• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

Verkar vara stort intresse för guld här. Funderar på att skicka min 18k gubblänk på 40g till finguld.se nu när priserna ligger runt 350kr/g där. Kanske är någon här som är intresserad av att ha den som ”investering” eftersom jag antar att det är betydligt dyrare att köpa än vad man får vid försäljning, eller?

Verkar vara stort intresse för guld här. Funderar på att skicka min 18k gubblänk på 40g till finguld.se nu när priserna ligger runt 350kr/g där. Kanske är någon här som är intresserad av att ha den som ”investering” eftersom jag antar att det är betydligt dyrare att köpa än vad man får vid försäljning, eller?

Innan du skickar guld till en webbtjänst, kolla vad lokala guldsmeder där du bor ger för prylarna.

Har fått för mig att de alltid ger mindre?
En vän till mig skickade till just finguld.se och fick betalt exakt vad som angavs på hemsidan utan några dolda avgifter eller liknande.

Ett telefonsamtal är ett billigt pris för att säkerställa att du inte får mindre betalt än du borde. En lokal antikaffär där jag bor med lite fokus på ädelmetaller påstod sig i alla fall sist jag kollade betala bättre än alla onlinetjänster. en de kanske... överdrev? :)

En vän till mig skickade till just finguld.se och fick betalt exakt vad som angavs på hemsidan utan några dolda avgifter eller liknande.
Om du har prisuppgifterna ifrån finguld i handen när du traskar in på butiken borde de matcha kan tyckas? Ingen vill tappa en affär :) Gör det lite snyggt bara så brukar det lösa sig, trevligt att supporta småföretagare.

Idag känns det inte som att mina tråkiga utdelare växer, så perfekt läge att kasta in lite mer pengar och handla utdelning lite billigare.

Men lite mentalt tufft att hamna längre ifrån årets sparmålsnivå. Bara att gneta på, bara en nivå, pengarna ska ju inte ut från ISK:n.

Som av en slump gick jag förbi butiken jag tänkte på i helgen. Så här sade skylten i deras fönster:

DSC_0003.JPG

Salange jag inte maste salja,vad spelar kursen for roll annat an i mitt huvud. Jag har lika manga aktier idag som jag hade igar,och vardeskillnaden ar enbart pa papper.
Men visst svider det mentalt att tappa en handfull Rolexklockor over en natt,men a andra sidan kommer jag inte heller ihag alla de som jag tjanat ihop over aren i vardeokning.
Minnet ar bra men valdigt kort,och de daliga affarerna/tiderna ar iallfall vad jag minns mest.

Koplage om det gar ner ytterligare 10% i nervositet for Coronavirus....som kommer vara bortglomt nasta ar

• Like
Reactions: PJZ
Tillbaka
Topp