• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

SSL

Audemars
Det var någon som hade en CWC från 1988 va? Hittar inte nu vem det var, men ställer mig i kö! Om Du som är ägare tröttnar! :D
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
-Lights out!

Eller inte..
IMG_7151.JPG
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Även om den inte gör så mycket väsen av sig på handleden så är den ju riktigt najsig.
Natot är också bra, men dom måste ha grävt fram det ur något gammalt mobförråd för det luktade ju inte karamell direkt. Snarare jordigt med distinkta undertoner av gammal skyttegravsfot.
IMG_7156.JPG
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Även om den inte gör så mycket väsen av sig på handleden så är den ju riktigt najsig.
Natot är också bra, men dom måste ha grävt fram det ur något gammalt mobförråd för det luktade ju inte karamell direkt. Snarare jordigt med distinkta undertoner av gammal skyttegravsfot.
IMG_7156.JPG
Det är väl just detta som är klockans storhet? Att den inte gör nått väsen av sig men är snygg, funktionell, klassisk, en slitvarg och med den militära kopplingen som grädde på moset.
 

finnirgens

Panerai
Tror det avhandlats i nån tråd. Kommer inte ihåg vilken nu bara.

Har för mig att det är nåt i stil med.
0555/
6645 natokoden för armbandsur
99 uk
7573314 Natostocknumber
180/18 serienr
 

Mark-IX

Cartier
Jag funderar på att beställa den här för att den verkar lite större. https://www.cwcwatch.com/collections/general-service-watches/products/cwc-gs-sapphire-watch-black Ska man välja datum eller inte och varför har ingen tidigare köpt den svarta? Är den bara ful och ointressant eller är den lättrepad eller har den andra nackdelar?
blk_gs_sapphire_400x.jpg

Jag har tittat på denna utan datum sedan förra året...men har inte slagit till ännu. Jag ser inga nackdelar alls! Kanske blir det en julklapp till mig själv... :) ...en för tidig julklapp :D
IMG_4143.jpg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag har tittat på denna utan datum sedan förra året...men har inte slagit till ännu. Jag ser inga nackdelar alls! Kanske blir det en julklapp till mig själv... :) ...en för tidig julklapp :D
Ja men då så, då är det bara att beställa :D. Datum är bra att ha, men det är snyggare tavla utan. Detta liv, ständigt kompromisser :confused:

33076_NODAT_600x.jpg
 
Topp