• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

Otroligt sugen på en GS (bara för vattentätheten annars hade jag gärna haft plexi) men vet inte om jag kommer komma överens med dom fasta brandstiften. Gillar estetiken av nato men gillar inte hur mycket band man bara lindar ihop och bär runt på. Hur har ni andra gjort som kanske känt likadant? Single pass nato eller något annat fiffigt?

Otroligt sugen på en GS (bara för vattentätheten annars hade jag gärna haft plexi) men vet inte om jag kommer komma överens med dom fasta brandstiften. Gillar estetiken av nato men gillar inte hur mycket band man bara lindar ihop och bär runt på. Hur har ni andra gjort som kanske känt likadant? Single pass nato eller något annat fiffigt?
Finns andra alternativ för att kringgå detta. Kolla t.ex frogsquadstraps. Kommer lägga upp bilder om ett tag

SBS på kanarieö. Bondband från frogsquadstrap. Inget material mellan klocka och arm. Elastiskt och underbart. Tror detta är längsta tiden jag haft en klocka på samma band utan att byta.
IMG_8359.jpeg
IMG_8337.jpeg
IMG_8324.jpeg

Det här kanske kan vara intressant info för den som funderar på att köpa en ny CWC. Det går alltså att beställa som "destro". Jag hade i alla fall aldrig hört om det tidigare.

1710406385334.png
De gör destros och så länge delarna passar ihop kan de också byta tavla, visare, glas och vridring mot pristillägg. Jag har t.ex. en MkI RN Diver fast med safirglas.

Tips! Ligger en automatisk RN Diver utan datum på Tratten just nu, bilderna är lite taskiga men ser iaf snyggt åldrad ut. Har ingen koppling till säljaren eller objektet, men tänkte att jag kunde tipsa här iom att jag själv föredrar datum-tavla.

Tips! Ligger en automatisk RN Diver utan datum på Tratten just nu, bilderna är lite taskiga men ser iaf snyggt åldrad ut. Har ingen koppling till säljaren eller objektet, men tänkte att jag kunde tipsa här iom att jag själv föredrar datum-tavla.
Jag får risiga vibbar av den. Varför har han bakat in den i gladpack på en av bilderna och varför anger han fel modellbeteckning på sin klocka? Den är daterad enligt baklocket till -12 men han anger att det är en RN300-MT AS120-D vilket skulle innebära att den var från -17 och framåt och med datum.

Jag får risiga vibbar av den. Varför har han bakat in den i gladpack på en av bilderna och varför anger han fel modellbeteckning på sin klocka? Den är daterad enligt baklocket till -12 men han anger att det är en RN300-MT AS120-D vilket skulle innebära att den var från -17 och framåt och med datum.
Borde förstått om att jag inte var ensam om att ha sett den :). Hade missat att han daterat den fel, är ju ett enkelt misstag men i kombination med de slöa bilderna blir man ju lite misstänksam.

Rätt sent ute med svar, men ett alternativ är ju att köra perlon istället för nato. Tunnare, snyggare, bekvämare.

Shameless plug så har jag också en köpes ute, specifikt på jakt efter en 1983/1987 reissue som lockar mest just nu 🕺

Shameless plug så har jag också en köpes ute, specifikt på jakt efter en 1983/1987 reissue som lockar mest just nu 🕺
Passa på, jag har varit i kontakt med dem och de la upp några gamla display ex som de säljer av rabatterat, de mejlade mig en länk så knep en direkt, finns nog några till.

Ping @jappdapi och ni andra som haft köpesannons ute

Passa på, jag har varit i kontakt med dem och de la upp några gamla display ex som de säljer av rabatterat, de mejlade mig en länk så knep en direkt, finns nog några till.

Ping @jappdapi och ni andra som haft köpesannons ute

Åh tack snällt för tipset! Längesen jag beställde utanför EU. Men är det 25% moms på priset nedan? Alltså 725*1,25=906£
IMG_5736.png

Tillbaka
Topp