• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Issued och nyservad Fatboy från 1982.

IMG_1234.jpeg
 

Seiko.

Omega
(lånad bild)

Någon som testat en fortsner klip till sin cwc? Man klickar på den, så den fungerar alltså med fasta bandstift. Tycker den är lite fulsnygg ändå. Kan dock inte hitta info kring om det är "pressade" eller borrade länk-delar. Det kostar 1000-1500 spänn, vilket känns lite saftigt för vad som ser ut som en rätt billig tillverkning.


ze3ndXAl.jpg
 

Watchie

Patek
2-Faktor
(lånad bild)

Någon som testat en fortsner klip till sin cwc? Man klickar på den, så den fungerar alltså med fasta bandstift. Tycker den är lite fulsnygg ändå. Kan dock inte hitta info kring om det är "pressade" eller borrade länk-delar. Det kostar 1000-1500 spänn, vilket känns lite saftigt för vad som ser ut som en rätt billig tillverkning.


ze3ndXAl.jpg
Ser konsigt ut på ngt sätt, utan nato…
 

Tachymeter

Cartier
(lånad bild)

Någon som testat en fortsner klip till sin cwc? Man klickar på den, så den fungerar alltså med fasta bandstift. Tycker den är lite fulsnygg ändå. Kan dock inte hitta info kring om det är "pressade" eller borrade länk-delar. Det kostar 1000-1500 spänn, vilket känns lite saftigt för vad som ser ut som en rätt billig tillverkning.


ze3ndXAl.jpg
Jag har en. Den känns inte speciellt gedigen och är väldigt lätt, min klocka är på gränsen till för stor och tung för länken. Tycker ändå länken är trevlig, konstruktionen gör den väldigt lättjusterad till rätt längd 👍.
IMG_7633.jpeg
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Såg ditt inlägg i varför köpte du din klocka-tråden. Hur tycker du fatboyen står sig mot din explorer? Visst är de ungefär samma dimensioner?

You are spot on! De har två gemensamma mått. L2L-måttet på 43mm och lug widht på 19mm. På så sätt är de ganska nära.

Skillnaden blir på höjden (fatboy är högre), vikten (Explorer väger tyngre), boetten som är helt olika utformade och banden som är olika också.

Det är den tredje gången som jag återvänder till en G10 men denna är min första Fatboy och mitt första intryck kring måtten är mycket positivt. Som du själv var inne på så är måtten mellan Explorer och Fatboy mycket nära och det är något som jag trivs med.

F4090501-EBE2-4A38-AE5D-C23514E41CA7.jpeg
 

Watchie

Patek
2-Faktor
You are spot on! De har två gemensamma mått. L2L-måttet på 43mm och lug widht på 19mm. På så sätt är de ganska nära.

Skillnaden blir på höjden (fatboy är högre), vikten (Explorer väger tyngre), boetten som är helt olika utformade och banden som är olika också.

Det är den tredje gången som jag återvänder till en G10 men denna är min första Fatboy och mitt första intryck kring måtten är mycket positivt. Som du själv var inne på så är måtten mellan Explorer och Fatboy mycket nära och det är något som jag trivs med.

F4090501-EBE2-4A38-AE5D-C23514E41CA7.jpeg
Mkt bra kombo, explorer är en 36 ?
 

Seiko.

Omega
You are spot on! De har två gemensamma mått. L2L-måttet på 43mm och lug widht på 19mm. På så sätt är de ganska nära.

Skillnaden blir på höjden (fatboy är högre), vikten (Explorer väger tyngre), boetten som är helt olika utformade och banden som är olika också.

Det är den tredje gången som jag återvänder till en G10 men denna är min första Fatboy och mitt första intryck kring måtten är mycket positivt. Som du själv var inne på så är måtten mellan Explorer och Fatboy mycket nära och det är något som jag trivs med.

F4090501-EBE2-4A38-AE5D-C23514E41CA7.jpeg
Stilig kombo! Vad mer behövs liksom
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Tycker att den här klockan är fantastiskt. Lätt min personliga favorit för tillfället. Lite sugen att testa ett Natoband i läder, men det får inte bli för tjockt.

Jag skulle vilja tipsa om Two Stitch Straps lädernato som jag själv upptäckte tack vore en annan entusiast profil.

Jag hade mitt lädernato till 556an. Jag tycker inte att det blev farligt tjockt. Och jag tycker inte heller att Fatobyn är för tjock så det kan nog bli en kanon kombo!


0A7F190E-84D1-491F-83D8-BB1775B9669F.jpeg
97F57778-B5F0-4E1E-AAF6-0DE0BC3B95F9.jpeg
 

MCDOO

Breitling
Jag skulle vilja tipsa om Two Stitch Straps lädernato som jag själv upptäckte tack vore en annan entusiast profil.

Jag hade mitt lädernato till 556an. Jag tycker inte att det blev farligt tjockt. Och jag tycker inte heller att Fatobyn är för tjock så det kan nog bli en kanon kombo!


0A7F190E-84D1-491F-83D8-BB1775B9669F.jpeg
97F57778-B5F0-4E1E-AAF6-0DE0BC3B95F9.jpeg
Det ska jag kolla på. Tack.
 
Topp