Måste jag göra ett konto eller kan jag direkt logga in med internetbanken?Ja men det fungerar väldigt smidigt. Håller med om Avanza är bättre än Nordnet och då är jag kund hos båda...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Måste jag göra ett konto eller kan jag direkt logga in med internetbanken?Ja men det fungerar väldigt smidigt. Håller med om Avanza är bättre än Nordnet och då är jag kund hos båda...
Jag kommer hamna i courtageklass "start" antar jagRegga dig på avanza, öppna ett ISK, stoppa över cash mha bankid, köp/sälj via deras mkt bra app.
Japp. Switchas automatiskt när du överskrider summan/tiden.Jag kommer hamna i courtageklass "start" antar jag
Måste man också betala skatt om man gör vinst? Görs detta automatiskt eller måste man deklarera.Japp. Switchas automatiskt när du överskrider summan/tiden.
https://www.avanza.se/kundservice/kundservice/fragor-svar/deklaration-skatt/skatt.htmlMåste man också betala skatt om man gör vinst? Görs detta automatiskt eller måste man deklarera.
Nej, det är varken smidigare eller generellt skattemässigt billigare eftersom du ska deklarera varje enskild försäljning och pynta 30 % på vinst. Dessutom har jag svårt att tro att Avanza skulle göra skatteavdrag åt dig?Aktie & fondkonto känns smidigare än ISK,
Då de drar av automatisk 30% av vinsten dvs: köp:100 sälj: 120 skatt: 20*0,3=6 nettovinst : 14 kr.
om jag nu har förstått det rätt![]()
Okej, men på ISK så betalar man skatt oavsett om man gör vinst eller förlust?Nej, det är varken smidigare eller generellt skattemässigt billigare eftersom du ska deklarera varje enskild försäljning och pynta 30 % på vinst. Dessutom har jag svårt att tro att Avanza skulle göra skatteavdrag åt dig?
Gör precis såhär, får du inte det att funka borde du hålla pengarna på sparkontot oavsett..Regga dig på avanza, öppna ett ISK, stoppa över cash mha bankid, köp/sälj via deras mkt bra app.
Det stämmer, men o andra sidan betalar du en väldigt låg skatt och du slipper allt bekymmer med att behöva hålla koll på dina enskilda affärer.Okej, men på ISK så betalar man skatt oavsett om man gör vinst eller förlust?
Nej, det kommer med brevduva så du måste ha en ordentligt duvbo i hemmet... All info du frågar efter nu är extremt lätt att läsa sig tillAng skatten på ISK, kommer det brev hem? Eller kommer det stå i appen hur mycket jag är skyldig att betala?
Kan man lägga till utländskt mobilnummer, då jag har norsk nummer för tillfället?Nej, det kommer med brevduva så du måste ha en ordentligt duvbo i hemmet... All info du frågar efter nu är extremt lätt att läsa sig till
Nu blev dte väldigt många svar från mig samtidigt ser jag![]()
Kan du sluta ställa frågorKan man lägga till utländskt mobilnummer, då jag har norsk nummer för tillfället?
Oklart om norska duvor hittar rätt, finns eventuellt ett entusiastforum för duvägare du kan fråga.. duvsnack.se?Kan man lägga till utländskt mobilnummer, då jag har norsk nummer för tillfället?
Jag antar att Avanza har en bättre kundtjänst för Avanza än klocksnack, men det är bara jagOklart om norska duvor hittar rätt, finns eventuellt ett entusiastforum för duvägare du kan fråga.. duvsnack.se?![]()
Tyvärr inte. Lite som med KS, member for life.En sista fråga, kan man avregrestrera sig från avanza när man vill?
Första träffen om du googlar...En sista fråga, kan man avregrestrera sig från avanza när man vill?
Men kom igen nu! Antingen lär du dig att googla eller så mailar du Avanza. De har en bra frågor och svar-avdelning.Hur sätter man tillbaka pengar på sitt privatkonto( Swedbank) , jag ser bara direktinsättning och intern överföring.
Höll kvar min position och uppe i 475kr nu. +4% bara idag. Bra grejer.Känns som den här spaningen blev ganska bra såhär på sikt.
Var nere och nosade på 300 ett tag, men hållit kvar alla mina aktier, och aktien är uppe i 436kr idag.
Upp 14% idag (och typ 25% i januari).
Funderar på att sälja av lite, även om jag tror på bolaget på sikt.
Varför så taggad på att få massa brev hem?Hur betalar man schablonskatt om man har tagit ut all pengar ifrån ISK och lagt in de tillbaka till sitt privatkonto ?
Får man brev hem eller?
Jag undrar hur det funkar med skatten bara, vet du?Varför så taggad på att då massa brev hem?
Ja, du får inget brev hem. Den beräknas och du ser den i deklarationen. Oavsett om du plockat ut pengarna eller inte.Jag undrar hur det funkar med skatten bara, vet du?
Aha så den är beräknad automatiskt , jag behöver inte göra något alls?Ja, du får inget brev hem. Den beräknas och du ser den i deklarationen. Oavsett om du plockat ut pengarna eller inte.
Ja precis, det som är en av fördelarna med investeringssparkontoAha så den är beräknad automatiskt , jag behöver inte göra något alls?
P.s är student så jag jobbar inte( skattedeklarerar inte)