• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

Jag har precis börjat snegla på en cwc-dykare som beater, men är lite osäker på storleken. Jag har ganska tunna handleder på 16-16,5 cm. Vad tror ni, skulle det funka? Lägg gärna upp lite bilder om du har ungefär samma storlek på handleden som jag och rockar en cwc-dykare.
Hitta några i arkivet :)
IMG_20180807_140703-01.jpeg
IMG_20180915_093213-01.jpeg
IMG_20180527_133101-01.jpeg

Tackar! Ser ju helt okej ut. Hur bärs den jämfört med SBGN003? Fullt medveten om att den är mindre, men det är ju en klocka som vi båda äger.
Skulle säga att den bär hyfsat likvärdigt. Cwc är ju något större till måtten men själva tavlan är inte så stor. Den är rätt platt också.

Skulle absolut föreslå att du testar en. Köp en rimligt prissatt beggad så är det ingen förlustaffär heller.

Men låt höra vad @Facegravy har att säga. Han har testat och gillade den inte. Han har ju även också haft en SBGN005 :p

Skulle säga att den bär hyfsat likvärdigt. Cwc är ju något större till måtten men själva tavlan är inte så stor. Den är rätt platt också.

Skulle absolut föreslå att du testar en. Köp en rimligt prissatt beggad så är det ingen förlustaffär heller.

Men låt höra vad @Facegravy har att säga. Han har testat och gillade den inte. Han har ju även också haft en SBGN005 :p

Var nog mestadels att den satt på nato. Har märkt att natoband och liknande aldrig blir bekvämt för mig. Så hade jag lirat den med tvådelat band hade det nog funkat

Jag har blivit sugen på en CWC om någon känner för att sälja! ;) Hoppas att ni får en fin dag!

A5BAB3F0-E7C5-466A-9FDB-88A78BDFF1A9.jpeg
Det här med ”reissues” är ju en vattendelare i klockhobbykretsar. Själv är jag väldigt förtjust i utseendet på de äldre klockorna, men till vardags vill jag ha klockor som fungerar perfekt, har bra lume och är täta. Därför gillar jag min trio med fejkpatina och allt annat som hör till :)
En Reissue 80, en 83 och en 87.

Om man får ställa en fråga av den dummare arten:
Har i nuläget en G-Shock GXW-56 med solceller, multiband-sync och en oförstörbar feeling (något jag behöver då jag lyckas ha sönder det mesta i klockväg - har en Certina ds auto och en Casio MDV106 på samvetet som det är). Är oerhört nöjd med G-shocken. Samtidigt drömmer/dräglar jag över CWC-klockorna. Kommer jag att bli missnöjd vid ev köp? Frågan riktad till de med erfarenheter av både dykarna, RN och SBS, och G10.

edit: nöjdhet med avseende på kvalitetskänsla som beater, och zero-maintenance.

Har i nuläget en G-Shock GXW-56 med solceller, multiband-sync och en oförstörbar feeling (något jag behöver då jag lyckas ha sönder det mesta i klockväg - har en Certina ds auto och en Casio MDV106 på samvetet som det är). Är oerhört nöjd med G-shocken. Samtidigt drömmer/dräglar jag över CWC-klockorna. Kommer jag att bli missnöjd vid ev köp? Frågan riktad till de med erfarenheter av både dykarna, RN och SBS, och G10.

G-shock känns svårslaget som beater, zero-maintenance.

Men nästa steg om man vill ifrån G-shock så är Cwc ett bra val skulle jag vilja påstå.

Jag har två för tillfället. Kör du en RN diver utan datum så är det ju rätt stryktåligt.
IMG_20191011_070616-01.jpeg
IMG_20180807_140703-01.jpeg

G-shock känns svårslaget som beater, zero-maintenance.

Men nästa steg om man vill ifrån G-shock så är Cwc ett bra val skulle jag vilja påstå.

Jag har två för tillfället. Kör du en RN diver utan datum så är det ju rätt stryktåligt.
Många tack för svar. Vackert! Som din RN brukar alla mina klockor se ut efter ett tag. Aldrig brustit i funktion :pompus:? Efter att min casio mdv-dykare (bifogad bild från Grövelsjön förra sommaren) stannade vid ett par tillfällen försvann förtroendet för allt som inte var G-shock.

Bilagor

• 34459200_10155939585188071_5069295078506233856_n.jpg
    34459200_10155939585188071_5069295078506233856_n.jpg
    409.9 KB · Visningar: 11
Många tack för svar. Vackert! Som din RN brukar alla mina klockor se ut efter ett tag. Aldrig brustit i funktion :pompus:? Efter att min casio mdv-dykare (bifogad bild från Grövelsjön förra sommaren) stannade vid ett par tillfällen försvann förtroendet för allt som inte var G-shock.
Nope.

Var den tillräckligt hård för engelska militären lär den duga för dig och mig också :)

Min SBS (MkII för att slippa helt sönderrepat glas) tickar på efter ganska exakt ett år som daglig arbetsklocka på olika byggen. Lite skav på ena bandhornet och kanten på vridringen är enda bevisen på misshandeln. Även ett nato från Blushark har klarat året med bravur. Kör!

Jag älskar min RN. Den har varit med mig varje dag på jobbet sedan december 14. Den pallar allt jag utsätter den för som hantverkare. Den är numera härligt ärrad och kommer hänga med tills den faller i bitar. Min går dessutom som en haq. Ställer den bara sommar och vintertid.
Du lär inte bli missnöjd :)

Tillbaka
Topp