Nu har 80 reissue fått sällskap av en 83 reissue. Jag tog nummer 55, mitt födelseår
Måste också berömma DHL - ett dygn från London till Fagersta.
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis. blir en keeper dåDHL kom med paket idag!
Nu har 80 reissue fått sällskap av en 83 reissue. Jag tog nummer 55, mitt födelseår
Grattis en mycket bra klocka.Första CWCn = första posten i den här fina tråden
- Välkommen!Första CWCn = första posten i den här fina tråden
- Välkommen!
Grattis. blir en keeper då
Grattis en mycket bra klocka.
Bra storlek, trevlig historia och stryktålig.
Gött. En mk1a förmodar jag? Gött med datum!Stort tack!! So-far känns den farligt nära den perfekta dykaren. Blev även glatt överraskad över hur väl den bärs!
Japp!! Kändes som en god start och date fungerar verkligen på den här får tacka för råd i mitt intågande i cwc världen med!Gött. En mk1a förmodar jag? Gött med datum!
Snygg kombo!
Två klassiker! Funderar på att fly till Platanias med familjen om vädret här hemma fortsätter som det gör...Första morgonen i Platanias på Kreta. CWC 83 reissue på handleden. Både den och Platanias är favoriter
- Runt 30 grader varmt och blå himmel idagTvå klassiker! Funderar på att fly till Platanias med familjen om vädret här hemma fortsätter som det gör...
Låter sådär...- Runt 30 grader varmt och blå himmel idag
- Ja, fortsätter det här halvdana vädret får vi väl ta en cykeltur till Chania och kolla lite i klockbutikernaLåter sådär...
Inte provat. Såg ett när jag var där och såg schysst ut men inte klämt på det. Annars rekommenderar jag starkt deras Falkland strapVad tycker ni om MN-strapen från CWC? Lite sugen på NOS bandet dom har men tänkte hur dom står sig mot t.ex Erika's.
Ingen riktig koll på vad mitt MN-strap är från. Köpte det av @Seikosthlm och vill minnas att det är NOS band från tiden då de användes. Vet att det inte är Erikas iaf, inga fancy stämplar och tjafs.Vad tycker ni om MN-strapen från CWC? Lite sugen på NOS bandet dom har men tänkte hur dom står sig mot t.ex Erika's.
Ser att det är många som verkar gilla Falkland strapen. Ser riktigt bra ut!Inte provat. Såg ett när jag var där och såg schysst ut men inte klämt på det. Annars rekommenderar jag starkt deras Falkland strap
Det är just detaljen NOS jag har fastnat för. Gillar nato men tycker att det ser coolt ut med MN-strap när man vill känna sig lite hårdare.Ingen riktig koll på vad mitt MN-strap är från. Köpte det av @Seikosthlm och vill minnas att det är NOS band från tiden då de användes. Vet att det inte är Erikas iaf, inga fancy stämplar och tjafs.
Bekvämt band men inte bättre än ett bra nato. Ursäkta val av klocka för bilden, tagen ur arkivet. Tänk på att du måste ha öppna ändar iom att Cwc har fasta bandstift.
Falklandbandet är istället den bättre kombon enligt mig.
Blir ju lite högre men inte så det stör tycker jag. Jag har också små handleder.Ser att det är många som verkar gilla Falkland strapen. Ser riktigt bra ut!
Det är just detaljen NOS jag har fastnat för. Gillar nato men tycker att det ser coolt ut med MN-strap när man vill känna sig lite hårdare.
Många som kör med Falkland, måste nog bli ett sånt också.
Hur mycket större upplevs klockan med ett MN? Jag har rätt små handleder och tycker den sitter bra med nato.
Banden från CWC / Silvermans är mig veterligen äkta vara precis som de jag jag och @Quaker hade. Tiilverkade av NOS eller vintage fallskärmsdelar.Ingen riktig koll på vad mitt MN-strap är från. Köpte det av @Seikosthlm och vill minnas att det är NOS band från tiden då de användes. Vet att det inte är Erikas iaf, inga fancy stämplar och tjafs.
Bekvämt band men inte bättre än ett bra nato. Ursäkta val av klocka för bilden, tagen ur arkivet. Tänk på att du måste ha öppna ändar iom att Cwc har fasta bandstift.
Falklandbandet är istället den bättre kombon enligt mig.
Antar att dom skriver att det är original om så är fallet. Om det inte framgår bör det väl vara nyproduktion?Att bandet är 20-21mm är en bra början att det är real deal, och att det är gult/grönt alt. Rött/brunt.
Övriga färger är oftast nyproduktion.
Hårdvaran avslöjar också liksom utformningen på själva bandet och dess komplikationer.
Är det så bra alltså?
Funderar på att kränga vidare utan att öppna.
Har ett på ingång. Det med stämplar och tryck på insidan av bandet.Bänd försiktigt upp en häfta och lukta, sen är du såld