Gick ner några procentVad hände med SBB idag?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gick ner några procentVad hände med SBB idag?!
Under dessa tider loggar jag inte ens in.. haha. Lika bra att inte tittaMin portfölj mår inte bra just nu Hoppas den blir friskare snart
Känner igen mig i det.. Men har för mig att du precis som jag ligger tung i bettingsektorn och den har ju inte varit rolig det senaste.. .Min portfölj mår inte bra just nu Hoppas den blir friskare snart
Precis, ligger ju med nästan hela portföljen där. Tur att EVO återhämtat sig lite. Sålde faktiskt GNOG när jag var +-0, var ju upp 60% där som mest. CTM som är mitt överlägset största innehav har ju gått segt också, men köper nog mera om den fortsätter ned. Köper rejält en sista gång om den går ned på 45kr, köper TO då. Sålde lite fonder för att få lös kapital till det.Känner igen mig i det.. Men har för mig att du precis som jag ligger tung i bettingsektorn och den har ju inte varit rolig det senaste.. .
Raset i Evo sved ju men det har ju återhämtat sig en del och känner väl ingen större oro på lång sikt där i alla fall. Största innehavet är kindred här där jag köpte på mig ännu mer under det kraftiga raset men det har ju fortsatt ner därefter med. Tror som sagt ändå på betting på lång sikt men det hade ju med facit i hand varit en bra affär att sälja för ett par månader sedan..Precis, ligger ju med nästan hela portföljen där. Tur att EVO återhämtat sig lite. Sålde faktiskt GNOG när jag var +-0, var ju upp 60% där som mest. CTM som är mitt överlägset största innehav har ju gått segt också, men köper nog mera om den fortsätter ned. Köper rejält en sista gång om den går ned på 45kr, köper TO då. Sålde lite fonder för att få lös kapital till det.
Köpte också mera Kindred i raset. Började köpa på 150 så där ligger man redigt back. Köpte mera EVO på 1100 och 1250.Raset i Evo sved ju men det har ju återhämtat sig en del och känner väl ingen större oro på lång sikt där i alla fall. Största innehavet är kindred här där jag köpte på mig ännu mer under det kraftiga raset men det har ju fortsatt ner därefter med. Tror som sagt ändå på betting på lång sikt men det hade ju med facit i hand varit en bra affär att sälja för ett par månader sedan..
Man kan hoppas, felvärdering på 30% är orimligt.Årets sämsta IPO? Jag nominerar Mestro. Släppte den rätt snabbt men teckningskurs var 19kr och släppte den för 18.50kr... Är det kanske sluta på sötbrödsdagarna när allt gick upp 20-30% den första 20 min...
Tycker den senaste tiden har väl inte värderingen varit så relevant när väl klockan har dingat. Folk har skyflat in pengar och allt har varit bananasMan kan hoppas, felvärdering på 30% är orimligt.
Upp 12% i USA-11.26 idag. Vad tror ni om morgondagen?
FDA beviljar Calliditas accelererat godkännande för behandling av patienter med primär IgA-nefrit med risk för snabb sjukdomsprogression
Calliditas Therapeutics AB (Nasdaq: CALT, Nasdaq Stockholm: CALTX) (“Calliditas”) tillkännagav idagnews.cision.com
Handelsstoppad innan beskedet. Säkert upp mellan 50-100% imorgon, säkerligen många som plockar hem vinst eller säljer av vid break even, så blir nog en rejäl uppgång och säkert ner en bra bit från dagshögsta. Äger ej.Upp 12% i USA
CTM?Äntligen ser det ut som CTM bottnat för denna gång. Blått två dagar på raken på annars röd börs. Håller tummarna att det bär av uppåt nu ett tag.
Jäklar va PLTR går nedåt, inge kul att ha tech nu, tur man bara har denna aktie.
Catena Media
Vad låg priset på ditt initiala köp? Svårt att träffa rättIbland vill man bara omyndigförklara sig själv.
Okej med handen på hjärtat så är man väl kanske girig, $192 det som är störande är att det har börjat hända lite med blott 10%Vad låg priset på ditt initiala köp? Svårt att träffa rätt
Jag sålde också Tesla där någonstans och växlade till en fond som innehåller bla. Tesla. Kände att det blir lite lugnare så för egen del.Ibland vill man bara omyndigförklara sig själv.
Vilken fond? Kommer behöva lugna ner portföljen en del framöver då eventuella studier väntar.Jag sålde också Tesla där någonstans och växlade till en fond som innehåller bla. Tesla. Kände att det blir lite lugnare så för egen del.
Jag köpte Avanza USA. Jag har möblerat om en del av innehavet inför 2022 så jag har även köpt Avanza Global, som också innehåller Tesla, men med lite mindre exponering jämför med Avanza USA.Vilken fond? Kommer behöva lugna ner portföljen en del framöver då eventuella studier väntar.
Låter intressant helt klart. Tack för tipset!Jag köpte Avanza USA. Jag har möblerat om en del av innehavet inför 2022 så jag har även köpt Avanza Global, som också innehåller Tesla, men med lite mindre exponering jämför med Avanza USA.
Ändå plusOkej med handen på hjärtat så är man väl kanske girig, $192 det som är störande är att det har börjat hända lite med blott 10%
Ja jo blyga 1053%.Ändå plus