• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Tampa_blord

Panerai
Som alltid!
3AB82E02-6782-4CB2-B3C0-A548979EA8D7.jpeg
Mycket bra :)
Riktigt trevlig klocka!
 

finnirgens

Panerai
- Jag vill också ha en automat med Tritiumtavla! Var kan man hitta en bra sån och vad pratar vi för pengar? Har två njurar, kan släppa en om nödvändigt!
Ebay, nåt brittiskt forum kanske. Svårt att säga ngt pris. Ligger väl en på EBay, den vill man ha hutlösa 27k för. De borde vara lite dyrare än de med L-tavla är min bedömning.
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Ja, dom bilderna hade jag helt förträngt..:D
Känns skruvlösningen bra då? Samma pris som vanliga banden?
Ja den märks inte av, dock så kommer jag beställa ett kortare band nästa gång, har 18,5-19cm handled och beställde för att passa 18,5 men kommer köra typ 17ish nästa gång för att få ner spännet lite mer, nu hamnar det liksom lite på sidan.
Tror att det är samma pris.
 

Tampa_blord

Panerai
Påtaglig skillnad i tjockleken alltså? En mm låter ju inte så mycket när boetten i övrigt är likadan.

Jag tycker det märks stor skillnad på armen. Automaten är klart tjockare.
Quartz känns dessutom ”plattare” i tavlan/visarna. Tror det har att göra med tre saker i det här fallet:
1. Automataren har mineralglas, det är tjockare än safir.
2. Automatens chapterring är något högre. Plus att den är polerad, det i sig gör att den känns högre.
3. Visarna på quartzen sitter tätare ihop och närmare tavlan
7B85C079-FA65-4CB2-B002-48877A7F7DB2.jpeg

FC9717D4-0D16-4C6B-8F9F-C27F65D40D59.jpeg
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Bör väl tilläga att jag inte är säker på att det skiljer i höjd på chaptern, men det är i alla fall så det upplevs :) Sen är det ju två helt olika bezel vilket också bidrar en del till hur dom upplevs
Tack för bilderna!:) Den är väl tjockare för att göra plats åt urverket så skillnaden borde ligga bakom tavlan, tycker jag. Rehauten, glaset och vridringen blir väl samma på quartzaren beroende på om man väljer Mk1 eller Mk2. Jag gillar ju quartz men jag gillar ju också den polerade rehauten. Jag gillar ju också reissuen men den måste dom göra något åt priset på, för det gillar jag inte. Annars gillar jag det mesta.
 

Tampa_blord

Panerai
Tack för bilderna!:) Den är väl tjockare för att göra plats åt urverket så skillnaden borde ligga bakom tavlan, tycker jag. Rehauten, glaset och vridringen blir väl samma på quartzaren beroende på om man väljer Mk1 eller Mk2. Jag gillar ju quartz men jag gillar ju också den polerade rehauten. Jag gillar ju också reissuen men den måste dom göra något åt priset på, för det gillar jag inte. Annars gillar jag det mesta.

Hade båda varit mk2 så tror jag att skillnaderna varit mindre, mineralglasen är ju i regel tjockare än safir.
 

finnirgens

Panerai
Jag tycker det märks stor skillnad på armen. Automaten är klart tjockare.
Quartz känns dessutom ”plattare” i tavlan/visarna. Tror det har att göra med tre saker i det här fallet:
1. Automataren har mineralglas, det är tjockare än safir.
2. Automatens chapterring är något högre. Plus att den är polerad, det i sig gör att den känns högre.
3. Visarna på quartzen sitter tätare ihop och närmare tavlan
7B85C079-FA65-4CB2-B002-48877A7F7DB2.jpeg

FC9717D4-0D16-4C6B-8F9F-C27F65D40D59.jpeg
BEEF2534-C909-467D-94CB-E7AD508BF30F.jpeg

Kolla kronan vid kronskyddet. Jag kan ha fel men på de nya quartzarna är kronan placerad på samma sätt som automatarna.
 
Topp