• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

Jag hade nog rent spontant kört någon index-fond.
Tack för input

Jag har inte kollat upp detta men sparkonton som har "någon procent" i ränta. Existerar det ens? Tror aldrig jag sett något sådan med ens 1%.

Lär vara lämpligare att sprida ut det över några fonder.
Eh, alltså typ som hampusg nedan. Slarvigt skrivet av mig.
Pengar som ska användas inom en snar framtid ska absolut inte sparas i en fond. Kanske att du kan placera 5-20% av totalbeloppet beroende på vad det ska användas till och om du i värsta fall kan sälja i förlust. Jag har ett sparkonto på avanza som ger 0.65% utan bindningstid.
Lite så tänkter jag också.

Nej, men de är hajpen som avgör om man går in eller ej. Det betyder alltid mer i inledande skifte än alla tunga analyser i världen.
Rädd att hamna utanför osv..
är ju inte så att
Mäklarna värderar bolaget 50% fel precis

Ah. Nej precis.

Sålde fö. av på 83 spänn. Är ju egentligen kaffepengar, men ser mest till den procentuella vinsten här. Framtiden får väl utvisa om det var korkat eller inte.. :)

50kr.
Var uppe i över 90kr i öppningen. Skit att man bara fick 50st.

mer eller mindre en gissning nu, men du kan nog köpa in dig till bra pris längre fram. efter att hypen lagt sig lite och efter några vaccin nyheter som drabbar alla gamingbolag kommer kursen lägga sig på någon vettig nivå.

just nu har bolaget potential, som jag tror på, men kurser upp direkt till 85-90 sek är inte baserade på något konkret direkt just nu

Hur tänker övriga här med pengar som ni i snar framtid eventuellt vill ta ut och använda? Typ som ett kortsiktigt sparkonto, fast ändå med något typ av avkastning? Har Swedbank som bank idag, men deras sparkonto kör ju på 0%. Har funderat på att helt enkelt ha ett enkelt sparkonto i en annan bank, med i alla fall någon procent i ränta. Om inte annat rent ideologiskt.
Eller någon lämplig fond?
Swedbank matchade nischbankens ränta när jag frågade, typ 0.75/0.65 minns inte exakt.

Utveckling YTD ~50% jämfört med OMXS30 (8%) så det får man vara nöjd med. Har under året släppt XPEL och Instalco efter uppgångar på 180% respektive 130% men då jag tycker värderingen inte längre är uppenbart låg

Portföljen för nuvarande:
9F33FDA3-45B9-42C2-BEB0-79F5B5C309A1.jpeg

140E6811-4D3B-41FD-BB86-008DC9F13316.jpeg

Det lär komma ett par tillfällen säkert nu när börsen är volatil. Ta Readly som ex som hade nyligen IPO och den dippade så gott som tillbaka till IPO kursen.

De hade ingen lätt notering du. Om jag minns rätt var det 2 stora aktörer som hoppde strax innan? typ bonnier och någon till.

När det gäller Thunderful tror jag tyvärr de kommer vara lika utsatta för vaccin nyheter som de andra gaming bolagen. aja, den som lever får se :). Tror jag avvaktar litet tag till innan jag går in.

De hade ingen lätt notering du. Om jag minns rätt var det 2 stora aktörer som hoppde strax innan? typ bonnier och någon till.

När det gäller Thunderful tror jag tyvärr de kommer vara lika utsatta för vaccin nyheter som de andra gaming bolagen. aja, den som lever får se :). Tror jag avvaktar litet tag till innan jag går in.
Jag avvaktar också för att se utvecklingen i den.

Den verkar ju ligga stabilt på runt +70kr nu. Ligger den kvar runt det under veckan så blir det nog att fylla på lite.
Min gissning är att den kommer tillbaka tillfälligt till 55kr ca efter vinst hemtagningar. Det är en ren spekulation och jag kan absolut ha fel så ta det med en nypa salt.

Man får väl vara bra korkad om man inte hämtade hem vinsten i dag, eller tänker jag fel?
Hade jag fått full tilldelning på 300st så hade jag försökt sälja direkt när den var på 90. Nu fick jag bara 50st och då är det ju ”kaffepengar” vi pratar om. Visst 2000kr i vinst, men jag tror på att företaget kan växa bra och då vill jag nog köpa på mig mera. Så resonerar jag.

Jag har sålt de Thunder jag fick tilldelat och de jag köpte igår. Avvaktar lite. Har så mycket annan go tech. Men kommer säkert köpa in mig i framtiden. Överlag så har inte någorlunda jämförbara bolag som Embracer och Still varit några kioskvältare sista månaden.

Jag har sålt de Thunder jag fick tilldelat och de jag köpte igår. Avvaktar lite. Har så mycket annan go tech. Men kommer säkert köpa in mig i framtiden. Överlag så har inte någorlunda jämförbara bolag som Embracer och Still varit några kioskvältare sista månaden.
Endast EG7 har gått som tåget sista månaden, medans G5 har tappat en hel del med ovan nämnda bolag.

Tillbaka
Topp