• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Fujoor

Patek
2-Faktor
Några dagar gammal bild på den numer ständige följeslagaren.
7396F986-DBFB-4189-9204-3578422455C9.jpeg
Den är fin den!
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Måste ta och klicka hem ett sånt där Falkland band. Kanske får nytändning för min diver då :) var har ni köpt? Eller har ni något som ligger?
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Falklands strap. Erfarenheter? Var köper man? Finns beggade att få tag i eller är det 40 pund från Cwc som gäller?

Såg att @Seikosthlm sålde tidigare men är slut nu så någon kanske tröttnat på sitt? :)
 

Sigurd

Cartier
57F06DBF-BCA1-441A-9321-38D16EB99A5F.jpeg
Då var den här. Sjukt nöjd och till den grad att jag vågar påstå att sökandet efter den perfekta vardagsklockan är till ända. SBS:en var nästan där för mig men den var... svart.

Om man ändå måste gnälla på något så är det väl att denna endast finns i en MK1-version med mineralglas och 60-klicksvridning som tyvärr inte har lika distinkta lägen som en MK2:a.

Dock är det matta bezelinlägget i plast klart bättre än på min gamla SBS och har försänkta siffror och markörer. Den förra hade ”bara” ett vanlig aluinlägg. CWC-natot som medföljde var inte heller någon höjdare jämfört med deras och Phoenix tidigare diton. Färgen på detta var helt off och närmare marinblått ist för den förväntade Admiralty grey. Sladdrigt var det också, så mitt gamla injobbade Phoenix åkte på direkt.

Jag hade också önskat att CWC överlag på sina dykare hade använt den bredare minutvisaren som finns på deras MK1 RN auto och RN reissue då denna har den klassiska formen ist för den taniga varianten som de har nu.
 
Senast ändrad:

finnirgens

Panerai
57F06DBF-BCA1-441A-9321-38D16EB99A5F.jpeg
Då var den här. Sjukt nöjd och till den grad att jag vågar påstå att sökandet efter den perfekta vardagsklockan är till ända. SBS:en var nästan där för mig men den var... svart.

Om man ändå måste gnälla på något så är det väl att denna endast finns i en MK1-version med mineralglas och 60-klicksvridning som tyvärr inte har lika distinkta lägen som en MK2:a.

Dock är det matta bezelinlägget i plast klart bättre än på min gamla SBS och har försänkta siffror och markörer. Den förra hade ”bara” ett vanlig aluinlägg. CWC-natot som medföljde var inte heller någon höjdare jämfört med deras och Phoenix tidigare diton. Färgen på detta var helt off och närmare marinblått ist för den förväntade Admiralty grey. Sladdrigt var det också, så mitt gamla injobbade Phoenix åkte på direkt.

Jag hade också önskat att CWC överlag på sina dykare hade använt den bredare minutvisaren som finns på deras MK1 RN auto och RN reissue då denna har den klassiska formen ist för den taniga varianten som de har nu.

Fin dykare, förstår att du är nöjd. Kanske går att beställa visare från CWC. De verkar inte vara omöjliga.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Jag har nyligen upptäckt CWC och känner att jag till att börja med behöver en Quartz-dykare omgående.
Var är bästa stället att handla om man prioriterar säkerhet och snabbhet?
Går det att söka på CWC på köp o sälj här, förstår inte hur man gör (ny på Klocksnack)?
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Jag har nyligen upptäckt CWC och känner att jag till att börja med behöver en Quartz-dykare omgående.
Var är bästa stället att handla om man prioriterar säkerhet och snabbhet?
Går det att söka på CWC på köp o sälj här, förstår inte hur man gör (ny på Klocksnack)?
Ajjemen. In på köp och sälj sen sök på Cwc och klicka i 'sök endast i det här ämnet'.

Annars köper du från silvermans
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Är det alltså bättre att handla från dem än direkt från CWC?
Ser inte nån sökfunktion på köp o sälj, förmodligen för att jag är ny här, har inte 20 inlägg än :-(
CWC och Silvermans är samma. Jag köpte mina genom https://www.cwcwatch.com/
Söker gör du här, men det är inte speciellt ofta några till salu, och vill du ha safirglas och 120 klicks vridring så är det nyare modeller (MkII) som gäller.
16EBE300-B756-46BF-B0CD-3428242ABCB6.jpeg
 
Topp