• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej CWC:are!

Har funderat på att köpa en CWC-dykare ett tag och nu lutar det åt att det blir av. Det jag är lite osäker på är dock storleken, om den kommer bäras lite liten på grund av ganska kort lug to lug på 47mm. Någon med 18 cm handled som skulle kunna finna det i sitt hjärta att kommentera på hur den bärs? Stort tack på förhand.
IMG_8395.JPG
IMG_8988.JPG
IMG_8992.JPG

Jag har också 18cm handled och jag tycker den sitter perfekt, varken för stort eller för litet.
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Är sugen på en G10, så coola klockor för så lite pengar. Hade tänkt köpa en till semestern i somras. Perfekt när man var ute på äventyr men hade inte tiden att hitta en fin med gamla loggan
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Beställde just en med matt ovansida och vridring. Tycker den ser tooligare ut, men återstår att se hur den är i verkligheten. *fingrar i kors*
80033-2_1500x.jpg
Jag valde också den. Köpte på pre-order och velade som fan mellan blank och matt då den matta eg inte skulle ha polerade sidor. Helt matt blir lite för tråkigt tycker jag. Blev dock glatt överraskad när det blivit fel hos CWC och boetten fick polerade sidor. Helt perfa enl mig.
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Ser ut att vara samma boett som automodellerna. Ser så ut vid kronan. Eller ser jag fel...
Automodellerna är en mm tjockare enl texten på sidan. Dom ser också ut att ha en annan färgton på boetten, men det kanske är ljuset i bilden som gör det.
Generellt ganska dåliga bilder tycker jag. Jag är inte ens 100% säker på vad jag har beställt.. Är "matte" samma sak som borstad? Hoppas det och tycker nog att det ser ut så.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Automodellerna är en mm tjockare enl texten på sidan. Dom ser också ut att ha en annan färgton på boetten, men det kanske är ljuset i bilden som gör det.
Generellt ganska dåliga bilder tycker jag. Jag är inte ens 100% säker på vad jag har beställt.. Är "matte" samma sak som borstad? Hoppas det och tycker nog att det ser ut så.
img_8395-jpg.612918

Matt = borstad.
 

finnirgens

Panerai
Något fick jag i ett byte. Oklart om det är fusknött. Klockan har jag haft en tid, en non issued. Alltid varit svag för just den här modellen.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Personligen kör jag i princip uteslutande zulu. Aldrig fattat grejen med den där extra flärpen på nato?
Kör också Marine National, köpt här på forumet. Det känns militärt och bra.
Nato är ofta lite tunnare än Zulu. Utan flärpen skulle klockan kunna "trilla ur" på ett Nato.

Har ett tunt avklippt Nato hemma och en klocka höll på att åka i backen iom detta
 

jakebarnes

Cartier
Nato är ofta lite tunnare än Zulu. Utan flärpen skulle klockan kunna "trilla ur" på ett Nato.
Har ett tunt avklippt Nato hemma och en klocka höll på att åka i backen iom detta

Ja, precis. Så frågan kvarstår: Varför Nato framför zulu?
Själv tycker jag tunnheten gör Nato lite sladdrigt, och klockan känns topptung. Ser ingen fördel jämfört med zulu.
 
Topp