• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

En lärdom jag tänkte dela med mig av som kanske många redan upplever som självklar. Men om batteriet inte sitter helt tajt så kan klockan sporadiskt tappa kontakt med batteriet och den tappar då tid.

Då ska man fokusera på batterihållaren. Jag fick böja ut mina stift lite med en pincett och efter detta sitter nu batteriet tajt och fint.
1000017689.jpg
 
Jag är lite sugen på en G22 med datum och har kollat på CWCs hemsida. Med frakt, tull och moms skulle det landa på runt 9 000 kr. Jag behöver nödvändigtvis inte ha en sprillans, men säljdelen här på KS svämmar inte heller över av just denna klocka vad jag kan se. Om man skulle hitta en relativt ny (1-3 år gammal), vad ett rimligt pris att betala?

Chrono24 är ju ingen som helst idé att kika på när man vill ha en vettig prisbild, sökfunktionen på KS och jag är inte direkt allt för bra polare heller.

Tack på förhand!
 
Jag är lite sugen på en G22 med datum och har kollat på CWCs hemsida. Med frakt, tull och moms skulle det landa på runt 9 000 kr. Jag behöver nödvändigtvis inte ha en sprillans, men säljdelen här på KS svämmar inte heller över av just denna klocka vad jag kan se. Om man skulle hitta en relativt ny (1-3 år gammal), vad ett rimligt pris att betala?

Chrono24 är ju ingen som helst idé att kika på när man vill ha en vettig prisbild, sökfunktionen på KS och jag är inte direkt allt för bra polare heller.

Tack på förhand!
De är relativt nya och alltför sällsynta på begagnatmarknaden för att man ska uttala sig brett tror jag. Ligger en på Tratten för 7 och 2 från erkända lurendrejarna Marcels om det är någon vägledning.
 
De är relativt nya och alltför sällsynta på begagnatmarknaden för att man ska uttala sig brett tror jag. Ligger en på Tratten för 7 och 2 från erkända lurendrejarna Marcels om det är någon vägledning.
Joo precis, såg den hos Marcels men läste tråden om dom och kände mig tveksam till prissättningen. Tror jag hoppar det exet och inväntar starkare krona eller om det dyker upp något liknande ex här 🙏

Tack för att du tog dig tid!
 
Efter över ett års OWG med GS börjar jag bli lite sugen på att modda klockan med någon färgad sekundvisare, eller svart krona. Snackade med CWC som quotade 25 resp. 50 pund, vilket känns lite väl saftigt. Med tull och frakt hamnar man nog runt tusenlappen bara för kronan. Då köper jag hellre en till GS och byter delarna

DSCF7669.JPG
Härligt mönster på natot! Märke?
 
En vanlig fundering kring GS verkar vara dess storlek, då det är en relativt liten klocka på 36 mm. Jag gick igenom några foton och hittade bilder på mig bärandes klockan, och tänkte att det kanske kunde vara intressant för någon annan att se hur den ser ut på handleden. Wrist-shots gör ju inte alltid klockors storlek rättvisa, så här kommer några foton på CWC GS tagna från ett lite längre avstånd. Som referens är mina handleder 18,5 cm.
 

Bilagor

  • Skärmavbild 2024-10-07 kl. 15.54.27.png
    Skärmavbild 2024-10-07 kl. 15.54.27.png
    115.6 KB · Visningar: 2
  • Skärmavbild 2024-10-07 kl. 15.54.15.png
    Skärmavbild 2024-10-07 kl. 15.54.15.png
    270.8 KB · Visningar: 2
  • Skärmavbild 2024-10-07 kl. 15.53.13.png
    Skärmavbild 2024-10-07 kl. 15.53.13.png
    176.8 KB · Visningar: 2
  • Skärmavbild 2024-10-07 kl. 15.52.59.png
    Skärmavbild 2024-10-07 kl. 15.52.59.png
    204.2 KB · Visningar: 2
  • Skärmavbild 2024-10-07 kl. 15.52.44.png
    Skärmavbild 2024-10-07 kl. 15.52.44.png
    1.1 MB · Visningar: 3
När jag ändå lyfter tråden passar jag på att efterlysa en svart krona eller en färgad sekundvisare till min CWC GS. Jag har fått för mig att det skulle vara snyggt med några "omatchande" delar på klockan, eftersom det är så en fieldwatch förmodligen skulle se ut efter några år i fält – lagad med tillgängliga delar, matchande eller ej. Det finns ju en snygg CWC diver i samma anda (som jag tror att @Jaggis var med och tog fram?), men mig veterligen ingen GS som följer detta koncept.

Så om någon har en färgad sekundvisare eller en svart krona att sälja, eller kanske rentav äger en svart GS och vill byta kronan mot en i rostfritt stål, hör gärna av er!

(Lånad bild från @Davvan)

1728311183197.png
 
Tillbaka
Topp