• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

Ni som har en CWC-dykare, har ni något spel i er bezel? Inte det klassiska lilla spelet som ibland kan finnas mellan klicken/lägena, utan att hela bezeln rör sig om man ruckar den fram och tillbaka.

På min RN MK1/60-klicksbezel skulle jag vilja påstå att den rör sig ca 0,5mm i sida/höjd och är ganska klonkig om man ruckar på den. Klicken/lägena i övrigt är ok men det är ju som gjort för att skräp ska hitta ner mellan glaset och bezeln och ställa till jävelskap. Vill inte minnas att min SBS MK2/120-klicksbezel hade några som helst glapp.

Har givetvis mailat Silvermans men slänger upp frågan/reflektionen här ändå.

Ni som har en CWC-dykare, har ni något spel i er bezel? Inte det klassiska lilla spelet som ibland kan finnas mellan klicken/lägena, utan att hela bezeln rör sig om man ruckar den fram och tillbaka.

På min RN MK1/60-klicksbezel skulle jag vilja påstå att den rör sig ca 0,5mm i sida/höjd och är ganska klonkig om man ruckar på den. Klicken/lägena i övrigt är ok men det är ju som gjort för att skräp ska hitta ner mellan glaset och bezeln och ställa till jävelskap. Vill inte minnas att min SBS MK2/120-klicksbezel hade några som helst glapp.

Har givetvis mailat Silvermans men slänger upp frågan/reflektionen här ändå.
- Jag har en några år gammal RN Diver MK1, den är precis likadan.

Senast ändrad:
DSC03686.jpg

Ovanlig och cool. Hur gick det med @Jaggis FDLETD 2.0?

Har inte helt släppt det. Kanske blir det något mer om motivationen faller över mig. En 2.0 måste för mig vara bättre än föregångaren eller bjuda på ngt helt nytt men jag är fortfarande så pass nöjd, tro det eller ej, med den första att jag har liksom inte något riktigt bra incitament. Skulle gärna göra något lite mer ”premium” men då blir det snabbt lite dyrare och tidigare hungriga intressenter riskerar att bli avhoppare istället. Nästa version måste ha en detalj som CWC fortfarande inte löst än men dom jobbar fortfarande på det. När det avviker från standard så blir det en helt annan procedur och det går inte alltid så snabbt.

Jag förstår hur du känner.. speciellt sen C3 lumen kom som option. Men..jag tycker fortfarande att den är orimligt dyr sett till skillnaderna, och så var det det där med att den inte är quartz. :(

Priset är det enda som talar emot tyvärr. Gillar också att man har lite alternativ när det kommer till lumen!
Att det är automat tilltalar dock mig :) Trots att jag är quartznörd

Priset är det enda som talar emot tyvärr. Gillar också att man har lite alternativ när det kommer till lumen!
Att det är automat tilltalar dock mig :) Trots att jag är quartznörd
- Vill också ha en reissue! Varianten med den ljusare patineringen på lumen är favoriten. Men som de flesta andra tycker jag också att priset är alldeles för högt.
- Men en CWC automat med datumvisning står i alla fall väldigt högt upp på önskelistan för tlllfället :)

41B6078F-7CFF-40FA-95C3-177E0128BB61.jpeg
Nyinköp på handleden idag. Passar på att fortsätta testa Natoband. Det här kom från Timefactors i veckan. När jag packade upp det blev jag positivt överraskad, lite tjockare men mjukt material. Snyggt lås också och lagom längd för mig. Men sen slocknade gnistan. Bandet är så tjockt att det inte (bara med milt våld) går att vika tillbaka änden i översta öglan :-( Sedan är det limmat också, själv föredrar jag sydda sömmar vid öglor o lås.

- Klockan är toppen, jag har aldrig gillat lösningen med kronan till vänster tidigare, men måste erkänna att det blir mycket bekvämare. Man slipper att kronan trycker på handen när man vinklar handleden uppåt!

- Bandet däremot är ingenting jag kommer överens med.

Någon CWC-guru här som vet om RN quartz med day/date någonsin varit issued hos britterna? Dvs en SBS som inte har någon pvd-yta. Finns extremt lite om ens något som indikerar att så är fallet men samtidigt ser ju denna lite lovande ut:

36CC1DFF-1F49-4F9C-BBA3-96FF36C7DF01.jpeg

Bilden är från nätet så det blir svårt. Bild på baksidan på den fanns inte. Får väl bli ett mail till CWC kanske.
De måste ju föra någon form av möp-register med alla WIS-frågor som trillar in. De som klockorna i första hand är avsedda för bryr sig nog mindre än minst över sådana detaljer.

Bilden är från nätet så det blir svårt. Bild på baksidan på den fanns inte. Får väl bli ett mail till CWC kanske.
De måste ju föra någon form av möp-register med alla WIS-frågor som trillar in. De som klockorna i första hand är avsedda för bryr sig nog mindre än minst över sådana detaljer.
- Är den till salu!

Tillbaka
Topp