Laddar...
Erikson Urhandel

En tråd om CWC

Diskussion i 'Diskussion' startad av Hillarn, 27 september 2016.

1. Fujoor

Fujoor Guld

Jag brukar messa med han på Instagram. Fick mängdrabatt sist. Han är från USA.
    https://www.toxicnatos.com/

Hans B 1955 gillar detta.
  2. Sigurd

Sigurd Titan

Från:
    Stockholm
    Ni som har en CWC-dykare, har ni något spel i er bezel? Inte det klassiska lilla spelet som ibland kan finnas mellan klicken/lägena, utan att hela bezeln rör sig om man ruckar den fram och tillbaka.

På min RN MK1/60-klicksbezel skulle jag vilja påstå att den rör sig ca 0,5mm i sida/höjd och är ganska klonkig om man ruckar på den. Klicken/lägena i övrigt är ok men det är ju som gjort för att skräp ska hitta ner mellan glaset och bezeln och ställa till jävelskap. Vill inte minnas att min SBS MK2/120-klicksbezel hade några som helst glapp.

Har givetvis mailat Silvermans men slänger upp frågan/reflektionen här ändå.

3. Hans B 1955

Hans B 1955 Titan

- Jag har en några år gammal RN Diver MK1, den är precis likadan.

Senast ändrad: 6 mars 2019
    Sigurd gillar detta.
  4. Sigurd

Sigurd Titan

Från:
    Stockholm
    Ok, kanske enbart ett MK1-issue då. Silvermans svarade att det är ”fullt normalt för modellen”. Case closed.

Hans B 1955 gillar detta.
  5. Fujoor

Fujoor Guld

6. Hans B 1955

Hans B 1955 Titan

9481E06F-017E-4929-A28B-10B8E962CA94. Måste nog gå till Ica en sväng, frun behöver säkert ha nåt handlat :)

7. Fujoor

Fujoor Guld

Fjärde nu?

8. Hans B 1955

Hans B 1955 Titan

- Jajamän, tunnelseende :)

9. Fujoor

Fujoor Guld

Vad blev det denna gången?

10. Hans B 1955

Hans B 1955 Titan

- Bild kommer senare ...

11. Hans B 1955

Hans B 1955 Titan

46393506-51B7-424B-A62E-1014A730EF6F. FA8D7FF6-ED21-4A10-88FA-A32A870CE4C4. Första bilderna. Ville verkligen ha den här i min CWC-låda, det finns ju bara 20 st. En lätt rengöring visade att den är i mycket gott skick - jag är helnöjd!

Davvan, AndersEd, Rossi och 12 andra gillar detta.
  12. Buddhaliscious

Buddhaliscious Brons

Ovanlig och cool. Hur gick det med @Jaggis FDLETD 2.0?

13. Jaggis

Jaggis Who dares wins! Premium

Från:
    Stockholm
    Har inte helt släppt det. Kanske blir det något mer om motivationen faller över mig. En 2.0 måste för mig vara bättre än föregångaren eller bjuda på ngt helt nytt men jag är fortfarande så pass nöjd, tro det eller ej, med den första att jag har liksom inte något riktigt bra incitament. Skulle gärna göra något lite mer ”premium” men då blir det snabbt lite dyrare och tidigare hungriga intressenter riskerar att bli avhoppare istället. Nästa version måste ha en detalj som CWC fortfarande inte löst än men dom jobbar fortfarande på det. När det avviker från standard så blir det en helt annan procedur och det går inte alltid så snabbt.

Buddhaliscious gillar detta.
  14. Tampa_blord

Tampa_blord Brons Premium

Från:
    Till höger om eken
    Dagens :) Helt klart en av dom bästa klockor jag har ägt.

Överväger starkt att införskaffa en 1980 reissue...
    CAA45334-D785-4C28-A4DA-8C6DFA088867.

