• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Erika har en lite annan lösning med skruvar som ev gör det lite nättare. Du får maila henne för dom banden. Bilder ärligt stulna från WUS.
1a3TKUch.jpg
Bs9BuV6l.jpg
tqXN7lBh.jpg
Tackar, det ska göras direkt:)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
En annan ska få tummen ur r*ven och beställa ett Falkland band.
Screenshot_20181213-104410.jpg

Svart, oliv, grönt eller grönt med datumstämplar? Lite fräckt med datum men 10 pund extra?

Ska på denna som är precis samma spec som en issued men min är civil. Lutar åt olive eller grönt med datumstämplar
IMG_20180915_093213-01.jpeg


Edit: olive och svart har bara spännet som är korrekt. Det gröna verkar vara helt korrekt (NOS?). Får bli ett sånt :)
 
Senast ändrad:

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
En annan ska få tummen ur r*ven och beställa ett Falkland band.
Screenshot_20181213-104410.jpg

Svart, oliv, grönt eller grönt med datumstämplar? Lite fräckt med datum men 10 pund extra?

Ska på denna som är precis samma spec som en issued men min är civil. Lutar åt olive eller grönt med datumstämplar
IMG_20180915_093213-01.jpeg


Edit: olive och svart har bara spännet som är korrekt. Det gröna verkar vara helt korrekt (NOS?). Får bli ett sånt :)
Det gröna är snyggast. Efter något år av duschar och tvättar har det väl dessutom blivit Olive, lagom tills du har tröttnat på grönt.
 

Kallemaralm

Breitling
Tjena! Jag har precis införskaffat mig min första CWC och det blev en W10 från 75. Är väldigt sugen på ett gött militär-nato, någon som har tips på något? Bilder utlovas när den kommer från Tyskland!

Edit: Såg Falkland-banden ovan, men de är väll lite för breda?
 
Senast ändrad:

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tjena! Jag har precis införskaffat mig min första CWC och det blev en W10 från 75. Är väldigt sugen på ett gött militär-nato, någon som har tips på något? Bilder utlovas när den kommer från Tyskland!

Edit: Såg Falkland-banden ovan, men de är väll lite för breda?
W10 ska sitta på blågrå Phoenix-nato:). Tror att de kom på såna ursprungligen.
IMG_20180905_175413.jpg
 

Keltik

Omega
2-Faktor
Har äntligen införskaffat en issued CWC kronograf, 1980 6BB. Tycker den nya tavlan som kom efter 1979, där tim-siffrorna inte är avskurna av subvisarna är magisk.
IMG_0216.jpg
Mycket fin skulle gärna ha en sådan :). Jag har ingen erfarenhet av CWC men de har en del rätt coola modeller. Hur är de kvalitetsmässigt jämfört med andra märken?
 

brachii

Breitling
Mycket fin skulle gärna ha en sådan :). Jag har ingen erfarenhet av CWC men de har en del rätt coola modeller. Hur är de kvalitetsmässigt jämfört med andra märken?
Skulle nog säga att dom är robusta vardagsklockor likt Sinn och Seiko Prospex. Märkets klockor tillverkades förut exklusivt för den Brittiska miltären så dom har levt upp till dessa krav.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
500A1877-791A-4103-8876-DD031C8685B3.png
Har just beställt min första CWC, en SBS, så nu är det bara att vänta :)
Vill gärna ha en liknande i stål också.
Men jag är också sugen på en automat.
En reissue hägrar, men det är ju helt andra pengar. Känns också lite simpelt att man stoppar i ett ETA 2824-2 med datumhjul och allt under tavlan. Man borde väl valt 2824 utan datumvisning istället i den här med tanke på priset? Någon som vet vilken version/grade av verket som sitter i? Närmare 25000 känns klart i överkant och jag är lite ängslig för att köpa begagnat :).
- Någon av er som har eller har haft en som kan berätta hur bra (eller dåligt) den går?
 

Mark-IX

Cartier
500A1877-791A-4103-8876-DD031C8685B3.png
Har just beställt min första CWC, en SBS, så nu är det bara att vänta :)
Vill gärna ha en liknande i stål också.
Men jag är också sugen på en automat.
En reissue hägrar, men det är ju helt andra pengar. Känns också lite simpelt att man stoppar i ett ETA 2824-2 med datumhjul och allt under tavlan. Man borde väl valt 2824 utan datumvisning istället i den här med tanke på priset? Någon som vet vilken version/grade av verket som sitter i? Närmare 25000 känns klart i överkant och jag är lite ängslig för att köpa begagnat :).
- Någon av er som har eller har haft en som kan berätta hur bra (eller dåligt) den går?

Ja, jag tycker också att priset är i överkant - hälften vore nog!! Jag har inte varit i Cwc-branchen så länge men det verkar vara en rejäl hype kring vissa militära ur!! ...och Cwc är inte dumma att inte dra nytta av att man levererat klockor till diverse förband. Det finns ju en anledning varför det visas mängder av T-tavlor på Cwc:s Instagram och Facebook. Det ska tilläggas att jag själv gått på det, och jag sitter nu på ett antal Cwc-ur med L-tavla, som jag är väldigt nöjd med. :) (Dock ingen automat, men jag antar att det varken är bättre eller sämre än något annat 2824-verk).
 

Shadyboy

Cartier
500A1877-791A-4103-8876-DD031C8685B3.png
Har just beställt min första CWC, en SBS, så nu är det bara att vänta :)
Vill gärna ha en liknande i stål också.
Men jag är också sugen på en automat.
En reissue hägrar, men det är ju helt andra pengar. Känns också lite simpelt att man stoppar i ett ETA 2824-2 med datumhjul och allt under tavlan. Man borde väl valt 2824 utan datumvisning istället i den här med tanke på priset? Någon som vet vilken version/grade av verket som sitter i? Närmare 25000 känns klart i överkant och jag är lite ängslig för att köpa begagnat :).
- Någon av er som har eller har haft en som kan berätta hur bra (eller dåligt) den går?
Diskussionen kring ETA vs annat (inhouse, selitta osv...) kan ju fylla ett helt forum i sig. Men av alla de klockor jag ägt (allt emellan Seiko 5:eek:r för några hundralappar upp till splitterny JLC i dryga 100 tkr-klassen som klarar deras 1000-timmarstest) så är en IWC med ETA-verk den mest exakta klocka jag någonsin ägt. Ett välruckat ETA är robust, driftsäkert och billigt att serva. Vilket borde vara de egenskaper man kanske bör bry sig mest om? Ang CWC’s val av urverk i en modell som saknar datumfönstret så är det för att ordinarie modell (1980 issued) hade just det, vill jag minnas. Allt för att komma så nära originalet som det bara går i deras reissue. Det är även helt annat case på reissue (annan form på kronskydd osv) så den är rejält mkt roligare än andra CWC-modeller.
Jag har en till salu (i praktiskt taget oanvänt skick/nyskick) på K&S i detta nu för info. Älskar den men behöver få loss pengar till en flytt. :(
 
Topp