HM80
Basic
Nån som vet när man får reda på om man fick nån tilldelning av Thunderful?
Måndag strax innan handeln drar igång
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nån som vet när man får reda på om man fick nån tilldelning av Thunderful?
Tidigare ägare av SEA Ltd, valde att ta vinst och investera i annat. Vill in igen och hoppas kunna köpa vid nästa dipp... om det någonsin blir nån hahaStort grattis till er som hängt med på resan i Sea LTD +130% och The Trade Desk +200%
Helt sjuk låg siffra på Avanza för TTD
Antal ägare hos Avanza 413
men jag hoppas att i de 412 st finns någon av er andra här!
Köpte bara 5st sea Ltd förut när de låg på ca 100 dollar. Sålde av veckan efteråt då jag inte riktigt kände mig tillräckligt insatt. Ser nu att de var dumt eftersom de ökat 100% sen dessStort grattis till er som hängt med på resan i Sea LTD +130% och The Trade Desk +200%
Helt sjuk låg siffra på Avanza för TTD
Antal ägare hos Avanza 413
men jag hoppas att i de 412 st finns någon av er andra här!
För mig fungerar sidan.Avanza: Det går inte att logga in just nu. Försök igen senare.
Det var bara appen som strulade. Jag är nu inloggad på datorn, men tycks inte se något om tilldelning av Thunderful. Dyker väl upp innan kl 08 förmodar jag.För mig fungerar sidan.
Jag hade nog rent spontant kört någon index-fond.Hur tänker övriga här med pengar som ni i snar framtid eventuellt vill ta ut och använda? Typ som ett kortsiktigt sparkonto, fast ändå med något typ av avkastning? Har Swedbank som bank idag, men deras sparkonto kör ju på 0%. Har funderat på att helt enkelt ha ett enkelt sparkonto i en annan bank, med i alla fall någon procent i ränta. Om inte annat rent ideologiskt.
Eller någon lämplig fond?
Jag har inte kollat upp detta men sparkonton som har "någon procent" i ränta. Existerar det ens? Tror aldrig jag sett något sådan med ens 1%.Hur tänker övriga här med pengar som ni i snar framtid eventuellt vill ta ut och använda? Typ som ett kortsiktigt sparkonto, fast ändå med något typ av avkastning? Har Swedbank som bank idag, men deras sparkonto kör ju på 0%. Har funderat på att helt enkelt ha ett enkelt sparkonto i en annan bank, med i alla fall någon procent i ränta. Om inte annat rent ideologiskt.
Inte fått något svar här. Skrev upp mig på 400.Fick tilldelning på 50 st Thunderful genom Avanza precis. Kan man lägga handpenning på en Patek helguldare redan nu, eller bör man vänta till börsen öppnar?![]()
Fick också 50 st. Jippie nu blir det beluga och skumpa hela dagenFick tilldelning på 50 st Thunderful genom Avanza precis. Kan man lägga handpenning på en Patek helguldare redan nu, eller bör man vänta till börsen öppnar?![]()
Fick också 50 så de har väl valt att sprida till så många som möjligt.Fick tilldelning på 50 st Thunderful genom Avanza precis. Kan man lägga handpenning på en Patek helguldare redan nu, eller bör man vänta till börsen öppnar?![]()
Inte fått något svar här. Skrev upp mig på 400.
Pengar som ska användas inom en snar framtid ska absolut inte sparas i en fond. Kanske att du kan placera 5-20% av totalbeloppet beroende på vad det ska användas till och om du i värsta fall kan sälja i förlust. Jag har ett sparkonto på avanza som ger 0.65% utan bindningstid.Hur tänker övriga här med pengar som ni i snar framtid eventuellt vill ta ut och använda? Typ som ett kortsiktigt sparkonto, fast ändå med något typ av avkastning? Har Swedbank som bank idag, men deras sparkonto kör ju på 0%. Har funderat på att helt enkelt ha ett enkelt sparkonto i en annan bank, med i alla fall någon procent i ränta. Om inte annat rent ideologiskt.
50 här med. Skrev upp mig på 600.Fick tilldelning på 50 st Thunderful genom Avanza precis. Kan man lägga handpenning på en Patek helguldare redan nu, eller bör man vänta till börsen öppnar?![]()
Fick också 50 så de har väl valt att sprida till så många som möjligt.
Sitter ni redo kl 9 för att köpa mer eller avvaktar ni några timmar för att se vart det tar vägen?
Tror inte antalet man vill ha hade någon betydelse. Tecknad mig för rätt många men fick som de flesta andra bara 50 st på ett ISK.Fick inte en enda Thunderful, men ville bara in med 15k. För lite för besväret då![]()
Hela grejen med ipo är ju hajp... tillgång och efterfrågan.Jag kommer nog se vart det tar vägen.. Jag är egentligen alldeles för dåligt påläst inom aktier.
Mitt sparande bygger till stor del (55%) på fonder med relativt hög risk. 20% likvida medel, 20% "stabila" aktier med utdelning (Investor, Industrivärden mfl.) och 5% för mer spekulativa köp. Har en sparhorisont på 20-25 år.
Thunderful ska jag helt ärligt säga att jag sökte pga. att det verkar vara lite hajp, samt att det är tech. Jag har inte gjort någon större analys än så.. Hade ju hoppats få lite fler dock..
Är rookie i sammanhangen men just hajpen kring vissa bolags IPO:er gör ju att man misstänker att kursen kommer att dala lite när röken lagt sig.Hela grejen med ipo är ju hajp... tillgång och efterfrågan.
Sen kan man låtsas att det är massa andra saker, men det är hause och hajp som är grejen vid ipo, inte några tunga analyser
50Vad kostade en aktie i thund?
Hela grejen med ipo är ju hajp... tillgång och efterfrågan.
Sen kan man låtsas att det är massa andra saker, men det är hause och hajp som är grejen vid ipo, inte några tunga analyser
50 SEKVad kostade en aktie i thund?