• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Sigurd

Cartier
F3F3D7AE-289C-4215-9B85-4EEBBE2A21EB.jpeg

Den är superb! Nästan OWG-varning.
Har själv precis beställt en ny RN auto date mk2. En äldre och lagom härjad med T-tavla hade varit riktigt nice men den polerade chapter-ringen är ett litet minus i mina ögon faktiskt. I övrigt en fullträff.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Nån som nyligen köpt nån klocka från Silvermans?
Vad är leveranstiden (med vanlig frakt) nu om allt funkar normalt?
- Skulle vilja ha en ny CWC innan vi åker till Kreta om drygt två veckor :)
Jobbigt om man beställer expressfrakt. Får vänta hemma hela dagen och det är ändå inte helt säkert att de dyker upp :-(
 

Sigurd

Cartier
Nån som nyligen köpt nån klocka från Silvermans?
Vad är leveranstiden (med vanlig frakt) nu om allt funkar normalt?
- Skulle vilja ha en ny CWC innan vi åker till Kreta om drygt två veckor :)
Jobbigt om man beställer expressfrakt. Får vänta hemma hela dagen och det är ändå inte helt säkert att de dyker upp :-(

Har i år köpt två klockor direkt från CWC’s hemsida. De erbjuder inte expressfrakt som Silverman’s gör vilket är lite konstigt med tanke på att det är ett och samma företag sedan flera år tillbaka.
Har fått hem klockorna på strax under en vecka i båda fallen och då med det ”vanliga” fraktalternativet som går loss på 20£.

Nu är det ju semestertider och Sveriges sämsta postföretag Postnord är sannolikt i sitt absolut sämsta tillstånd vilket nog kan spela in.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
- Bra tänkt och trevliga klockor. Jag gillar dag/datum eftersom skivorna alltid finns under tavlan på alla quartzare.
Tack! Håller alltid no-date högst i vanliga fall men jag måste säga att dag/datum på RN Divers är rätt schysst ändå.

Synd att man sticker ut så mycket om man kör dubbelpipigt annars hade det varit lite kul med dessa.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Coolt ju!
Vill veta mer. Var ligger det? Bilder på det du köpte? Bra priser?
Ligger inne i Silvermans butik vid Mile End, en bit utanför centrala London vilket är synd.

Väldigt trevliga, kunniga och har stenkoll på alla Instagram followers, vilket ju är kul (och som kan ses på väggen).

Priserna är som de är, jag fick med ett gäng straps på köpet så jag är nöjd.

För er som är sugna, beställ ett Falklands strap medan de finns kvar. Extremt tuffa!

Bilder kommer

Vi pratade om lite kommande modeller och även Jason Heatons besök i butiken för några veckor sedan. De har gott om vintage CWC undangömda också vilket är kul!
 

Johanw

Cartier
Satt och kom inte på vad det var som luktade. Ett dopp i havet väckte militärförrådsdoften till fullo från falklandsstrapen. Helt sjukt att doften kan sitta i så länge. Har nog ägt den 1-2 år men inget av "mina dofter" har satt sig i den eller dämpat persedeldoften.
 
Topp