• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Fujoor

Patek
2-Faktor
DSC_0010.jpg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Har nu märkt att min G10 stannar och sekundvisaren "hoppar" en stund innan klockan tickar vidare. Det tappar alltså sporadiskt väldigt mkt.

Är den bara att skrota nu eller finns det botemedel som inte kostar mer än en ny klocka?
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Japp. Trevlig liten klocka men bekvämligheten med quartz att inte behöva ställa klockan har ju gått förlorad.

Hade den tappat stabilt så kunde man ju iaf lita på den något sådär. Den tappade 15min inatt men nu under daglig användning har den tappat 2min.

Den får nog komma ut på k&s billigt för någon som orkar med den eller vill prova att pula med den.

Får bli någon trevlig gammal Seiko quartz istället tror jag :)
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Japp. Trevlig liten klocka men bekvämligheten med quartz att inte behöva ställa klockan har ju gått förlorad.

Hade den tappat stabilt så kunde man ju iaf lita på den något sådär. Den tappade 15min inatt men nu under daglig användning har den tappat 2min.

Den får nog komma ut på k&s billigt för någon som orkar med den eller vill prova att pula med den.

Får bli någon trevlig gammal Seiko quartz istället tror jag :)
En 7548 kanske?
 

Jodisalt

Rolex
Sitter och uppdaterar PostNord appen... (jag vet att det är söndag) klockan kom till Stockholm i fredags, får hoppas att den kommer till Göteborg i veckan, saknar den lilla rackaren!
 
Topp