Så klart den har legat lägre än nu.Vad var frågan? Hänger inte med
/B
Edit: även under 2018 var den i princip på denna nivå.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så klart den har legat lägre än nu.Vad var frågan? Hänger inte med
Aha du menar så. Jag orkade inte kolla längre än de fem år som visades på avanza. My badSå klart den har legat lägre än nu.
![]()
/B
Edit: även under 2018 var den i princip på denna nivå.
Tänkte sälja HM imorgon faktiskt, åkte med av bara farten. Deras försäljning har varit katastrofal i spåren av corona och sen är jag inget fan av bolaget generellt. Byter ut mot EQT.Intressant. Köpte lite H&M också då de aldrig legat så lågt som nu.
Hur tänker du på dessa som haft en neråtgående trend i många år? Hoppas det vänder? Sälja när de dubblat och investera i annat?
Aha du menar så. Jag orkade inte kolla längre än de fem år som visades på avanza. My bad
Som många andra bolag efter dessa stora fall är det för mig frågan om långsiktiga bedömningar. Tror man att HM kommer klara omställningen från butiker till multichannel på ett bra sätt är det troligen långsiktigt "bra" att köpa på denna nivån, även om ytterligare fall inte går att utesluta.Tänkte sälja HM imorgon faktiskt, åkte med av bara farten. Deras försäljning har varit katastrofal i spåren av corona och sen är jag inget fan av bolaget generellt. Byter ut mot EQT.
HM har varit alldeles för sena på e-handel och har fortfarande alldeles för många dyra stora butiker med höga lokalhyror och personalkostnader. Det i kombination med affärsmodellen fast-fashion gör att jag ratar bolaget i grunden egentligen. De börjar vända skeppet och jag tror på deras nya butikskoncept, Arket etc. men de har lite att bevisa innan jag är övertygad iallafall.Som många andra bolag efter dessa stora fall är det för mig frågan om långsiktiga bedömningar. Tror man att HM kommer klara omställningen från butiker till multichannel på ett bra sätt är det troligen långsiktigt "bra" att köpa på denna nivån, även om ytterligare fall inte går att utesluta.
/B
Jag håller med. Samtidigt är de fortfarande ett gigantiskt bolag med fortfarande ok marginaler. Det är nog inte omöjligt att de klarar sig fint, men jag tror inte de kommer upp i de marginaler de haft tidigare.HM har varit alldeles för sena på e-handel och har fortfarande alldeles för många dyra stora butiker med höga lokalhyror och personalkostnader. Det i kombination med affärsmodellen fast-fashion gör att jag ratar bolaget i grunden egentligen. De börjar vända skeppet och jag tror på deras nya butikskoncept, Arket etc. men de har lite att bevisa innan jag är övertygad iallafall.
Känns redan ganska inprisat. Mer orolig över hur saker och ting utspelar sig i andra länder f.n.Om de nu börjar babbla om att stänga skolor och förskolor kommer det nog bli en dipp nr2. Eller vad tror ni?
Känns redan ganska inprisat. Mer orolig över hur saker och ting utspelar sig i andra länder f.n.
Solid plan. Do it. Alla pengar du inte sänkt i toapapper köper du aktier för.Känns som att det är århundradets rea på nästan alla aktier. Svårt att hålla i pengarna när fina bolag gått ner så mycket.
Börjar nästan fundera på om man inte skulle ta ett blanco lån och köpa aktier för rubbet![]()
Själv tror jag det kan falla mer. Kanske 20 %, men att börja gå in med pengarna 12 gånger under ett år är nog inte fel.Känns som att det är århundradets rea på nästan alla aktier. Svårt att hålla i pengarna när fina bolag gått ner så mycket.
Börjar nästan fundera på om man inte skulle ta ett blanco lån och köpa aktier för rubbet![]()
Snart tillgänglig hos alla nätmäklareSolid plan. Do it. Alla pengar du inte sänkt i toapapper köper du aktier för.
Personligen kör jag med start idag månadsplacerande mellan de datum jag redan har ett automatiskt placerande. D v s 2 köp/ månad framöver.Själv tror jag det kan falla mer. Kanske 20 %, men att börja gå in med pengarna 12 gånger under ett år är nog inte fel.
Jag loggar inte ens in längre.. Too sad.När man medvetet ändrar översikten från "% i år" till "% sedan start"![]()
Och eventuell bonus från firman (som för övrigt också fått sin aktiekurs slaktad).Får man skatteåterbäring kommer den ändå relativt lägligt. Den hamnar direkt i depån![]()
Låna 350.000 på SEB till 3.8% och betala tillbaka på 10 år = 421K.Solid plan. Do it. Alla pengar du inte sänkt i toapapper köper du aktier för.
Får du fast ränta så..Låna 350.000 på SEB till 3.8% och betala tillbaka på 10 år = 421K.
Vore väl fan om en portfölj inte utvecklas bättre än så på 10 år![]()
Låna 350.000 på SEB till 3.8% och betala tillbaka på 10 år = 421K.
Vore väl fan om en portfölj inte utvecklas bättre än så på 10 år![]()
Köpte också lite Fortnox och Swedbank idag. Köpte även lite Evolution gaming.Köpte på mig lite fler Swedbank och nästa köp blir fler Investor, Hufvudstaden och Fortnox.
Så du tror att chansen är större att svenska börsen ligger på samma nivå som i dag om 10 år än att den ökat?Det vore lite gambling tycker jag. Recessionen, om vi är på väg in i den, kan ju vara i flera år och återhämtningen kan ta låång tid.
Vi hade många mörka moln i himlen förutom pandemin som lök på laxen.
Så du tror att chansen är större att svenska börsen ligger på samma nivå som i dag om 10 år än att den ökat?