Tackar, det ska göras direktErika har en lite annan lösning med skruvar som ev gör det lite nättare. Du får maila henne för dom banden. Bilder ärligt stulna från WUS.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar, det ska göras direktErika har en lite annan lösning med skruvar som ev gör det lite nättare. Du får maila henne för dom banden. Bilder ärligt stulna från WUS.
Det gröna är snyggast. Efter något år av duschar och tvättar har det väl dessutom blivit Olive, lagom tills du har tröttnat på grönt.En annan ska få tummen ur r*ven och beställa ett Falkland band.
Svart, oliv, grönt eller grönt med datumstämplar? Lite fräckt med datum men 10 pund extra?
Ska på denna som är precis samma spec som en issued men min är civil. Lutar åt olive eller grönt med datumstämplar
Edit: olive och svart har bara spännet som är korrekt. Det gröna verkar vara helt korrekt (NOS?). Får bli ett sånt
Någon av er med en SBS som har ett sandfärgat nato som har lust att slänga upp en bild? Lite sugen på det eller något grått
Fan båda ser ju bra ut, hjälpte ju inte mitt beslut direkt falklandsbandet ser riktigt trevligt ut.Sandfärgat Falklands-band + grått CWC-nato med pvd hardware. Bägge kommer från Silvermans.
W10 ska sitta på blågrå Phoenix-nato. Tror att de kom på såna ursprungligen.Tjena! Jag har precis införskaffat mig min första CWC och det blev en W10 från 75. Är väldigt sugen på ett gött militär-nato, någon som har tips på något? Bilder utlovas när den kommer från Tyskland!
Edit: Såg Falkland-banden ovan, men de är väll lite för breda?
W10 ska sitta på blågrå Phoenix-nato. Tror att de kom på såna ursprungligen.
Vill man vara riktigt djärv och bryta mot konventionerna kör man grått från toxicnato.Supersnyggt!!
Är det 20 mm på den sista och 18 på den första?Vill man vara riktigt djärv och bryta mot konventionerna kör man grått från toxicnato.
Ja, precis så antingen lite glapp eller så får man knö.Är det 20 mm på den sista och 18 på den första?
Har äntligen införskaffat en issued CWC kronograf, 1980 6BB. Tycker den nya tavlan som kom efter 1979, där tim-siffrorna inte är avskurna av subvisarna är magisk.
Mycket fin skulle gärna ha en sådan . Jag har ingen erfarenhet av CWC men de har en del rätt coola modeller. Hur är de kvalitetsmässigt jämfört med andra märken?Har äntligen införskaffat en issued CWC kronograf, 1980 6BB. Tycker den nya tavlan som kom efter 1979, där tim-siffrorna inte är avskurna av subvisarna är magisk.
Skulle nog säga att dom är robusta vardagsklockor likt Sinn och Seiko Prospex. Märkets klockor tillverkades förut exklusivt för den Brittiska miltären så dom har levt upp till dessa krav.Mycket fin skulle gärna ha en sådan . Jag har ingen erfarenhet av CWC men de har en del rätt coola modeller. Hur är de kvalitetsmässigt jämfört med andra märken?
Där är ju min CWC W10, hahaGammalt möter nytt
Världen är liten Riktigt fin klocka måste jag säga, hoppas du gillar den!Där är ju min CWC W10, haha
Trevlig bild och klocka!CWC GS PVD + Phoenix 18 mm nato...ibland är man glad att man har smala armar
Har just beställt min första CWC, en SBS, så nu är det bara att vänta
Vill gärna ha en liknande i stål också.
Men jag är också sugen på en automat.
En reissue hägrar, men det är ju helt andra pengar. Känns också lite simpelt att man stoppar i ett ETA 2824-2 med datumhjul och allt under tavlan. Man borde väl valt 2824 utan datumvisning istället i den här med tanke på priset? Någon som vet vilken version/grade av verket som sitter i? Närmare 25000 känns klart i överkant och jag är lite ängslig för att köpa begagnat .
- Någon av er som har eller har haft en som kan berätta hur bra (eller dåligt) den går?
Diskussionen kring ETA vs annat (inhouse, selitta osv...) kan ju fylla ett helt forum i sig. Men av alla de klockor jag ägt (allt emellan Seiko 5r för några hundralappar upp till splitterny JLC i dryga 100 tkr-klassen som klarar deras 1000-timmarstest) så är en IWC med ETA-verk den mest exakta klocka jag någonsin ägt. Ett välruckat ETA är robust, driftsäkert och billigt att serva. Vilket borde vara de egenskaper man kanske bör bry sig mest om? Ang CWC’s val av urverk i en modell som saknar datumfönstret så är det för att ordinarie modell (1980 issued) hade just det, vill jag minnas. Allt för att komma så nära originalet som det bara går i deras reissue. Det är även helt annat case på reissue (annan form på kronskydd osv) så den är rejält mkt roligare än andra CWC-modeller.Har just beställt min första CWC, en SBS, så nu är det bara att vänta
Vill gärna ha en liknande i stål också.
Men jag är också sugen på en automat.
En reissue hägrar, men det är ju helt andra pengar. Känns också lite simpelt att man stoppar i ett ETA 2824-2 med datumhjul och allt under tavlan. Man borde väl valt 2824 utan datumvisning istället i den här med tanke på priset? Någon som vet vilken version/grade av verket som sitter i? Närmare 25000 känns klart i överkant och jag är lite ängslig för att köpa begagnat .
- Någon av er som har eller har haft en som kan berätta hur bra (eller dåligt) den går?