• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

F88AFDD9-4922-4DA1-90A8-3EBFF4C465CF.jpeg
Fick ett nyhetsbrev från CWC idag. Reissue- konceptet är tydligen så framgångsrikt att man nu fått blodad tand. Frågan är hur kul det blir om det kommer för många varianter framöver och hur prisbilden kommer att se ut. Känns som att CWC lite lämnar strategin ”genuina militärur” och sneglar mer mot samlarmarknaden.

74CB277D-8453-4030-9AA1-12C9FA22E450.jpeg
Träffade Jaggis igår och övertog den här.
En SF300/120 som moddats med reissuetavla och visare, dessutom ”vänd” så att kronan nu sitter på vänster sida. Håller tiden mycket bra också.
Enda funderingen just nu är om jag skall vända tillbaka den eller inte.
- Tycker den är rätt cool!

74CB277D-8453-4030-9AA1-12C9FA22E450.jpeg
Träffade Jaggis igår och övertog den här.
En SF300/120 som moddats med reissuetavla och visare, dessutom ”vänd” så att kronan nu sitter på vänster sida. Håller tiden mycket bra också.
Enda funderingen just nu är om jag skall vända tillbaka den eller inte.
- Tycker den är rätt cool!
Ja den är riktigt cool. Vända eller inte, man kan ju alltid vända tillbaka. Grattis till en riktig cool dykare.

Luminova med T-tavla....min SBS är från -13 och med t-tavla. Tydligen gjordes ett begränsat antal SBS med t-tavla fast med luminova, blev tydligen fel( enl Cwc återkopplat via mail). Kanske samma med den där. En framtida raritet kanske :)
- Har en Diver från 2012 med samma spec (T-märkt men med Luminova). Verkar finnas många seier med detta "fel" och fler skall de ju tillverka nu :)

Någon här som besökt Silvermans? Jag har planer på att köpa en billig flygbiljett och åka över och köpa en klocka på plats. Men skall det vara värt det vill man ju att de har klockorna i lager och i displayer i lokalen. Nån som vet nåt?

Jag var där februari-18. Några få klockor i disken i butiken, men personalen gick snällt och hämtade de modeller jag ville prova. Om jag förstått rätt har man nu byggt ett litet rum med montrar med de flesta modellerna. Ett mail innan avfärd kan vara på plats för att säkerställa att du inte blir besviken, även om jag tror att alla tillgängliga modeller på hemsidan även finns att prova i butiken. Glöm inte att dra in ett djupt näsbloss när du går in i butiken och känn doften av gammal kasern/logement. :D

E00C96B3-B99F-406A-8469-DD0F00A9B28A.jpeg
En biltur idag resulterade i en till CWC. Nu blev det en 1980 RN Diver Reissue, för övrigt nr 3 på den. Trodde inte jag skulle gilla den polerade boetten eller den mörkt patinerade tavlan, men den ser bättre ut i verkligheten än på bild. Funderar på att byta tavla, men när den här tillverkades fanns bara den här varianten, så det kanske är roligast att ha den i originalutförande. Efter lite tvätt kan jag konstatera att skicket är utmärkt och dessutom fick den ett nytt band.
Sedan fick den följa med på kvällspromenaden.

En biltur idag resulterade i en till CWC. Nu blev det en 1980 RN Diver Reissue, för övrigt nr 3 på den. Trodde inte jag skulle gilla den polerade boetten eller den mörkt patinerade tavlan, men den ser bättre ut i verkligheten än på bild. Funderar på att byta tavla, men när den här tillverkades fanns bara den här varianten, så det kanske är roligast att ha den i originalutförande. Efter lite tvätt kan jag konstatera att skicket är utmärkt och dessutom fick den ett nytt band.
Sedan fick den följa med på kvällspromenaden.
Nämen, nog är den fin den där. Grattis till den!

Funderar på att byta tavla, men när den här tillverkades fanns bara den här varianten, så det kanske är roligast att ha den i originalutförande.
Grattis till nyförvärvet! Tittar man bland användarna här i tråden så verkar CWCs vara som Pokémons -gotta catch’em all!
Byter du tavla så tycker jag att du även ska byta visare och bezel så att det matchar. Annars skulle jag hellre behållit allt i mörk vintage.

Grattis till nyförvärvet! Tittar man bland användarna här i tråden så verkar CWCs vara som Pokémons -gotta catch’em all!
Byter du tavla så tycker jag att du även ska byta visare och bezel så att det matchar. Annars skulle jag hellre behållit allt i mörk vintage.
- Håller med vad gäller tavelbytet, i så fall skall allt matcha. Som det känns just nu behåller jag den nog i originalutförandet.

Tillbaka
Topp