Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Konkar Norwegian, SAS m fl kan det ju inte vara kul att ha haft aktier hos dem?Norwegian är ju billigt nu, vem går all in på dom?![]()
Jag kommer också pyttsa in lite på SEB, Swedbank, tele2 samt Investor.Köpte lite Investor idag och påbörjar månadsköp av ca 10% av kapital/månad fr.o.m imorn. tvivlar inte på att det är en bit kvar till botten men att investor bara ska vara värt 2/3 av högsta notering (för en månad sedan) känns bara fel. därför tycker jag nog att det känns prisvärt.
Konkar Norwegian, SAS m fl kan det ju inte vara kul att ha haft aktier hos dem?
Köpte lite Investor idag och påbörjar månadsköp av ca 10% av kapital/månad fr.o.m imorn. tvivlar inte på att det är en bit kvar till botten men att investor bara ska vara värt 2/3 av högsta notering (för en månad sedan) känns bara fel. därför tycker jag nog att det känns prisvärt.
Har ju stigit i två timmar nu.Varför sjunker guldet? Är det nån paradoxal händelse som leder till detta?
Har ju stigit i två timmar nu.![]()
Guld har blivit magonts-volatilt senaste tiden...Guldet är mer volatil än vad jag trodde. I koronatider inbillade jag mig att kursen skulle öka brant..
Varför sjunker guldet? Är det nån paradoxal händelse som leder till detta?
Guldet är mer volatil än vad jag trodde. I koronatider inbillade jag mig att kursen skulle öka brant..
Ligger nog mycket i det också, som tillägg till mitt inlägg ovanGuld har blivit magonts-volatilt senaste tiden...
En gång i tiden var ju guld lite skilt från börserna, som hyfsat säker investering i röriga tider, men så är det inte längre. Min bonna-analys säger att det beror på att guld numera även är en råvara för industrin, och därför blir känslig för läget på börsen, med inköpsprognoser och så.
Ligger nog mycket i det också, som tillägg till mitt inlägg ovanFlera faktorer att ta hänsyn till än tidigare.
Personligen har jag helt skippat guld senaste året eller så då jag inte "förstår" det på samma sätt som tidigare.
Förut upplevde jag det "enklare"; börsen upp/ guld ned eller stabilt lågt. Börsen ned/ guldet upp eller stabilt högt...
Köpte oxå lite Investor idag. Ska fortsätta tanka på lite framgent oxå.Köpte lite Investor idag och påbörjar månadsköp av ca 10% av kapital/månad fr.o.m imorn. tvivlar inte på att det är en bit kvar till botten men att investor bara ska vara värt 2/3 av högsta notering (för en månad sedan) känns bara fel. därför tycker jag nog att det känns prisvärt.
Är det brist på fysiska silvermynt? Även vissa guldmynt verkar slut på sina håll.Har ju stigit i två timmar nu.![]()
Ingen aning, jag har dålig koll där. Det enda jag har koll på är råvarunoteringen, i och med att jag köper/säljer beräknat utifrån den.Är det brist på fysiska silvermynt? Även vissa guldmynt verkar slut på sina håll.
Intressant. Köpte lite H&M också då de aldrig legat så lågt som nu.Nu satte jag igång min "lekportfölj", tyckte det fallit tillräckligt för att våga hoppa in. Silvret blev väldigt intressant efter dagens skarpa fall.![]()
Intressant. Köpte lite H&M också då de aldrig legat så lågt som nu.
Hur tänker du på dessa som haft en neråtgående trend i många år? Hoppas det vänder? Sälja när de dubblat och investera i annat?
funderade på det idag, vad låg HM på som lägst för 1-2 år sen innan de började stiga
Ovan dagens nivå?
?Intressant. Köpte lite H&M också då de aldrig legat så lågt som nu.[...]
Vad var frågan? Hänger inte med