• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

Tecknade för 300 men fick 150. Ändå okej tilldelning, med tanke på att det skulle varit övertecknat 10 gånger. Å andra sidan är det nog rätt okej om intresset håller i sig fram till öppning...

Alla verkar fått 150 oavsett vad du teckna (givetvis inte om du teckna mindre). Så vissa har fått 100% tilldelning andra 1%. Verkar dock som de som tecknat via SEB fått bättre.

Tecknade på två olika konto så fick 150+150.

Eftersom man verkar ha prioriterat så många aktieägare som möjligt framför en proportionell fördelning i relation till teckningsstorlek så trodde jag att alla skulle dumpa sina aktier direkt vid öppning och aktien skulle dyka en hel del. Verkar istället som att den ligger stabilt runt 83-84kr. Inte haft tid att sätta mig in i bolaget något djupare men känns den inte väldigt dyr? En så stor köpsida på 80kr+ förvånar mig.

Jag fick 1000!

Ok då... 150, jäkligt onöjd med tilldelning innan jag läste här. Osäker på om man ska sälja. Fattar ett beslut innan man kliver upp ur badet

Verkar som att mass-tilldelningen av småposter fick effekten att man inte ville sälja sina 150st direkt för runt 2000kr vinst. Hade sett betydligt annorlunda ut om aktierna hade tilldelats i bundles om 1000-3000>.

Håller med, placera är på snudd till farligt ibland. Väldigt få ställen där man kan vara konstruktivt kritik utan att högafflarna kommer fram

Att läsa Placera bränner fler hjärnceller än en rejäl fylla. Oavsett bolag, oavsett kurs, rådande läge så är tankegångarna och snacket närmast identiskt. En orgie i positivitet och confirmation bias. Alla är mångmiljonärer med u

Var på en föreläsning med bl. a. Lars-Erik Boström. Frågade honom om vad han ansåg om Placera och skribenternas flockbeteende . Han var mycket diplomatisk :happyhappy:

Börsens-psykologi-bok.gif

Har med stort nöje följt forumet om G5 Entertainment :D

Har inte kollat i G5 forumet på flera år men när jag ägde aktier i bolaget kommer jag ihåg att jag ifrågasatte gruppmentaliteten (hade inte så jättestor koll på Placera och visste inte att mentaliteten var så utbredd) . Påpekade att folk uppförde sig som fotbollsfans vilket intelligentian dumförklarade mig för förstås.

Som en liten anekdot var G5 en god affär och en ännu större miss. Putin gick in i Krim-halvön på en lördag tror jag (börsen var iaf stängd). När börsen öppnade på måndagen störtdök G5 (liksom alla bolag med rysk eller ukrainsk koppling) och jag storhandlade runt 22-23kr vill jag minnas. Sålde sedan rubbet nånstans över 39kr och var mycket nöjd, ännu mer nöjd blev man över att ha prickat nära toppen när den sedan föll ned mot cirka 30kr. När aktien sedan stod i flera hundra ville man helst glömma att man ägt aktier i bolaget :hungover:

Tillbaka
Topp