• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Bech

Breitling
Just pålitlighet är något jag prioriterar mer och mer, speciellt när det gäller dykarklockor. Därför blir nog mitt nästa köp en CWC quartz-dykare. Hojta om någon vill bli av med en.

EDIT: Tack för alla erbjudanden. Jag är nu en CWC rikare :)
 
Senast ändrad:

Lauda

Patek
2-Faktor
Ute på fältet med ”Fatboy” idag ☀️❄️🪖
093CF3C5-D4F2-4F41-84B6-AEC3D48737F5.jpeg
 

DrDre

Patek
För jäkla snygga! Va får man ge för en sån i andra hand tro? Va tycker ni som har dom? Om storlek osv, dom finns inte med stainless armband? Dela gärnq med er av bilder😊

Rolig klocka till ett rimligt pris. Jag har en automat utan datum som jag gillar väldigt mycket men jag har fått för mig att quartz är mer populärt. Fasta bandstift, på gott och ont.
 

Stenholm13

Cartier
Rolig klocka till ett rimligt pris. Jag har en automat utan datum som jag gillar väldigt mycket men jag har fått för mig att quartz är mer populärt. Fasta bandstift, på gott och ont.
Aha är det fasta bandstift? Då känns det ju som en rätt dyrklocka, om man inte kan modifiera, trist! Hade velat ha på gummi, ogillar nato😂
Glöm allt ja skrivit! Vilken besvikelse får leta efter nått annat😅
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Men kan man inte lika gärna köpa en casio då? Eller vrf inte en Armani klocka? + att kvartsare dör ju tillslut. Inge kul
Hmmm, hade varje ref på varje märke haft kvarts som alt, hade jag hellre köpt kvarts, pga tidigare comments. Vidare boett, länk , tavla etc är EJ det enda som särskiljer, jävla skillnad på kvartsverk, som ex alla HAQ verk jämf. Med andra
 
Tänkte höra med er hur ni upplever kvaliteten på på quartz-verken? Quartz har ju generellt en väldigt exakt gång, men vad är er erfarenhet, håller de sig inom +-10 sek/månad?
 
Tack för svar, låter ju riktigt stabilt👍🏻. Har börjat sukta rejält efter en G10, alternativt G10 Fatboy. Dykarna är trevliga också.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Spenderade kvällen igår med att återuppliva denna G10a. Verket var rostigt vilket inte var så konstigt när samtliga packningar saknades. Bommen hade gått sönder inne i kronan så medan vinägern gör sitt får en illa passande tissotkrona duga.

IMG_1669.jpeg


Perfekt storlek, hög läsbarhet och go handledskänsla 👌
 
Senast ändrad:
Topp