• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

för er som gillar läkemedels sektorn, kika in Guard Therapeutics. Läkemedlet de jobbar på verkar riktigt intressant och fast de bara är i fas 1, snart fas 1b test uppvisas bra resultat.

för er som gillar läkemedels sektorn, kika in Guard Therapeutics. Läkemedlet de jobbar på verkar riktigt intressant och fast de bara är i fas 1, snart fas 1b test uppvisas bra resultat.
Du vet att det krävs tre faser till? Samt att de bara blir dyrare för varje fas. Det där är enligt mig ett riktigt pissbolag som kommer behöva x antal NE för att nå någonstans.

Du vet att det krävs tre faser till? Samt att de bara blir dyrare för varje fas. Det där är enligt mig ett riktigt pissbolag som kommer behöva x antal NE för att nå någonstans.

yes är medveten om att det krävs 3 faser. tycker ändå det är värt att hålla koll, fram tills resultat av 1b i alla fall. och du har rätt, de kommer behöva mer pengar innan det händer något

Eftermiddagarna blir aldrig odramatiska i alla fall efter att ha köpt Palantir :) Oavsett vilket håll kursen tar vägen så är det hittills aldrig några måttliga svängningar.

Har försökt läsa på om Thunderfuls IPO. Få analyser ute. Enda som belyses är potentialen och en jämförelse med Embracer som har P/S kring 10. Thunderful går in med ett P/S på 1,X (beroende på hur man räknar). Kan vi få igång en diskussion kring denna? Ni som anmält er, hur resonerar ni?

Sett den sedan tidigare. Om man ska lita på det som sägs i klippet är det öppet mål. Kan det vara så enkelt?
Så uppfattar jag inte riktigt det. Man är tungt beroende av Nintendo på både gott och ont. Den egna spelutvecklingen hänger på få titlar, skiter sig några blir det jäkligt tufft, speciellt om större satsningar misslyckas (typ The Walking Dead - Starbreeze), man är starkt beroende av attraktiva partnerskap och förlagsavtal. Några misslyckade spel där man står som förläggare, och kanske saknar större insyn i utvecklingsprocessen, så kan det också gå snabbt utför då ens anseende fort kan ta skada.

Så helt klart finns det risker, många som är svåra att kontrollera på egen hand. Men jag gillar uppsidan och tror att det skulle kunna bli bra om saker och ting flyter på enligt plan.

Känslan man får(obs känsla) är att Nintendo halkat efter Sony och Microsoft i konsolkriget.
Någon mer insattt som kan säga mej om känslan stämmer?

Känslan man får(obs känsla) är att Nintendo halkat efter Sony och Microsoft i konsolkriget.
Någon mer insattt som kan säga mej om känslan stämmer?

Detta kommer låta konstigt, men Nintendo konkurrerar inte med Sony och Microsoft riktigt, nästan så att de är i en egen litet segment. Tex så utesluter inte en sony eller microsoft konsol en switch, medans få köper både en xbox och ps. Och Nintendos egna titlar, zelda, mario etc har ett enormt följe.

Jag tror också det kommer dröja ett bra tag innan Nintendo går hel digitalt. De är löjligt starka i Japan och av någon konstig anledning så är fysiska spel, musik etc väldigt populärt i Japan. tex 30% av all musik som handlas där nere är fortfarande i form av CD.

En annan grej Nintendo gör är att de mer eller mindre aldrig sänker priserna på sina egna spel. Köpte du ett mario spel för 700 sek för ett år sen betalar du 700 sek även idag. Microsoft och Sony sänker priserna på alla sina first party lir förr eller senare. Om detta är positivt eller negativt för Nintendo kan jag inte svara på, men det skyddar varumärkena helt klart.

Jag tittar på den själv och borde ha gått in i den ner den dippade snabbt till 68kr.

Alltid lätt att vara med i de efterklokas klubb. Själv så stör jag mig på att jag inte köpte Catena Media för 8 kr men jag trodde bolaget skulle konka. Stör mig även på att jag inte köpte SBB för 15 kr. :) Men men. Det är som det är på Börslotteriet.

Tillbaka
Topp