• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Första dagen med denna😄 Har länge legat på önskelistan.
A240549E-9DD3-4E07-B402-8773CFCA9A63.jpeg
Grattis och välkommen till klubben!
 
Bonussäsong nu och habegäret för en Polar börjar bli påtagligt jobbigt! Är dagligen inne i den här tråden och drömmer lite 😍 Tipsa gärna om ni hittar någon till salu
 
Tror ni vi får se en Explorer 2 i 40 mm 2023?
Drömma kan man ju, men det är nog inte troligt då nuvarande 226570 är uppdaterad så nyligen.

Jag är dock för mindre klockor generellt och skulle Rolex gå ner till 40mm på Explorer 2 samt ”få koll” på proportionerna på index och visare, så vore det en av de bästa modellerna.

Men vänta… 16570 har ju egentligen allt det jag drömmer om ovan. 🤔
 
I mitt tycke är Polar inget strap monster, och tycker att den ser absolut bäst ut på länk. Jag blir dock gärna motbevisad, så ställer frågan om någon lyckats hitta en vass kombo? Dela gärna!

20230322_080958-01.jpeg
Jag kör min på Jubilee och RubberB..
Har ingen bild när jag har svart tavla och RubberB, som skulle varit den bästa combon.
Länk till gammal post -->
https://klocksnack.se/threads/en-tråd-tillägnad-rolex-explorer-ii-16570.42098/page-57#post-2270143
 
Jag kör min på Jubilee och RubberB..
Har ingen bild när jag har svart tavla och RubberB, som skulle varit den bästa combon.
Länk till gammal post -->
https://klocksnack.se/threads/en-tråd-tillägnad-rolex-explorer-ii-16570.42098/page-57#post-2270143
Jubilee på polar är en galet bra kombo!
Vill minnas att @Staafen var en stark förespråkare back in the days?

Svart 16570 på rubber B är riktigt bra också. En kombo jag körde ett tag när jag hade en svart 🙂
 
Ja det är en riktigt bra kombination faktiskt. Jag körde mina på Super jubilee tillhörande DJ36.

20200210_084457-01.jpeg
20200219_074005-01.jpeg

Körde också det ett tag när jag hade en 16570 samt en dj36 duo. Dock har jag för mig att kanterna på länken skavde lite mot boettens insida? Har en jubilee länk löst, men inte testat att dra på den just pga det.

Är för övrigt dags för dig att bli med expy2 igen!
 
Körde också det ett tag när jag hade en 16570 samt en dj36 duo. Dock har jag för mig att kanterna på länken skavde lite mot boettens insida? Har en jubilee länk löst, men inte testat att dra på den just pga det.

Är för övrigt dags för dig att bli med expy2 igen!
Jaha, det var inget jag märkte faktiskt men den satt lite bättre på Polaren med lug holes om jag minns rätt.

Nja. Jag gillar modellen men känner mig nog färdig med den.
 
Ja det är en riktigt bra kombination faktiskt. Jag körde mina på Super jubilee tillhörande DJ36.

20200210_084457-01.jpeg
20200219_074005-01.jpeg
Jag körde också en Super Jubilee tillhörade DJ36, har heller inte haft några problem med "skav" @RobinBanks ..
Min är 16570 från 2008.
Jag har själv övervägt att släppa min vid några tillfälle men aldrig känt att det går... den kanske åker fram till sommaren igen när den är som bäst :)
 
Omställd till sommaritd. Med ett litet krux. Klockan stannade.
Det är hög tid för service i vilket fall som helst, så det är bara att bita i det sura äpplet.

Vem rekommenderar ni i Stockholmsområdet? Nymans, Rob eller Krons?
Såg att ett modernt GMT-verk kostar från ca 14.000:- att serva hos Rob. Fysatan...

Eller skall man lägga skulden på @Omega70 ovan, som hetsade på att ställa om till sommartid?

Bild på den stannade tiden.

20230326_115748.jpg
 
Omställd till sommaritd. Med ett litet krux. Klockan stannade.
Det är hög tid för service i vilket fall som helst, så det är bara att bita i det sura äpplet.

Vem rekommenderar ni i Stockholmsområdet? Nymans, Rob eller Krons?
Såg att ett modernt GMT-verk kostar från ca 14.000:- att serva hos Rob. Fysatan...

Eller skall man lägga skulden på @Omega70 ovan, som hetsade på att ställa om till sommartid?

Bild på den stannade tiden.

20230326_115748.jpg
Skulle kika med Krons. Men allt hänger väl på grad av service. Men om de måste skicka till Rolex drar det iväg. Har för mig att Rolex tar 3k bara för att kika på den.
 
Tillbaka
Topp