• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
410A5295-5762-400C-9C59-EB8EE66446BD.jpeg
07074A4D-6A15-49E2-BD6C-CF1D76A832DD.jpeg
AF5DB946-AA64-490C-B535-8D4109AF2818.jpeg

Jag går i samma tankar. Jag har haft många CWC genom åren. När jag kokar ner det är det rn diver quartz som jag tycker är bäst. Börjar bli sugen på en W10 och en chrono igen. Här är det som finns för tillfället från CWC.
- Var har du hittat det gröna bandet med svarta metalldetaljer?
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Håller på och provar lite olika Natoband.
Det här kommer från ”Josef” och har svarta öglor och spänne för att passa på SBSen. Jag tycker bandet är välgjort och lagom tjockt, öglorna och låset är också mycket fint utformade. Helt klart ett av de bättre banden och dessutom prisvärt!
Hade det varit en halv centimeter längre så hade dessutom längden varit perfekt för min 20cm+ handled, jag gillar om man kan vika tillbaka änden på bandet lite i översta öglan.
- Men summeringen är alltså ett mycket bra och prisvärt band. Dessutom hade Josef mycket bra och snabb service. Rekommenderas!
B5D1EEEF-2D23-429F-8B0C-A7EC7A4311D5.jpeg
 

finnirgens

Panerai
Håller på och provar lite olika Natoband.
Det här kommer från ”Josef” och har svarta öglor och spänne för att passa på SBSen. Jag tycker bandet är välgjort och lagom tjockt, öglorna och låset är också mycket fint utformade. Helt klart ett av de bättre banden och dessutom prisvärt!
Hade det varit en halv centimeter längre så hade dessutom längden varit perfekt för min 20cm+ handled, jag gillar om man kan vika tillbaka änden på bandet lite i översta öglan.
- Men summeringen är alltså ett mycket bra och prisvärt band. Dessutom hade Josef mycket bra och snabb service. Rekommenderas!
B5D1EEEF-2D23-429F-8B0C-A7EC7A4311D5.jpeg
Håller med, Josefs band håller bra kvalitet. Sköna och till ett bra pris. Har oxå grova handleder och hade inte gjort ngt om de hade varit en halv eller en cm längre.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Fick denna Mk1 i inbyte förra veckan. Hade faktiskt tänkt att flippa den men blev tokförtjust :)

Ska få lite TLC i form av nytt glas och nya packningar, grejerna borde väl dyka under vecka :) Passade även på att rucka den igår så nu går den top notch!

3AEFF0C2-5892-47BA-9869-322D0DC81A6B.jpeg

- Kul med en automat här, lite mer ovanliga. Är du urmakare eftersom du skruvar själv?
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
72245CAD-27C5-4E46-8298-0B671BB21568.jpeg
Nu testar jag ett Natoband från ”Singular Straps”. Premiumbandet är tillverkat i ett skönt material och lagom tjockt, dessutom i perfekt längd för mig (kan vika tillbaka änden lite i översta öglan). Personligen gillar jag inte de stora kantiga öglorna och det stora låset (jämfört med tex ”Josefs” band), men det ör ju en smaksak. Sömmarna däremot är lite slarviga och sneda på just det här bandet.
- Min summering är att det är ett komfortabelt och snyggt Natoband, men ”premium” känns det inte.
 

finnirgens

Panerai
72245CAD-27C5-4E46-8298-0B671BB21568.jpeg
Nu testar jag ett Natoband från ”Singular Straps”. Premiumbandet är tillverkat i ett skönt material och lagom tjockt, dessutom i perfekt längd för mig (kan vika tillbaka änden lite i översta öglan). Personligen gillar jag inte de stora kantiga öglorna och det stora låset (jämfört med tex ”Josefs” band), men det ör ju en smaksak. Sömmarna däremot är lite slarviga och sneda på just det här bandet.
- Min summering är att det är ett komfortabelt och snyggt Natoband, men ”premium” känns det inte.

Föredrar oxå öglorna på Josefs band.
Ogillar stora spännen. Tycker att bandet från Singular är skönt och välgjort samt bra längd men föredrar mindre öglor och spännen.
 
Topp