• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

Hade jag fått full tilldelning på 300st så hade jag försökt sälja direkt när den var på 90. Nu fick jag bara 50st och då är det ju ”kaffepengar” vi pratar om. Visst 2000kr i vinst, men jag tror på att företaget kan växa bra och då vill jag nog köpa på mig mera. Så resonerar jag.
Så resonerar jag också. Har svårt att se att den skulle sjunka pga vinsthemtagningar. Det kommer nog långt senare.

Det skulle vara kul att se hur era aktieportföljer ser ut. Inte värde och utveckling såklart som kan vara privat för många, utan bolagsmässigt.

Jag har ungefär 50/50 aktier/fonder. Senaste åren som sagt en vikt mot tech. Är aktiv och gör säkert någon större förändring per månad. Sista månaden har Adobe och Amazon sålts. Inte för att de är dåliga på något sätt, utan för att jag tror pengarna gör bättre nytta någon annanstans just nu. Fondmässigt är det spritt på flera banker och domineras av Spiltans investmentbolagsfond, Lannebo ny teknik, Nordea asia stars, tin ny teknik och numera även avanza småbolag by skoglund.

1607417203446.png

Senast ändrad:
Det skulle vara kul att se hur era aktieportföljer ser ut. Inte värde och utveckling såklart som kan vara privat för många, utan bolagsmässigt.

Jag har ungefär 50/50 aktier/fonder. Senaste åren som sagt en vikt mot tech. Är aktiv och gör säkert någon större förändring per månad. Sista månaden har Adobe och Amazon sålts. Inte för att de är dåliga på något sätt, utan för att jag tror pengarna gör bättre nytta någon annanstans just nu. Fondmässigt är det spritt på flera banker och domineras av Spiltans investmentbolagsfond, Lannebo ny teknik, Nordea asia stars, tin ny teknik och numera även avanza småbolag by skoglund.

1607417203446.png
Vet inte ens hur du fick fram de där fönstret :p skulle gärna dela med mig annars

Vet inte ens hur du fick fram de där fönstret :p skulle gärna dela med mig annars
Egentligen är appen bättre för där kan man välja ”totalt” också. Nu blir ju min inte korrekt för jag har fonder på nordea, nordnet och savr också. Där finns främst nordea asia star, spiltan investmentbolag och tin ny teknik.
929C2360-A0D1-43BF-A650-7C14E64B912E.jpeg

Egentligen ganska konstigt att de helt fallit off min radar, då jag är de senaste åren i stort nästan uteslutande investerat i tech.

är nog inte så konstigt. innan deras senaste förvärv som hände nyligen var det inget speciellt alls med bolaget. de som gick in tungt gjorde det mest pga hopp och tro. inget fel med det dock! :)

är nog inte så konstigt. innan deras senaste förvärv som hände nyligen var det inget speciellt alls med bolaget. de som gick in tungt gjorde det mest pga hopp och tro. inget fel med det dock! :)
Men ändå. Jag hade inte ens hört talas om dem tills för någon månad sedan. Verkligen noll. Då tycker jag ändå jag har bra koll på de sämre spelbolagen också, som gaming corps och starvault.

Ändå strongt att räkna bitcoin som buffert. ;)
Jag har också en stänk av det där certet hos nordnet. Den är ju uppe på fornstora nivåer igen vilket är kul.
Cash+guld+btc tycker jag ändå funkar rätt bra som riskspridning. Och räknar man bort andelen btc så är värdet ändå fullt tillräckligt som en buffert för min del. :)

Hur tänker övriga här med pengar som ni i snar framtid eventuellt vill ta ut och använda? Typ som ett kortsiktigt sparkonto, fast ändå med något typ av avkastning? Har Swedbank som bank idag, men deras sparkonto kör ju på 0%. Har funderat på att helt enkelt ha ett enkelt sparkonto i en annan bank, med i alla fall någon procent i ränta. Om inte annat rent ideologiskt.
Eller någon lämplig fond?
Vet inte om nån sagt detta innan men Nordax har den bästa räntan till sparkonton vad jag hittat i allafall :)

1607417203446.png
Mycket fin portfölj full av många fantastiska bolag jag själv ägt.

Stillfront sålde jag dock runt 1100 kr efter köp när aktien stod i 300-400. Såg att de nyligen blivit blankade nu också, å andra sidan kanske det leder till en trevlig short-squeeze haha! :)

Instalco är ett annat fantastiskt bolag som nyligen gått ut med aktieåterköp vilket allt annat lika skapar magiskt aktieägarvärde. Dock sålde jag efter mycket trevlig uppgång även instalco runt 230kr till förmån för annat.

Har redovisat min portfölj några sidor bak i tråden om du är intressserad

Ska bli spännande att se hur handeln med airbnb går. Känns som en bra temp på hur uppblåst marknaden är
Senaste halvårets IPO-klimat är onekligen en stark indikator som pekar på stark ”greed-factor”, å andra sidan finns det mycket som talar för börsen också.
I sluten av dagen handlar det om att veta vad man äger, varför man äger, o självfallet veta hur man värderar bolag. För det finns minst sagt många fällor där ute. :)
CDA827E9-14BB-413C-8D20-3E1D0FBCCC74.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp