• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC


Här har vi den! Jag tycker den är riktigt schyst faktiskt. Lite saftigt pris som sagt, men hade lätt kunnat tänka mig en!
 
Nytt på gång från CWC. En korsbefruktning mellan deras Royal Navy Diver och Falcon Chronograph.

72F2D0DA-1838-4C25-80BD-818082BA5F99.jpeg
Skulle vara kul att klämma på den där. Helt klart fanns det ju en förbättringspotential gällande vattentålighet och CWC kronografer. Jag har inte bestämt vad jag tycker om den där än. Datumfönstret, nja hade varit bättre utan ram.
 
Då var det dags för mig. Funnits på radarn sen klockintresset började, dock aldrig blivit av. Det ångrar jag nu, skulle klippt en för längesen!

Älskar mitt bonklip som Sericas 4512 kommer på, så att köpa till forstners klip var en självklarhet. Klockrent och helt i min smak!

Dock jävligt besviken över datumhjulet, snett som fan. Dagen är hur okej som helst dock. Har för mig att jag läst att mail inte är det bästa sättet att kontakta CWC, är det insta-DM som gäller för snabbt svar? Tänker göra ett försök att klaga iaf så får vi se..
IMG_6664.jpeg
IMG_6665.jpeg
 
Då var det dags för mig. Funnits på radarn sen klockintresset började, dock aldrig blivit av. Det ångrar jag nu, skulle klippt en för längesen!

Älskar mitt bonklip som Sericas 4512 kommer på, så att köpa till forstners klip var en självklarhet. Klockrent och helt i min smak!

Dock jävligt besviken över datumhjulet, snett som fan. Dagen är hur okej som helst dock. Har för mig att jag läst att mail inte är det bästa sättet att kontakta CWC, är det insta-DM som gäller för snabbt svar? Tänker göra ett försök att klaga iaf så får vi se..
IMG_6664.jpeg
IMG_6665.jpeg
Testa att kontakta dem via chatten på sajten. Jag har alltid fått snabb hjälp/respons där. Även om funktionaliteten är densamma som att mejla dem skulle jag gissa.
 

Här har vi den! Jag tycker den är riktigt schyst faktiskt. Lite saftigt pris som sagt, men hade lätt kunnat tänka mig en!
Tycker den är snygg, men dykarkronografer har alltid känts som ett väldigt förvirrat koncept för mig.
 
Då var det dags för mig. Funnits på radarn sen klockintresset började, dock aldrig blivit av. Det ångrar jag nu, skulle klippt en för längesen!

Älskar mitt bonklip som Sericas 4512 kommer på, så att köpa till forstners klip var en självklarhet. Klockrent och helt i min smak!

Dock jävligt besviken över datumhjulet, snett som fan. Dagen är hur okej som helst dock. Har för mig att jag läst att mail inte är det bästa sättet att kontakta CWC, är det insta-DM som gäller för snabbt svar? Tänker göra ett försök att klaga iaf så får vi se..
IMG_6664.jpeg
IMG_6665.jpeg
En liten uppdatering. Dom svarade direkt med att skicka returlabels till min mail och att dom ber sitt QC-team att välja ut den i stock som är bäst linjerad. Bra service och ett trevligt bemötande!
 
En liten uppdatering. Dom svarade direkt med att skicka returlabels till min mail och att dom ber sitt QC-team att välja ut den i stock som är bäst linjerad. Bra service och ett trevligt bemötande!
Lämnade in klockan till DHL-ombud i torsdags, den landade hos CWC i London på fredagen, dom skickade den nya klockan samma dag och jag kunde hämta upp den idag.

Stört bra service!
IMG_6823.jpeg
 
Hej!

Min SBS har börjat indikera batteribyte.

Vet ni någon i Stockholm som tar sig an dem?

Ska jag passa på att byta packningar? Någon som råkar veta vilka som ska användas, eller vet en urmakare kanske det?

Med vänlig hälsning
//

Martin
 
Hej!

Min SBS har börjat indikera batteribyte.

Vet ni någon i Stockholm som tar sig an dem?

Ska jag passa på att byta packningar? Någon som råkar veta vilka som ska användas, eller vet en urmakare kanske det?

Med vänlig hälsning
//

Martin
Lämnade in min vintage G10 till urmakarna hos Klockmaster Globen (lämnade in hos Fältöversten)
De har koll. Lagade och servade.
 
Tillbaka
Topp