• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Sigurd

Cartier
7AEF2137-38CF-437F-B7BD-403EEE220F0F.jpeg
150846F3-74A3-4648-8726-37145E5B45FD.jpeg
Fick paket från Silvermans idag. Det här är nya CWC-boxen om ni inte sett den redan.

En helt ok och sober förpackning men gillar den gamla plåtlådan bättre.
 

Sigurd

Cartier
Skickade tillbaka min RN auto till dem för utbyte. Det var inte damm på tavlan som befarat utan någon form av fläck/färgfel. Hoppas de byter ut den utan tjafs.
 

Sigurd

Cartier
- Måste fråga, var har du inhämtat all din detaljkunskap, imponerande!

Tack, men jag kan inte ta åt mig någon cred i detta då det är andra, betydligt mer seriösa samlare, som gjort all research. Det mesta framkommer när man trålar internet och andra klockforum som i sin tur länkar till intressanta sajter/artiklar. Finns hur många trådar som helst på ämnet ”issued cwc watches” :)
 
Senast ändrad:

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Tack, men jag kan inte ta åt mig någon cred i detta då det är andra, betydligt mer seriösa samlare, som gjort all research. Det mesta framkommer när man trålar internet och andra klockforum som i sin tur länkar till intressanta sajter/artiklar. Finns hur många trådar som helst på ämnet ”issued cwc watches” :)
- Jag tycker du skall ha cred för att du delar med dig av kunskaperna du skaffat!
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Är det den du hade ute, med safirglas?
- Ja, det stämmer. Klockan är i superskick och fungerar perfekt, men köparen accepterade inte att det finns ett ”glapp” i vridringen (i ”sidled”). Påverkar inte funktionen, stegen är distinkta och den ramlar inte av. Detta är mycket vanligt på äldre MK1or, men köparen ansåg att det är ett fel som jag inte beskrivit i annonsen. Tog tillbaka klockan, skaffar inga ovänner för de här pengarna. Sänker väl priset en femhundring och lägger ut den igen kanske. Har för många CWC för att kunna sova gott :)

https://klocksnack.se/threads/cwc-rn-diver-med-t-märkt-tavla.118026/
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
- Ja, det stämmer. Klockan är i superskick och fungerar perfekt, men köparen accepterade inte att det finns ett ”glapp” i vridringen (i ”sidled”). Påverkar inte funktionen, stegen är distinkta och den ramlar inte av. Detta är mycket vanligt på äldre MK1or, men köparen ansåg att det är ett fel som jag inte beskrivit i annonsen. Tog tillbaka klockan, skaffar inga ovänner för de här pengarna. Sänker väl priset en femhundring och lägger ut den igen kanske. Har för många CWC för att kunna sova gott :)

https://klocksnack.se/threads/cwc-rn-diver-med-t-märkt-tavla.118026/
För en som är nyfiken, hur gammal är klockan? :)
 

DrDre

Patek
- Ja, det stämmer. Klockan är i superskick och fungerar perfekt, men köparen accepterade inte att det finns ett ”glapp” i vridringen (i ”sidled”). Påverkar inte funktionen, stegen är distinkta och den ramlar inte av. Detta är mycket vanligt på äldre MK1or, men köparen ansåg att det är ett fel som jag inte beskrivit i annonsen. Tog tillbaka klockan, skaffar inga ovänner för de här pengarna. Sänker väl priset en femhundring och lägger ut den igen kanske. Har för många CWC för att kunna sova gott :)

https://klocksnack.se/threads/cwc-rn-diver-med-t-märkt-tavla.118026/

Min, som är lite äldre, är också litet "glappig" och har varit det sedan jag köpte den. Tror att det delvis beror på att den "bara" har 60 steg.
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har precis börjat snegla på en cwc-dykare som beater, men är lite osäker på storleken. Jag har ganska tunna handleder på 16-16,5 cm. Vad tror ni, skulle det funka? Lägg gärna upp lite bilder om du har ungefär samma storlek på handleden som jag och rockar en cwc-dykare.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
8EB93453-4493-4ED2-90C2-AACF793AE465.jpeg
RN Diver idag också, men nu en äldre automat med datumvisning. Tritium i tavla och visare börjar få en lite gulaktig ton. Gårdagens RN12 quartz som diskuterades här är redan på väg till sin nya ägare.
 
Topp