Jag lovar!Borra aldrig i en CWC!
CWC = fasta bandstift!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag lovar!Borra aldrig i en CWC!
CWC = fasta bandstift!
Nya lädret tycker jag ser ut att vara ett riktigt bra alternativ också.Ja, jag håller fullständigt med om det. Nato är det enda snöret till en CWC.
Biffigt!Nya lädret tycker jag ser ut att vara ett riktigt bra alternativ också.
Riktigt snygg den där!Nya lädret tycker jag ser ut att vara ett riktigt bra alternativ också.
Blev lite ledsen över min Cwc. Helt plötsligt har den tappat nästan 15min!? När jag bar den i fredags gick den som den skulle men när den fått vila i klocklådan över helgen har detta skett
Har nolla den nu och hoppas att detta var en engångsföreteelse. Quartzare ska inte bråka såhär den fick ju nytt batteri i somras också
Kan det vara ett batteriglapp? Haft någon klocka i samma case som har bråkat sådär. Minns inte orsaken, om batteriet tappade kontakten i något läge eller om det var något som kortslöt.
Bra fråga du. Vill ju inte gärna öppna upp den nu när den är trycktestad godkänd och allt.
Har nollat den och håller koll framöver
Jaggis, du har ju koll. Du har ju pillat mkt på dina cwcer. Är det krångligt att byta batteri själv? Vad är det för batteri den tar?Du kör den på armen va? Så länge den ligger still kommer allt funka.
Jaggis, du har ju koll. Du har ju pillat mkt på dina cwcer. Är det krångligt att byta batteri själv? Vad är det för batteri den tar?
Grejen hör ju till att det var just när den låg still i lådan som den plötsligt tappade 15min. Märkligt som tusan men får hoppas det var en engångsföreteelse som sagt. Har den på armen idag och den håller tiden som den ska nu iafDu kör den på armen va? Så länge den ligger still kommer allt funka.
Grejen hör ju till att det var just när den låg still i lådan som den plötsligt tappade 15min. Märkligt som tusan men får hoppas det var en engångsföreteelse som sagt. Har den på armen idag och den håller tiden som den ska nu iaf
@FujoorJaggis, du har ju koll. Du har ju pillat mkt på dina cwcer. Är det krångligt att byta batteri själv? Vad är det för batteri den tar?
Haha ne jag är alldeles för lat för att göra så när jag fotar. Dessutom pajar man ju mätningen hur klockan går dåSkumt! Du hade inte justerat visarna för att ta en bra bild och sen råkat glömma ställa tillbaka? Hänt mig ett par gånger
Tänkte om det var något krångel med väldigt små skruvar som håller batteriet eller dylikt.@Fujoor
Batteribyte är inte särskilt krångligt:
1. Bort med boettlocket
2. Demontera dammskyddet ("plåtskål" som vilar över urverket)
3. Byt batteriet (storlek 395)
sen tillkommer ju provtryckning om man vill kunna fortsätta att attackdyka med den
Nice! Borde inte vara för svårt.Nix, det kläms på plats. googla på ETA 955.112(RN-diver) och ETA 955.122 (SBS) så kan du se hur utformningen på urverket ser ut.
CWC vs Precista