• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

Ja, jag håller fullständigt med om det. Nato är det enda snöret till en CWC.
Nya lädret tycker jag ser ut att vara ett riktigt bra alternativ också.
7EEA541C-85C3-4E94-A0AF-27941DB6B066.jpeg

Blev lite ledsen över min Cwc. Helt plötsligt har den tappat nästan 15min!? När jag bar den i fredags gick den som den skulle men när den fått vila i klocklådan över helgen har detta skett :(
Screenshot_20180312-190551.png

Har nolla den nu och hoppas att detta var en engångsföreteelse. Quartzare ska inte bråka såhär :mad: den fick ju nytt batteri i somras också
IMG_20180302_202541-01.jpeg

Senast ändrad:
Blev lite ledsen över min Cwc. Helt plötsligt har den tappat nästan 15min!? När jag bar den i fredags gick den som den skulle men när den fått vila i klocklådan över helgen har detta skett :(
Screenshot_20180312-190551.png

Har nolla den nu och hoppas att detta var en engångsföreteelse. Quartzare ska inte bråka såhär :mad: den fick ju nytt batteri i somras också
IMG_20180302_202541-01.jpeg

Kan det vara ett batteriglapp? Haft någon klocka i samma case som har bråkat sådär. Minns inte orsaken, om batteriet tappade kontakten i något läge eller om det var något som kortslöt.

Kan det vara ett batteriglapp? Haft någon klocka i samma case som har bråkat sådär. Minns inte orsaken, om batteriet tappade kontakten i något läge eller om det var något som kortslöt.

Bra fråga du. Vill ju inte gärna öppna upp den nu när den är trycktestad godkänd och allt.

Har nollat den och håller koll framöver :)

Du kör den på armen va? Så länge den ligger still kommer allt funka.
Grejen hör ju till att det var just när den låg still i lådan som den plötsligt tappade 15min. Märkligt som tusan men får hoppas det var en engångsföreteelse som sagt. Har den på armen idag och den håller tiden som den ska nu iaf :)

Grejen hör ju till att det var just när den låg still i lådan som den plötsligt tappade 15min. Märkligt som tusan men får hoppas det var en engångsföreteelse som sagt. Har den på armen idag och den håller tiden som den ska nu iaf :)

Skumt! Du hade inte justerat visarna för att ta en bra bild och sen råkat glömma ställa tillbaka? Hänt mig ett par gånger :hilarious::bag:

Jaggis, du har ju koll. Du har ju pillat mkt på dina cwcer. Är det krångligt att byta batteri själv? Vad är det för batteri den tar?
@Fujoor
Batteribyte är inte särskilt krångligt:
1. Bort med boettlocket
2. Demontera dammskyddet ("plåtskål" som vilar över urverket)
3. Byt batteriet (storlek 395)

sen tillkommer ju provtryckning om man vill kunna fortsätta att attackdyka med den ;)

Senast ändrad:
Skumt! Du hade inte justerat visarna för att ta en bra bild och sen råkat glömma ställa tillbaka? Hänt mig ett par gånger :hilarious::bag:
Haha ne jag är alldeles för lat för att göra så när jag fotar. Dessutom pajar man ju mätningen hur klockan går då ;)

Tyckte dottern var ovanligt trött efter middagen igår kväll tills jag insåg att klockan gick fel :p Hon är en tös av rutin!

@Fujoor
Batteribyte är inte särskilt krångligt:
1. Bort med boettlocket
2. Demontera dammskyddet ("plåtskål" som vilar över urverket)
3. Byt batteriet (storlek 395)

sen tillkommer ju provtryckning om man vill kunna fortsätta att attackdyka med den ;)
Tänkte om det var något krångel med väldigt små skruvar som håller batteriet eller dylikt.

Nix, det kläms på plats. googla på ETA 955.112(RN-diver) och ETA 955.122 (SBS) så kan du se hur utformningen på urverket ser ut.

Jag tänker att den här är en av dom klockor som min avkomma gräver fram ur någon byrålåda när jag har lagt näsan i vädret. Kanske kommer något barnbarn väga den i handen och minnas tillbaka till hur morfar brukade bära den på ett slitet gammalt läderband till kortärmad skjorta och hängslen.
137C0535-26DB-48D6-A865-47472F16C6F4.jpeg

Tillbaka
Topp