Det har känts lite så i flera månader iof.Känner igen tongångarna. Undra hur många som börjar känna att det är dags att sälja av?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det har känts lite så i flera månader iof.Känner igen tongångarna. Undra hur många som börjar känna att det är dags att sälja av?
Yes! Men de flesta har en gräns, Svårt att motstå vinsthemtagningen.Det har känts lite så i flera månader iof.![]()
Säkert. Men jänkarna gillar ta och det ser rätt ljust ut på den fronten.Yes! Men de flesta har en gräns, Svårt att motstå vinsthemtagningen.
Men vi kanske sitter här om ett år och jag gråter en tår när den står i $2000 igen![]()
Har ingen koll på deras ekonomi men är inte risken att de kursar om resandet kvarstår på de här nivåerna?Någon som bottenfiskat på senare tid i något som ligger kvar på, enligt er, oförtjänt låga kurser?
Har gått in i Scandic och kommer nog portionera in lite mer när det passar, tror att det på sikt kan bli en bra investering.
Scandic, Hufvudstaden, airbus, cloetta, H&M och securitas är några av dom jag bottenfiskat i. Tycker inte riktigt att dom har hängt med i uppgångarna än jämnför med andra bottenfiske jag gjort. Alla är i högsta grad påverkade av omvärden men på sikt tror jag dom kommer stå högre. Är ingen expert men om man ska köpa rekommenderar jag att ta en liten position och sedan skala in den. Man bör även vara medveten om risken för NE i tex scandicNågon som bottenfiskat på senare tid i något som ligger kvar på, enligt er, oförtjänt låga kurser?
Har gått in i Scandic och kommer nog portionera in lite mer när det passar, tror att det på sikt kan bli en bra investering.
Inte hängt med på börsen senaste tiden men Hufvudstaden är enligt mig rejält undervärderat.Någon som bottenfiskat på senare tid i något som ligger kvar på, enligt er, oförtjänt låga kurser?
Kursar har jag svårt att se men som Hampus här nedan skriver så finns säkert risk för en NE om de statliga stöden helt uteblir framöver och beläggningen skulle backa igen eller ligga på dagens nivå. Man har ju full fokus på kassan just nu. I dagsläget ser jag en eventuell NE som en möjlighet att gå in med mer då jag än så länge tagit en väldigt försiktig position.Har ingen koll på deras ekonomi men är inte risken att de kursar om resandet kvarstår på de här nivåerna?
Någon som bottenfiskat på senare tid i något som ligger kvar på, enligt er, oförtjänt låga kurser?
MillicomNågon som bottenfiskat på senare tid i något som ligger kvar på, enligt er, oförtjänt låga kurser?
Bra spridning!Spar till Barnen etc. Känns som dessa 3 kan ge en bra spridning på marknad. Sverige/USA/Asien och olika branscher.
Tankar?
![]()
Millicom
Med 20 års sparhorisont kan du ta mycket högre risk.Spar till Barnen etc. Känns som dessa 3 kan ge en bra spridning på marknad. Sverige/USA/Asien och olika branscher.
Tankar?
![]()
Gärna, förslag?Med 20 års sparhorisont kan du ta mycket högre risk.
Nej fattar inte grejen men zoom. Varför skulle jag välja det istället för google meet, teams eller slack som är integrerat med andra produkter som dessutom är "gratis". Har själv suttit i beslutarrollen mellan slack vs teams och trots att slack är en bättre produkt så är den dyr jämfört med teams som ingår ifall du har tex E3 licenser.ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM
+40,78%
https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/952518/zoom-video-communications-inc
Någon mer som äger?
Till min nackdel kan jag nämna att jag idag bara äger 1/8 av vad jag gjorde som mest. Men ändå, skaplig dag!
Mycket annat som gick bra också! Sea LTD +5,9% och så vidare.
Det tror inte jag heller. Kan de nå runt 400 så är jag nöjd. Riktkursen är väl en 100kr upp på dagens kurs.Instämmer. Tror dock inte på en dubbling.
Någon som bottenfiskat på senare tid i något som ligger kvar på, enligt er, oförtjänt låga kurser?
Har också fyllt på lite Hufvudstaden runt 110-115 som komplement till mina vanliga tråkiga fonder och aktier. Tror det blir bra på ett par års sikt
Nu kanske jag är bitter för jag står utanför men Tesla känns alldeles för hypad. Visst, tillväxtbolag, i framkanten, bilvärldens Apple osv osv osv. Men någonstans måste det finnas en rimlighet i värderingen.
Ska man få tillbaka värdet av sin investering på 10 år? 20 år? 50 år? Just nu tar det en bra bit över 1000 år, men självklart kortare om/när vinsten växer.
Att aktien går upp efter split känns som ren spekulation. Det finns såklart ingen rim och reson i det. Tror många kommer bränna sig rejält på Tesla så ta det försiktigt där ute.
Med det sagt så gillar jag Tesla och skulle absolut kunna tänka mig en Model 3 som praktiskt komplement till min Cayman, trots vissa mindre kvalitetsproblem. Men aktiekursen är galen just nu.
Om de släpper den med samma utseende som motsvarande Renault hade jag lätt kunnat tänka mig den som en andrabilHar svårt att tro på Tesla i dagens kurs.
Det är inte så att dom kommer få större andelar av el-bilsvärlden, speciellt här på Europa marknaden. Tvärtom.
Vänta bara tills Dacia släpper sin första elbil som kommer vara den första normalprisade elbilen någonsin. Tror den kommer slå sönder elbilsmarknaden rätt markant.
Kolla på bara på priset på en Renault Zoe, börjar på 360t kr. För en sunkig och liten Renault...
Dacias riktpris är 10'000 euro.
Har svårt att tro på Tesla i dagens kurs.
Det är inte så att dom kommer få större andelar av el-bilsvärlden, speciellt här på Europa marknaden. Tvärtom.
Vänta bara tills Dacia släpper sin första elbil som kommer vara den första normalprisade elbilen någonsin. Tror den kommer slå sönder elbilsmarknaden rätt markant.
Kolla på bara på priset på en Renault Zoe, börjar på 360t kr. För en sunkig och liten Renault...
Dacias riktpris är 10'000 euro.
Köpt på mig lite Millicom och HufvudstadenNågon som bottenfiskat på senare tid i något som ligger kvar på, enligt er, oförtjänt låga kurser?
Zoom irriterar mig lite .. jag började använda det för ungefär ett år sen som ganska regelbunden användare och insåg att det var allt mer populärt ... men jag köpte inte trots att jag försöker kanalisera min inre Peter Lynch.![]()
@blackcoffee Zignsec upp drygt 30% sen mitt köp för 2 veckor sedan![]()