• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

Haha. Ja riktigt spännande dag. Började med typ +1% och ligger i skrivande stund på -3,32% 😱
Rookie numbers! 🤠
1E0394E3-CD46-482D-B5C0-03FB6404F595.jpeg

Det har ju skrivits en del om sannolikt nedgångar den senaste tiden. Tror ni att det är en krasch på G? Kan man se något mönster? Är det vissa branscher som det finns förklaringar till varför de går ner eller är det bara random?

Det har ju skrivits en del om sannolikt nedgångar den senaste tiden. Tror ni att det är en krasch på G? Kan man se något mönster? Är det vissa branscher som det finns förklaringar till varför de går ner eller är det bara random?

Höga värderingar samtidigt som fed stramar åt så hotas tillväxten

Screenshot_20211205-083748_Omni Ekonomi.jpg

Dom har ju redan börjat? Nu är frågan om dom inte kommer öka taken. Men ja du har nog rätt i att han är ett historiskt perspektiv är mer åt det expansiva hållet.

Tolka mig rätt här, jag tror fortfarande på aktier men skulle inte vara förvånad om vi får en snabb och kraftig rekyl under december som skulle kunna vara köpläge för den långsiktige
Va lite tidigt på bollen men tycker som sagt det är väldigt likt 2018 när räntan tickade upp och tech åkte påt.

Idag var första röda dagen på ett tag när man gick bättre än index, dock marginellt. Ser ut som det hämtar sig lite på andra sidan pölen nu på kvällen. Hopppas på lite rekyl i morgon.

Har en polare som sålt rubbet typ varenda gång sedan 2010 media skrivit att det luktar krasch. Det rör sig om i stort sett varje månad han nollar sitt innehav. Till slut får även olyckskorparna rätt och kan slå sig för bröstet.. ;)

”Kanon med röda siffror, då man kan köpa in sig billigare!” (Säger de som inte är fullinvesterade på börsen…) Hur som helst ska det bli intressant vad som händer framöver!
Men se pa fan...

Illroda siffror strax fore lunch blev till grona skona vid stangning.
Nu agnade jag mig at pilsnerdrickande istallet for att ga och oroa mig. Darav kan jag dra slutsatsen att dricka pilsner paverkar borsen positivt!

Nu har ni fatt ett tips som heter duga!

Har rätt bra förhoppningar om året ändå. Restauranger, krogar, butiker och annat är tomt igen. Lär sänka inflationen kortsiktigt. El använder man mest på vintern och vi har max 1-2 månader kvar av det så lär också sänka inflationen. Sen får man betala med sedelpressarna till sommaren/valrörelsen för alla förlorade jobb. Har svårt att se aggressiva räntehöjningar i Sverige och man kommer inte göra något på ett tag är min gissning. Man offrar hellre kronan detta året än eventuella valsegrar.

Fan händer med MGI orka med en ny Stillfront…

VDn har köpt på sig en hel del senaste tiden, han kanske ska sluta med det då det får motsatt effekt, kortsiktigt i alla fall 🤣

Ser inte great ut
8BB80580-76CB-4FB4-89F4-B279564F59FA.jpeg

Har själv PayPal utan någon större analys, inte märkt hur mycket det egentligen användes tills jag lämnade Sverige i ett par månader och gissar på att det ska gå bra efter julhandeln (black friday osv också såklart) + krypto… vi får se!

Köpte på mig efter förra rapporten (som inte motsvarade förväntningarna), ligger trots det ca. 10% back. Velat in i PYPL länge dock, men tyckt att värderingen varit lite obekväm för en fegis som jag.

Använder dem själv, och har gjort så i säkert tio år. Smidigt gränssnitt, fint att kunna koppla Amex till kontot och på så vis få lite extra flygpoäng. Stora som fan, och svårt att se att PYPL inte är ett bra köp på sikt. Största hindret som jag ser det är väl att onlinebutiker skapar egna betallösningar. Avbetalning kommer att (har redan?) implementeras, vilket minskar beroendet av kreditkortsaktörer.

Ligger lång och idag motsvarande 3% av mitt totala gubbinnehav, så ingen jätteblaffa. Är fan ingen expert heller, vilket fan bör påpekas. 🙂

@TomGanks

Repterar mig själv. Ytterligare en skitvecka. Zoomar jag ut så ser det ändå bra ut. Det är bara att bita ihop och vänta till dess historien upprepar sig.

Tänk, bara tänk, om vi nått räntebotten och kommer ha en cykel med stigande räntor i typ 10 år…. De flesta av oss har aldrig upplevt ngt annat är fallande KPI och räntor, som pressat upp tillgångar, men historien är längre än så och det finns gått om långa perioder med nedåtgående tillgångspriser.

Man räknar iskallt med att ekonomin kommer drabbas så hårt av räntehöjningar så att centralbankerna vänder tillbaka in i sitt hörn. Man räknar nästan med att CB vänder redan vid % börsnedgång. Men tänk om det inte blir så.

En del av mig skulle ändå tycka det var intressant att uppleva en annan era av finanspolitik, även om jag också hade blivit slaktad såklart. Jag funderar på hur man skulle kunna komma vinnande ur det. Inte så lätt…

Ps. Jag säger inte att jag tror det blir så. Ds

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp