Väntar på dagsljus! Svårt när man jobbar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har nu märkt att min G10 stannar och sekundvisaren "hoppar" en stund innan klockan tickar vidare. Det tappar alltså sporadiskt väldigt mkt.
Är den bara att skrota nu eller finns det botemedel som inte kostar mer än en ny klocka?
Från 1990. Tror det kan bli svårtHur gammal är klockan? Garantin gäller ju i tre år.
Från 1990. Tror det kan bli svårt
Kanske inte borde skrivit "ny klocka" utan snarare en till
Kan prova. Tror inte det blir värt de dock. Köpte beggat för 1000 spänn så finns inte mkt marginalDu kan alltid skicka ett mejl till CWC och kanske få ett kostnadsförslag.
Kan prova. Tror inte det blir värt de dock. Köpte beggat för 1000 spänn så finns inte mkt marginal
Det är inte bara så att den behöver ett nytt batteri?Har nu märkt att min G10 stannar och sekundvisaren "hoppar" en stund innan klockan tickar vidare. Det tappar alltså sporadiskt väldigt mkt.
Är den bara att skrota nu eller finns det botemedel som inte kostar mer än en ny klocka?
Batteriet byttes för några veckor sedan. Den gick omöjligt ännu sämre efter det. Batteriet byttes på klockmaster Globen så allt bör vara rätt där.Det är inte bara så att den behöver ett nytt batteri?
Tråkigt!Batteriet byttes för några veckor sedan. Den gick omöjligt ännu sämre efter det. Batteriet byttes på klockmaster Globen så allt bör vara rätt där.
Japp. Trevlig liten klocka men bekvämligheten med quartz att inte behöva ställa klockan har ju gått förlorad.Tråkigt!
En 7548 kanske?Japp. Trevlig liten klocka men bekvämligheten med quartz att inte behöva ställa klockan har ju gått förlorad.
Hade den tappat stabilt så kunde man ju iaf lita på den något sådär. Den tappade 15min inatt men nu under daglig användning har den tappat 2min.
Den får nog komma ut på k&s billigt för någon som orkar med den eller vill prova att pula med den.
Får bli någon trevlig gammal Seiko quartz istället tror jag
Har sett din i Seikotråden, Stenhård!En 7548 kanske?
Min är årsklocka. Bara en månad fel. håller typ -3 sek per månad.Har sett din i Seikotråden, Stenhård!
Jag är nog ute efter en 7c43 isåfall. Då går det att hitta årsklocka
Det stämmer, den är borstad som boetten. Jag gillar det också -det ger en lite tooligare känsla.Ser ut som om din bezelring är matt - snyggt! Min är blank.
Det stämmer, den är borstad som boetten. Jag gillar det också -det ger en lite tooligare känsla.
Är inte din också en "matte case"?
Vart är det där fotot taget?
Vid jubileumsparken och allmänna badet. Du ser bastun i bakgrundenVart är det där fotot taget?
Aldrig hört talas om. Frihamnen? Vågar man bada där?Vid jubileumsparken och allmänna badet. Du ser bastun i bakgrunden
Finns en utomhus infinity pool som går ihop med älven. Hur nice som helst. Öppet 3 veckor till. Ska vi bada?Aldrig hört talas om. Frihamnen? Vågar man bada där?
Vete fan, ska känna på det lite.Finns en utomhus infinity pool som går ihop med älven. Hur nice som helst. Öppet 3 veckor till. Ska vi bada?