• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

finnirgens

Panerai
Bara denna som får handledstid. Älskar denna quartzare!
image.jpg
 

Jodisalt

Rolex
Hej alla!
Har en CWC G10 på ingång. Kan man ha 20mm Nato? Eller är det 18mm som gäller? Tänker på Zuludiver... textil/skinn/läder.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Det är bredden han undrar över. :)
Bytte aldrig till 20mm-nato på min lilla CWC och jag skickade iväg den igår så jag kan inte ge något bra svar.
Tänkte om du visste hur mjuka zuludiver Nato är. De jag köpte från Seikosthlm som tydligen ska kommit från gnomom var 20mm men tillräckligt mjukt för att pressa in på G10. Andra styvare naton gick inte in. Känns som de är typ 19mm mellan luggarna på G10. Har 18mm på nu men då är det litet glapp istället :p
 

Josef B

Bestraffaren
Tänkte om du visste hur mjuka zuludiver Nato är. De jag köpte från Seikosthlm som tydligen ska kommit från gnomom var 20mm men tillräckligt mjukt för att pressa in på G10. Andra styvare naton gick inte in. Känns som de är typ 19mm mellan luggarna på G10. Har 18mm på nu men då är det litet glapp istället :p
Hellre litet glapp än att bandet skaver på luggarna :)
 
Topp