Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Köper bara breda fonder och extremt diversifierad så inte konstigt att jag hamnar mellan OMX och DJEgentligen borde man bara sluta köpa aktier och köpa enbart indexfonder istället. Skulle sannolikt få bättre avkastning och få mer tid till annat
![]()
Hur har det gått för er i år?
Det har gått som index...Hur har det gått för er i år?
Efter i år känner jag faktiskt nästan samma sak för första gången, åkt på alldeles för mycket smällar i mina tillväxtbolag. Det är ju så att man blir kränkt när man ser att Investor levererat 60% i årEgentligen borde man bara sluta köpa aktier och köpa enbart indexfonder istället. Skulle sannolikt få bättre avkastning och få mer tid till annat
![]()
Japp! Kommer att se ännu bättre ut efter dagens uppgångVet inte om det skrivits redan, men ni vet om att dagens utveckling inte är med där?
Kan inte klaga med tanke på att allt går automatiskt via autogiro, har kanske lagt ner 10min på mitt sparande under hela året.Egentligen borde man bara sluta köpa aktier och köpa enbart indexfonder istället. Skulle sannolikt få bättre avkastning och få mer tid till annat
![]()
Vilken profil har du? Bred? Har precis börjat med Lysa så är lite nyfikenKan inte klaga med tanke på att allt går automatiskt via autogiro, har kanske lagt ner 10min på mitt sparande under hela året.
![]()
Hållbar. Tror den har gått lite bättre men egentligen inte därför jag valt den, det blev bara en bonus.Vilken profil har du? Bred? Har precis börjat med Lysa så är lite nyfiken![]()
Exakt. Don’t confuse brains with a bull market osv.Givet året det har varit gäller det att inte känna sig för smart utan bra analys som visar varför man var bättre än grannarna.![]()
10% i årlig utdelning, tell me more.Det ar kul nar det gar bra for folk,speciellt dom man "kanner"
Men det ar ju forst den dag som pengarna ska anvandas,dvs aktier/fonder saljas som det spelar nagon roll. Allt daremellan ar ju enbart vinst eller forlust pa papper.
Jag vet jag ar en trakig fan,men upprepar likt en dement att salange du inte maste salja sa ar det basta historiskt sett att bara lata allt vara och somna om nar det gar skit.
Sjalv har jag presterat klart samre an index tror jag. Tog hem en hyfsad vinst i Juni vilket i efterhand visade sig vara bland det dummaste jag gjort.
Men a andra sidan sa ger min portfolj knappa 10% i arlig utdelning utover ev kursokningar.
Jag onskar Er Alla Gott Nytt Ar och sa hoppas jag det blir PM Daytonaregn over oss 2022...
Inga problem.10% i årlig utdelning, tell me more.
Mvh En som också vill bli en "tråkig fan"
Det tuffar på , tuuut tuuut.Egentligen borde man bara sluta köpa aktier och köpa enbart indexfonder istället. Skulle sannolikt få bättre avkastning och få mer tid till annat
![]()
Ganska stor underskattning att säga att man är nöjd när man gjort 90% på ett år. Individer har tappat fotfästet sen Corona, när det gäller börsframgångar.Jag är nöjd
![]()