- Alla kan bära en CWC Diver med heder, handledsmåttet spelar ingen roll!Jag har lika enorma dom du. Den funkar! Ska försöka knäppa någon bild ikväll
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
- Alla kan bära en CWC Diver med heder, handledsmåttet spelar ingen roll!Jag har lika enorma dom du. Den funkar! Ska försöka knäppa någon bild ikväll
Hitta några i arkivetJag har precis börjat snegla på en cwc-dykare som beater, men är lite osäker på storleken. Jag har ganska tunna handleder på 16-16,5 cm. Vad tror ni, skulle det funka? Lägg gärna upp lite bilder om du har ungefär samma storlek på handleden som jag och rockar en cwc-dykare.
Tackar! Ser ju helt okej ut. Hur bärs den jämfört med SBGN003? Fullt medveten om att den är mindre, men det är ju en klocka som vi båda äger.Hitta några i arkivet
Skulle säga att den bär hyfsat likvärdigt. Cwc är ju något större till måtten men själva tavlan är inte så stor. Den är rätt platt också.Tackar! Ser ju helt okej ut. Hur bärs den jämfört med SBGN003? Fullt medveten om att den är mindre, men det är ju en klocka som vi båda äger.
Skulle säga att den bär hyfsat likvärdigt. Cwc är ju något större till måtten men själva tavlan är inte så stor. Den är rätt platt också.
Skulle absolut föreslå att du testar en. Köp en rimligt prissatt beggad så är det ingen förlustaffär heller.
Men låt höra vad @Facegravy har att säga. Han har testat och gillade den inte. Han har ju även också haft en SBGN005
- Så kul, välkommen i gänget!
- Jag hade rätt, alla kan bära en CWC DiverDottern norpade senaste tillskottet
Vill se mer!Hittade detta klipp efter ett tips på insta.
Royal Navy clearence divers i aktion utanför Malta 1969
Ja, lite kort men cooltVill se mer!
G-shock känns svårslaget som beater, zero-maintenance.Om man får ställa en fråga av den dummare arten:
Har i nuläget en G-Shock GXW-56 med solceller, multiband-sync och en oförstörbar feeling (något jag behöver då jag lyckas ha sönder det mesta i klockväg - har en Certina ds auto och en Casio MDV106 på samvetet som det är). Är oerhört nöjd med G-shocken. Samtidigt drömmer/dräglar jag över CWC-klockorna. Kommer jag att bli missnöjd vid ev köp? Frågan riktad till de med erfarenheter av både dykarna, RN och SBS, och G10.
edit: nöjdhet med avseende på kvalitetskänsla som beater, och zero-maintenance.
Många tack för svar. Vackert! Som din RN brukar alla mina klockor se ut efter ett tag. Aldrig brustit i funktion ? Efter att min casio mdv-dykare (bifogad bild från Grövelsjön förra sommaren) stannade vid ett par tillfällen försvann förtroendet för allt som inte var G-shock.G-shock känns svårslaget som beater, zero-maintenance.
Men nästa steg om man vill ifrån G-shock så är Cwc ett bra val skulle jag vilja påstå.
Jag har två för tillfället. Kör du en RN diver utan datum så är det ju rätt stryktåligt.
Nope.Många tack för svar. Vackert! Som din RN brukar alla mina klockor se ut efter ett tag. Aldrig brustit i funktion ? Efter att min casio mdv-dykare (bifogad bild från Grövelsjön förra sommaren) stannade vid ett par tillfällen försvann förtroendet för allt som inte var G-shock.
Jag älskar min RN. Den har varit med mig varje dag på jobbet sedan december 14. Den pallar allt jag utsätter den för som hantverkare. Den är numera härligt ärrad och kommer hänga med tills den faller i bitar. Min går dessutom som en haq. Ställer den bara sommar och vintertid.Om man får ställa en fråga av den dummare arten:
Har i nuläget en G-Shock GXW-56 med solceller, multiband-sync och en oförstörbar feeling (något jag behöver då jag lyckas ha sönder det mesta i klockväg - har en Certina ds auto och en Casio MDV106 på samvetet som det är). Är oerhört nöjd med G-shocken. Samtidigt drömmer/dräglar jag över CWC-klockorna. Kommer jag att bli missnöjd vid ev köp? Frågan riktad till de med erfarenheter av både dykarna, RN och SBS, och G10.
edit: nöjdhet med avseende på kvalitetskänsla som beater, och zero-maintenance.
Riktigt bra måste jag säga! Helnöjd.Tack alla för svar!
Ni som har erfarenhet av g10, hur känns den som pålitlig beater?
Original Royal Navy issued CWC från 1980, 1981 og 1986. Jag har tyvärr sålt både 80 og 86'en. CWC är en underskattad diver!