• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

5889E803-80D8-4DEC-9A48-A50B1FE1B0EA.jpeg

Yes broder! Köpte två gröna och ett beige när jag var i London i februari :) (se sidan 40 i denna tråd)
IMG_5232.JPG

IMG_5239.JPG

IMG_5165.JPG

GS-modellen sitter som en smäck på dessa band...någon mm för smalt för dykarna...men helt ok. Ingen risk att klockorna ramlar av iaf. :)
Såg fräckt ut :) skulle gärna sett ett WS med dykaren.

Nä de ska mycket till innan man skjuter ett bandstift på dessa ;)

Yes broder! Köpte två gröna och ett beige när jag var i London i februari :) (se sidan 40 i denna tråd)
IMG_5232.JPG

IMG_5239.JPG

IMG_5165.JPG

GS-modellen sitter som en smäck på dessa band...någon mm för smalt för dykarna...men helt ok. Ingen risk att klockorna ramlar av iaf. :)

Hittade en bra guide på CWC:s hemsida. Men inget om hur de bärs. Hur känns de kontra ett Nato? :)

Hittade en bra guide på CWC:s hemsida. Men inget om hur de bärs. Hur känns de kontra ett Nato? :)

Uppifrån ser/är de mycket nättare. Under är de lite klumpigare eftersom remmen är lång och får vikas dubbel några gånger. Överlag sitter de jättebra...när jag väl kom på hur jag skulle göra. :woot: Själva remmen är av bra kvalite, och den kommer att hålla i många år. Dom gröna, vintage-remmarna, är något sladdrigare, men funkar också väldigt bra.

Senast ändrad:
B20904BD-4125-409A-8A59-96DFA1729BA8.jpeg

Nu är den slutgiltiga designen för gen.2 spikad. Grunden med ett beadblastat case med PVD bezel och krona kommer att vara densamma. Destro såklart. Förändringen berör tavlans design, bezel-insert och rehaut. Det kommer vara en day/date men svarta skivor. Väntar fortfarande på att få priset bekräftat men det bör landa någonstans runt 5K. Är man intresserad och inte har PMat så gör det ASAP. Har inte gått ut med något på andra forum eller instagram än. CWC-fans här på forumet får förtur denna gång. Bild kommer.

Är den klar snart? :D

Tillbaka
Topp