• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

Förstår inte varför jag inte fått upp ögonen för CWC tidigare. Kan eventuellt vara den bästa klocka jag ägt. Stort tack @Jaggis!

4F679AC1-A955-47EC-99A1-4327516BFCC8.jpeg

23381014-A60B-41E4-A57C-A80829285F88.jpeg

Fredags dinka.....mkt bra till lila kontorsblusen jag valt idag......har kört den så hårt redan att jag fått en repa i mineralglaset.......kommer mer av den varan så fort tjälen går ur marken.....

Senast ändrad:
23381014-A60B-41E4-A57C-A80829285F88.jpeg

Fredags dinka.....mkt bra till lila kontorsblusen jag valt idag......har kört den så hårt redan att jag fått en repa i mineralglaset.......kommer mer av den varan så fort tjälen går ur marken.....

En destro på högerhanden? För den som verkligen verkligen gillar att kronan tuggar i köttet på översidan av handen......... :)

Hur är det med länkar till Cwc och fasta bandstift generellt?
Jag kom över denna från MWC som ser riktigt fin ut på länk. Dock känns MWC som ett väl hitte-på märke.
https://mwcwatches.com/collections/...itary-watch-with-sapphire-crystal-on-bracelet
MWC-G10_300m_Bracelet_SS-12H_-BB.jpg

Någon som har koll på länkar till cwc?

Vet inte vad jag ska säga om MWC. Har faktiskt haft en för många herrans år sedan. Håller med, känns som ett hittepåmärke. Har aldrig sett en länk till CWC. Sett påklämda länkar och en jubileelänk på en dykare en gång. Tror då att de fasta bandstiften var borttagna.

Vet inte vad jag ska säga om MWC. Har faktiskt haft en för många herrans år sedan. Håller med, känns som ett hittepåmärke. Har aldrig sett en länk till CWC. Sett påklämda länkar och en jubileelänk på en dykare en gång. Tror då att de fasta bandstiften var borttagna.
Hade varit intressant med en länk till fasta stift. Är det ens möjligt att borra bort de fasta stiften?

Hade varit intressant med en länk till fasta stift. Är det ens möjligt att borra bort de fasta stiften?

Min tanke är en länk med solida ändar som har frästa spår för de fasta stiften så man kan trä på den och sen låsa med två stoppskruvar bakom bandstiften. Aldrig sett men skulle jag göra en länk till CWC skulle jag nog köra det konceptet.

Tillbaka
Topp