Hoppas den får ett nytt trivsamt hem. Sjukt bra skick på din!Mina planer har ändrats så om någon letar issued CWC no date, dra ett PM.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hoppas den får ett nytt trivsamt hem. Sjukt bra skick på din!Mina planer har ändrats så om någon letar issued CWC no date, dra ett PM.
Vilket år var den från?Mina planer har ändrats så om någon letar issued CWC no date, dra ett PM.
96Vilket år var den från?
Ok, hade det varit 89 skulle jag varit spekulant men då är jag nöjd med min jag har nu så länge
Aj, aj då... överger du märket för stunden eller är annan RN diver på gång?Mina planer har ändrats så om någon letar issued CWC no date, dra ett PM.
Det är en tillfällig lösning för att få löst lite cash. Vill helst inte sälja den så hoppas jag kan hitta någon annan lösning. Jobbigt när man bara äger klockor man inte vill sälja men behöver cash för annat man tror man kommer gilla ännu mer.Aj, aj då... överger du märket för stunden eller är annan RN diver på gång?
Ja det där är jag bekant med; för att hålla intresset på en rimlig nivå känner man sig tvungen att balansera budgeten genom försäljning. Men när det gäller just min egen RN diver Mk 2 så har jag beslutat (eller i a f tänkt mig) att den får bli min permanenta beater och att annat får stryka på foten vid riktingsändring.Det är en tillfällig lösning för att få löst lite cash. Vill helst inte sälja den så hoppas jag kan hitta någon annan lösning. Jobbigt när man bara äger klockor man inte vill sälja men behöver cash för annat man tror man kommer gilla ännu mer.
Har du en dagsfärsk bild på din att bjuda på?Ja det där är jag bekant med; för att hålla intresset på en rimlig nivå känner man sig tvungen att balansera budgeten genom försäljning. Men när det gäller just min egen RN diver Mk 2 så har jag beslutat (eller i a f tänkt mig) att den får bli min permanenta beater och att annat får stryka på foten vid riktingsändring.
Lycka till hursom
96/97 har ju tritium...Har du en dagsfärsk bild på din att bjuda på?
Jag sålde ju min 97a för ett par veckor sen och har nu en civil istället men Jonssons annons får det att suga i köptarmen. Kruxet är att jag sålde 97an för att det inte fanns nån lume kvar. Den funkade inte i fält.
Förnuft och känsla drar ofta åt olika håll. Arrrhhg...
Bratte, CWC, Sinn, Inox Carbon, SLA017 & Mudmaster är ju alla inom den kategorin för mig så då blir det trångt i lådan. Har ju MilSpec på ingång också samt är sugen på både en GS och Breitling B60. Så då måste det helt enkelt arrangeras om.Ja det där är jag bekant med; för att hålla intresset på en rimlig nivå känner man sig tvungen att balansera budgeten genom försäljning. Men när det gäller just min egen RN diver Mk 2 så har jag beslutat (eller i a f tänkt mig) att den får bli min permanenta beater och att annat får stryka på foten vid riktingsändring.
Lycka till hursom
Visst, här kommer en nytagen bild; i o f s inga synbara förändringar, ser ut som de alltid gjort. Skillnaden är safirglas i s f mineral och 120-klick på vridringen. På just mitt ex har jag fått för mig att lumen är rikligare pålagd så att indexen ser mer 3-dimensionella ut än vanligt. Men jag vet inte om det kan vara inbillning eller slumpens skördar s a s ...Har du en dagsfärsk bild på din att bjuda på?
Jag sålde ju min 97a för ett par veckor sen och har nu en civil istället men Jonssons annons får det att suga i köptarmen. Kruxet är att jag sålde 97an för att det inte fanns nån lume kvar. Den funkade inte i fält.
Förnuft och känsla drar ofta åt olika håll. Arrrhhg...
Bratte, CWC, Sinn, Inox Carbon, SLA017 & Mudmaster är ju alla inom den kategorin för mig så då blir det trångt i lådan. Har ju MilSpec på ingång också samt är sugen på både en GS och Breitling B60. Så då måste det helt enkelt arrangeras om.
Jag tänker att GS, B60, Gulbratte & MilSpec hade varit en bra låda. Dress, Chrono, beater, dyk. Får se vad som händer, hinner ju ändra mig från dag till dag.
Näääää, BPEeeh... En Rolex milspec...?
Inte så dumt det heller... Remake eller real deal...?Näääää, BP
Den nyaInte så dumt det heller... Remake eller real deal...?
Jo men det lös dåligt i mörkret, jag kunde skymta visarna men inte mer. Hur är din?96/97 har ju tritium...
Lyser starkt en liten stund därefter som tritium gör, beständigt men svagt. Beror på hur anpassade ögonen är till mörkret.Jo men det lös dåligt i mörkret, jag kunde skymta visarna men inte mer. Hur är din?
Idag gipsar vi.
Tack, det visste jag inte.Lyser starkt en liten stund därefter som tritium gör, beständigt men svagt. Beror på hur anpassade ögonen är till mörkret.
Första laddningen på 100 klockor beräknas komma i slutet av september, och prislappen kommer ligga på ca £1750.När kommer den?
Hej CWC:are!
Har funderat på att köpa en CWC-dykare ett tag och nu lutar det åt att det blir av. Det jag är lite osäker på är dock storleken, om den kommer bäras lite liten på grund av ganska kort lug to lug på 47mm. Någon med 18 cm handled som skulle kunna finna det i sitt hjärta att kommentera på hur den bärs? Stort tack på förhand.
Har 18cm runt om. Sitter helt perfekt tycker jag. Hade varken velat ha den mindre eller större. Beror ju såklart på vad du har för preferenser. Tycker du en Submariner känns litet? En Squalematic lite för stor? Isf kommer du tycka att en CWC-dykare är perfekt.