Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vi har ett gäng olika kandidater som är på god väg att nå ut till massan, vilket mottas positivt av marknaden, av förståeliga anledningar. Ett vaccin, som enligt rapporterna, är över 90% effektivt, är mycket lovande (två doser lär därmed ge >95% skydd). Dessutom har det pumpats så mycket pengar in i detta att man kunnat skruva upp storleken på studierna, från några enstaka tusen testpersoner till tio-tusentals (tror pfizer hade runt 40-50k?).Vi får se hur marknaden reagerar när rapporter om eventuella bieffekter släpps eller om den blir godkänd som läkemedel. Kanske för tidigt av marknaden att jubla.
var redan ganska tungt inne i embracer, köpte mer där samt gick in i enad global 7![]()
Man får en del spel (och Embracer) via TIN Ny Teknik ocksåGick in i Embracer igår strax innan stängning. Tyvärr bara en liten post då kassan att fylla på är tom för tillfället. Men kul att ge sig in i spelbranschen.
Gick in i Embracer igår strax innan stängning. Tyvärr bara en liten post då kassan att fylla på är tom för tillfället. Men kul att ge sig in i spelbranschen.
VIlket PM var det? Legat lång i milli länge, nu fick man avkastning på den investeringen.En jäkla tur att man inte lyssnade på det PM som kom gällande Millicom för några veckor sedan![]()
VIlket PM var det? Legat lång i milli länge, nu fick man avkastning på den investeringen.
Alltså, en person som skickade dig ett privat meddelande och gav dig råd att sälja?Det var ett PM som kom här på KS och varnade för Millicom. Lite märkligt när jag fick det så jag la ingen större vikt vid det.
Alltså, en person som skickade dig ett privat meddelande och gav dig råd att sälja?
Ser ut att bli ett fint nytt kök med de där uppgångarna?Fick en smärre chock när jag loggade in på Avanza. Läser inga nyheter längre då man bara bli deppig och hade därmed missat att Pfizer gjort lyckade test med vaccin
EDIT: Fattade först nu att man kunde ta bort kolumner från visningsmenyn så därav att min morot för sparandet står med som kontonamn
![]()
Ser ut att bli ett fint nytt kök med de där uppgångarna?![]()
Thunderful är en ganska given kandidat att vara med från början på. Frågan är bara när noteringen sker. Känns som om det inte blir i år eller?Gjorde du verkligen rätt i. Kan även ge ett litet tips för framtiden då jag jobbar i spelbranschen. Ha koll på en ny börsnotering som kan hända väldigt snart av bolaget Thunderful Group. det var meningen de skulle börsnoteras nu under Q4, men jag är osäker på om Covid har ställt till det eller inte.
Det är Bergsala bla som är i gruppen (Nintendo norden och baltikum), och som ni säkert kan gissa, de är väldigt, väldigt lönsamma. Sen är ett annat bolag som är med i gruppen är Nordic Game Supply som bla är distributörer för Take 2 (GTA serien) i norden. Gruppen verkar vara fokuserade på nyförvärv, väldigt likt Embracer. Känns spännande och intressant faktiskt.
Thunderful är en ganska given kandidat att vara med från början på. Frågan är bara när noteringen sker. Känns som om det inte blir i år eller?
Det där var tidigt på dagen...gick upp en hel del till och har fortsatt idag
Men det hade ju gått en del minus innan så än så länge är det kokplatta och handdisk som gäller i det kommande köket![]()
Marknaden har redan reagerat och här kan du se hur förhandeln ser ut:Ett av mina största innehav XPEL släppte Q3-rapport idag:
- Rekordomsättning (ökning på 29,5 %)
- EPS $0,24 (bättre än estimat $0,17)
- Sales $46,12M (bättre än estimat $43,52M)
Ska bli intressant hur marknaden reagerar på rapporten när USA öppnar.. Redan upp drygt 150 % i aktien sedan köp men hoppas på mer![]()
Du har rätt, brukar självklart hålla ett öga på terminshandel men tycker ofta det skilja sig rejält mot stängningskurs ändå, så lägger inte så mycket vikt vid detMarknaden har redan reagerat och här kan du se hur förhandeln ser ut:
![]()
XPEL Stock Price | XPEL Inc. Stock Quote (U.S.: Nasdaq) | MarketWatch
XPEL | Complete XPEL Inc. stock news by MarketWatch. View real-time stock prices and stock quotes for a full financial overview.www.marketwatch.com
verkligen, konstiga tider på börsenStillfront hade också Q3 rapport som var helt ok ändå, fortfarande ner med 7% idag.. Marknaden är fortsatt konstig efter överreaktionen häromdan, men många gaming bolag har börjat återhämta sig verkar det som
Jag kommer inte sälja inför rapport. Tror precis som dig, helt ok rapport men inget utöver förväntningarna. Jag tror den kan sticka iväg om det blir bra guidning inför Q4 vilket det borde bli. Sedan så förväntar och hoppas nog alla att den ska sticka efter Q4.@Bonumm hur gör du med Catena inför rapport? Jag är kluven. Tror rapporten blir okej men guidningen för oktober blir bra. Q4 rapporten tror jag stenhårt på.
Verkar som marknaden har prisat in Vaccin i början på året. Hände ju inte mycket nu på em när besked om nedstängningen kom. Var ju skönt det då mitt i allt annat tråkigt.
Som man ropar får man svar.
Jag är ingen ”indexkrigare” (se mina portföljer, en hel del hedge- & aktiva fonder).
Men det är inte enkelt att välja rätt förvaltare, saker ändras fort, en duktig förvaltare slutar, avgifter höjs (& sänks) etc. Att ha aktiva fonder kräver enligt mig att man själv är någolunda aktiv i sitt sparande, något många inte vill vara. Då är indexfonder/ avanza auto/ lysa utmärkt.
Faktum kvarstår att aktiva fonder (som grupp) underpresterat index genom historien. Däremot har enskilda fonder/ förvaltare överpresterat jmf index under perioder, och det med råge. Det svåra är att veta vilka som kommer lyckas med det i framtiden, jag håller inte med om att det räcker med att läsa en tidning om privatekonomi.
![]()
Can You Pick the Guys Who Pick the Guys Who Pick the Best Stocks?
Finding a fund can successfully mimic great investors is harder than it sounds.jasonzweig.com