Tampa_blord
Silver
Singelloop canvas från Royal. Skönt band, dock så hade öglorna gärna fått varit lite större så man fått in flärpen bättre
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
- Kul den där! Så ledsen att jag missade den :-(Kass bild, bra klocka
Snyggt! Var har du servat den?Avslutar arbetsveckan med CWC’n
Fick lite kärlek igår:
•Nytt glas
•Ny glaspackning
•Boett/bezel/diverse löst fick en ordentlig UL tvätt
•Ny baklockspackning
•Nya kronpackningar
•Fräschat upp dom borstade och polerade ytorn.
Kör en kass bild helt enkelt
Bytte du till mineral eller safirglas? Bra jobbat .Avslutar arbetsveckan med CWC’n
Fick lite kärlek igår:
•Nytt glas
•Ny glaspackning
•Boett/bezel/diverse löst fick en ordentlig UL tvätt
•Ny baklockspackning
•Nya kronpackningar
•Fräschat upp dom borstade och polerade ytorn.
Kör en kass bild helt enkelt
Tack!Snyggt! Var har du servat den?
Bytte du till mineral eller safirglas? Bra jobbat .
Några halvdasiga bilder från gårdagen
Ultraljudstvätt
Glaset monterat
Urverk i
Magnetskydd (?)
Lite kul att Brevet tillverkat boetten tycker jag
Och klart
Passade som sagt på att rucka den förra veckan, går riktigt bra nu
Riktigt skön!Issued SBS -01
Bra kombo! Sitter själv och hovrar med fingret över köpknappen på en RN quartz att komplettera SBSen med.
Andreas här på forumet har en mk1 med datum till salu vet jag.Bra kombo! Sitter själv och hovrar med fingret över köpknappen på en RN quartz att komplettera SBSen med.
Jo, har sett den, men vill ha safir och no date jag med. Ångrar att min fick gå i en deal mot en Tuna.Andreas här på forumet har en mk1 med datum till salu vet jag.
Själv gillar jag nog RN no date mest
Ska man ha två så tycker jag att en nodate är klockren. Bästa dykaren jag har/haft.Jo, har sett den, men vill ha safir och no date jag med. Ångrar att min fick gå i en deal mot en Tuna.
- Andreas klocka är helt ny, dessutom är det ett mycket bra pris på den. Och nog är dag/datum bra, dessutom sitter ju de skivorna på alla, så jag tycker det känns bättre när de synsAndreas här på forumet har en mk1 med datum till salu vet jag.
Själv gillar jag nog RN no date mest
Priset är odiskutabelt bra, och visst skulle en blästrad boett ge vidd i klocklådan. Datum har jag normalt sett inget emot men dagvisning känns helt onödigt (fast på SBSen bidrar det till kontrasten tycker jag). Allt praktiskt åt sidan så blir det ju mer balanserat och estetiskt med no date-tavla.- Andreas klocka är helt ny, dessutom är det ett mycket bra pris på den. Och nog är dag/datum bra, dessutom sitter ju de skivorna på alla, så jag tycker det känns bättre när de syns
Tack för den recensionen! Jag har funderat på att beställa Phoenixband, men nu hoppar jag nog över det.Då var det dags att testa nästa Natoband, den här gången ett Phoenix.
Jag vet att många är väldigt förtjusta i dem, men jag delar inte den uppfattningen. Materialet i bandet är väldigt tunt och stelt och de stora kantiga öglorna är alldeles för höga. Låset däremot är trevligt med Phoenixlogga och snygg utformning. Bandet är lite längre än de andra jag testat, en fördel för mig som har grova handleder och vill vika tillbaka änden i översta öglan. En stor skillnad jämfört med andra tillverkare är att detaljerna inte är fastsydda (inga synliga sömmar), bandet är förmodligen limmat istället.
- Blev ingen favorit tyvärr.
Som ni ser är vintern tillbaka i norra Västmanland igen :-(
- Kom ihåg att det är min ytterst personliga åsikt baraTack för den recensionen! Jag har funderat på att beställa Phoenixband, men nu hoppar jag nog över det.
Såklart. För stora/höga öglor är en dealbreaker för mig, och jag tolkar dig som att dom är större än cwc’s egna? Sen tycker jag att det är snyggare med sydda band.- Kom ihåg att det är min ytterst personliga åsikt bara
Mina favoritband är Toxic Natos. Har inte hittat några skönare eller snyggare band!Då var det dags att testa nästa Natoband, den här gången ett Phoenix.
Jag vet att många är väldigt förtjusta i dem, men jag delar inte den uppfattningen. Materialet i bandet är väldigt tunt och stelt och de stora kantiga öglorna är alldeles för höga. Låset däremot är trevligt med Phoenixlogga och snygg utformning. Bandet är lite längre än de andra jag testat, en fördel för mig som har grova handleder och vill vika tillbaka änden i översta öglan. En stor skillnad jämfört med andra tillverkare är att detaljerna inte är fastsydda (inga synliga sömmar), bandet är förmodligen limmat istället.
- Blev ingen favorit tyvärr.
Som ni ser är vintern tillbaka i norra Västmanland igen :-(
- Var köper du dem?Mina favoritband är Toxic Natos. Har inte hittat några skönare eller snyggare band!