TerryTee, Sistakvarten, -JL- och 7 andra gillar detta.
  15. Buddhaliscious

Buddhaliscious Brons

Jag förstår hur du känner.. speciellt sen C3 lumen kom som option. Men..jag tycker fortfarande att den är orimligt dyr sett till skillnaderna, och så var det det där med att den inte är quartz. :(

16. Jaggis

Jaggis Who dares wins! Premium

Från:
    Stockholm
    Men den där ramen runt datumfönstret...

1980 reissuen är grym!

Tampa_blord gillar detta.
  17. Tampa_blord

Från:
    Till höger om eken
    Priset är det enda som talar emot tyvärr. Gillar också att man har lite alternativ när det kommer till lumen!
    Att det är automat tilltalar dock mig :) Trots att jag är quartznörd

Buddhaliscious gillar detta.
  18. Tampa_blord

Från:
    Till höger om eken
    Haha, den är ju grym ju ;) Passar skitbra med polerad chapter. Med borstad chapter hade det bara sett muppigt ut

19. Buddhaliscious

Buddhaliscious Brons

Är det en äldre modell?

20. Tampa_blord

Från:
    Till höger om eken
    Mk1 från -14

21. Hans B 1955

Hans B 1955 Titan

- Oh, den var fin!

22. Hans B 1955

Hans B 1955 Titan

- Vill också ha en reissue! Varianten med den ljusare patineringen på lumen är favoriten. Men som de flesta andra tycker jag också att priset är alldeles för högt.
    - Men en CWC automat med datumvisning står i alla fall väldigt högt upp på önskelistan för tlllfället :)

23. Leppe

Leppe Plast

0352FF9C-2B8B-415C-9DEC-5B3D39D3FA4F. Svag för dykare. Reissue är favoriten just nu!

Sistakvarten, Tampa_blord, MaBr och 2 andra gillar detta.
  24. Hans B 1955

Hans B 1955 Titan

41B6078F-7CFF-40FA-95C3-177E0128BB61. Nyinköp på handleden idag. Passar på att fortsätta testa Natoband. Det här kom från Timefactors i veckan. När jag packade upp det blev jag positivt överraskad, lite tjockare men mjukt material. Snyggt lås också och lagom längd för mig. Men sen slocknade gnistan. Bandet är så tjockt att det inte (bara med milt våld) går att vika tillbaka änden i översta öglan :-( Sedan är det limmat också, själv föredrar jag sydda sömmar vid öglor o lås.

- Klockan är toppen, jag har aldrig gillat lösningen med kronan till vänster tidigare, men måste erkänna att det blir mycket bekvämare. Man slipper att kronan trycker på handen när man vinklar handleden uppåt!

- Bandet däremot är ingenting jag kommer överens med.

Jaggis, finnirgens, Leppe och 2 andra gillar detta.
  25. Tampa_blord

Från:
    Till höger om eken
    Tack :) Fick sig lite kärlek för några veckor sen (nytt glas, packningar etc). Gillar den skarpt!

26. Sigurd

Sigurd Titan

Från:
    Stockholm
    Någon CWC-guru här som vet om RN quartz med day/date någonsin varit issued hos britterna? Dvs en SBS som inte har någon pvd-yta. Finns extremt lite om ens något som indikerar att så är fallet men samtidigt ser ju denna lite lovande ut:

36CC1DFF-1F49-4F9C-BBA3-96FF36C7DF01.

27. Hans B 1955

Hans B 1955 Titan

- Visa gärna baksidan (på klockan alltså :)).

28. Sigurd

Sigurd Titan

Från:
    Stockholm
    Bilden är från nätet så det blir svårt. Bild på baksidan på den fanns inte. Får väl bli ett mail till CWC kanske.
    De måste ju föra någon form av möp-register med alla WIS-frågor som trillar in. De som klockorna i första hand är avsedda för bryr sig nog mindre än minst över sådana detaljer.

29. Hans B 1955

Hans B 1955 Titan

- Är den till salu!

30. Sigurd

Sigurd Titan

Från:
    Stockholm
    Var. Men det är nog ett par år sen nu.

Mollstedt