Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
RN 83an kommer att ligga strax under £1000 och kommer i endast 100 ex. i år. Prisgapet till auto reissuen känns stort så auton kanske inte har sålt så bra som dom trodde med det priset....hur prisbilden kommer att se ut...
- Jag gillar den första autoreissuen, men tycker priset är alldeles för högt. 20000 kr + känns inte motiverat.RN 83an kommer att ligga strax under £1000 och kommer i endast 100 ex. i år. Prisgapet till auto reissuen känns stort så auton kanske inte har sålt så bra som dom trodde med det priset.
Håller med, glappet är för stort. Jag har varit sugen på chronografen längde men har svårt att motivera att den kostar lika mycket som en speedy. Jag är för snål tror jag- Jag gillar den första autoreissuen, men tycker priset är alldeles för högt. 20000 kr + känns inte motiverat.
Men jag skulle ändå vilja ha en
Ja den är riktigt cool. Vända eller inte, man kan ju alltid vända tillbaka. Grattis till en riktig cool dykare.Träffade Jaggis igår och övertog den här.
En SF300/120 som moddats med reissuetavla och visare, dessutom ”vänd” så att kronan nu sitter på vänster sida. Håller tiden mycket bra också.
Enda funderingen just nu är om jag skall vända tillbaka den eller inte.
- Tycker den är rätt cool!
- Min favorit också!Så vart man med CWC igen då SBS är en killer imho.
T-tavla 2016?Vem köper denna då?
https://klocksnack.se/threads/klockrensning.110555/
Luminova med T-tavla....min SBS är från -13 och med t-tavla. Tydligen gjordes ett begränsat antal SBS med t-tavla fast med luminova, blev tydligen fel( enl Cwc återkopplat via mail). Kanske samma med den där. En framtida raritet kanskeT-tavla 2016?
- Har en Diver från 2012 med samma spec (T-märkt men med Luminova). Verkar finnas många seier med detta "fel" och fler skall de ju tillverka nuLuminova med T-tavla....min SBS är från -13 och med t-tavla. Tydligen gjordes ett begränsat antal SBS med t-tavla fast med luminova, blev tydligen fel( enl Cwc återkopplat via mail). Kanske samma med den där. En framtida raritet kanske
Den är bara köpt 2016. Den kan mycket väl vara från den gamla batchen. Dom hade kvar klockor med dessa felmärkta klockor ganska länge.T-tavla 2016?
Jepp, så blir det. Lite oklart när CWC tillverkade sista klockan med tritium. Kanske någon som vet.......- Har en Diver från 2012 med samma spec (T-märkt men med Luminova). Verkar finnas många seier med detta "fel" och fler skall de ju tillverka nu
Min quartz no date med riktig tritium är från 2009Jepp, så blir det. Lite oklart när CWC tillverkade sista klockan med tritium. Kanske någon som vet.......
Någon här som besökt Silvermans? Jag har planer på att köpa en billig flygbiljett och åka över och köpa en klocka på plats. Men skall det vara värt det vill man ju att de har klockorna i lager och i displayer i lokalen. Nån som vet nåt?
Den du
Jaaa! Snyggt!Vilken fullträff!
Nämen, nog är den fin den där. Grattis till den!En biltur idag resulterade i en till CWC. Nu blev det en 1980 RN Diver Reissue, för övrigt nr 3 på den. Trodde inte jag skulle gilla den polerade boetten eller den mörkt patinerade tavlan, men den ser bättre ut i verkligheten än på bild. Funderar på att byta tavla, men när den här tillverkades fanns bara den här varianten, så det kanske är roligast att ha den i originalutförande. Efter lite tvätt kan jag konstatera att skicket är utmärkt och dessutom fick den ett nytt band.
Sedan fick den följa med på kvällspromenaden.
Grattis till nyförvärvet! Tittar man bland användarna här i tråden så verkar CWCs vara som Pokémons -gotta catch’em all!Funderar på att byta tavla, men när den här tillverkades fanns bara den här varianten, så det kanske är roligast att ha den i originalutförande.
- Håller med vad gäller tavelbytet, i så fall skall allt matcha. Som det känns just nu behåller jag den nog i originalutförandet.Grattis till nyförvärvet! Tittar man bland användarna här i tråden så verkar CWCs vara som Pokémons -gotta catch’em all!
Byter du tavla så tycker jag att du även ska byta visare och bezel så att det matchar. Annars skulle jag hellre behållit allt i mörk vintage.