• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Tampa_blord

Panerai
Om det blir i stil med denna så står jag över...:nailbiting: :facepalm: :wtf:
IMG_6473.PNG
Vad i helve....?
 

Mark-IX

Cartier

Enligt uppgift lät en av ägarna göra klockan till sin fru...men hon var tydligen inte intresserad av dykare för den lades ut till försäljning på CWC:s hemsida...för ett par år sedan (Undertecknad kan intyga att den också försvann lika fort...Antingen var det någon med alldeles för stor plånbok som slog till, eller insåg CWC att det nog inte var så smart att lägga ut den). :D
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Någon här som besökt Silvermans? Jag har planer på att köpa en billig flygbiljett och åka över och köpa en klocka på plats. Men skall det vara värt det vill man ju att de har klockorna i lager och i displayer i lokalen. Nån som vet nåt?
 

frest73

Cartier
2-Faktor

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor

finnirgens

Panerai
Ja, på ett sätt tycker jag det är lite kul att det finns variationer och att det går att beställa delar, anpassa efter eget önskemål osv. Det är väl efterfråga som skapat det. Som jag sa tidigare så går det att skilja gammalt och nytt.
 

Sigurd

Cartier
Fotade detta från Från Z. M. Wesolowski’s, A concise guide to military timepieces 1880-1990.
Bra bok men innehåller en del faktafel (?) här och var. T.ex så påstår författaren att SBS:en togs fram till Royal Marines 1995 medans CWC själva påstår som bekant att detta skedde 1986/87.

Boken är från 1996 så notera den tidens uppskattade värde på klockorna :D
En Rolex 5513 Milsub är värderad till 1200-1500 GPB :meh:

F042F5A9-FDB2-4BD8-95CB-C1A7F397BC93.jpeg


A06E66E1-62E1-4F32-8293-06D7418C2039.jpeg
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Ja, på ett sätt tycker jag det är lite kul att det finns variationer och att det går att beställa delar, anpassa efter eget önskemål osv. Det är väl efterfråga som skapat det. Som jag sa tidigare så går det att skilja gammalt och nytt.
Ja, det är väl egentligen ingen nackdel med alla valmöjligheter annat än att det blir lite rörigt för den oinvigde.
Tack vare bredden på utbudet får också vi quartz-fanboys en 1983 reissue att sätta tänderna i om några veckor.
 
Topp