Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha om det nu är så är det ju lätt löst. Köp annan tid på månadenÄhh.. det vänder lagom till att man ska köpa nya fondandelar för månadslönen. Aldrig har tillfälliga nedgångar sammanfalligt kring den 25:e. Gud förbjude att man skulle få några procent fler andelar för sina pengar. Det är en konspiration.
Ja, jag skojar.
Jag sitter också och funderar hur man kan gå vinnande ur en kris... jag själv har knappt upplevt någon.En del av mig skulle ändå tycka det var intressant att uppleva en annan era av finanspolitik, även om jag också hade blivit slaktad såklart. Jag funderar på hur man skulle kunna komma vinnande ur det. Inte så lätt…
Ps. Jag säger inte att jag tror det blir så. Ds
Jag funderar på hur man skulle kunna komma vinnande ur det. Inte så lätt…
Ja inte självklart. Att ha massa cash är ju värdelöst när inflationen är hög, men såklart bättre än fallande tillgångar. Jag sade för ett år sedan i denna tråd att man ju kunde köpa råvaror och banker om man oroade sig för inflation, men vet inte hur länge det är rätt. Om ekonomin dör är ju inte råvaror eller banker nödvändigt bra, om än kanske bättre än högt värderade bolag.Jag sitter också och funderar hur man kan gå vinnande ur en kris... jag själv har knappt upplevt någon.
Ligger just nu rätt likvid med mina pengar också. Får se vad som händer!
![]()
RSI snart nere på $10, galet.Det var ju bra att man sålde PLTR och GNOG, de går ju bara åt ett håll. Usch va rött tech går. Jäkligt nöjd att man fimpa Ny teknik i höstas medans man fortfarande var bra plus.
Det enda som gått bra i år som jag har är Volvo Cars.
Får hoppas på att öppningen av betting i NY sätter fart på CTM nu till våren och att återköp av aktierna kommer igång igen.
Exakt, ligger ganska likvid nu och är sugen att köpa dippen. Men frågan är när ska man gå in. Tror det ska ned en bra bit till. Tror uppsidan kan bli bra om man ligger lång ett par år.Tungt på börsen nu och svårt att veta när det är dags att fylla på.
Enkelt, man slutar inteTungt på börsen nu och svårt att veta när det är dags att fylla på.
Förra året gick käpprätt åt helvete för mig (embracer, sinch, kambi), trots det så gjorde jag en av mina bästa affärer någonsin i RSI. Börjar bli väldigt sugen på att ta in igen…RSI snart nere på $10, galet.
Det luktar repris!Förra året gick käpprätt åt helvete för mig (embracer, sinch, kambi), trots det så gjorde jag en av mina bästa affärer någonsin i RSI. Börjar bli väldigt sugen på att ta in igen…
![]()
Har kvar pltr. Har ingen jättestor summa men ändå tråkigt att bara se rött.Det var ju bra att man sålde PLTR och GNOG, de går ju bara åt ett håll. Usch va rött tech går. Jäkligt nöjd att man fimpa Ny teknik i höstas medans man fortfarande var bra plus.
Det enda som gått bra i år som jag har är Volvo Cars.
Får hoppas på att öppningen av betting i NY sätter fart på CTM nu till våren och att återköp av aktierna kommer igång igen.
Fyllt på SBB?21 min till slakt. Jag är lite glad att jag sålde av 1/3 av innehaven nyligen men omx precall på -1,5% o stora nedgångar i krypto topp 4 kommer att svida ändå![]()
Fyllt på SBB?![]()
Ähhh det var inte så illa, köpte 15k krypto och lite vaselin till baken he he…stabilt fall idag!Jag ska idag när det faller….
dags att kolla in avanza![]()
Beror på varför du gör det. Är du i behov av pengarna eller sover dåligt så kör. Är du långsiktig skulle jag kraftigt avråda från det.Hur korkat är det att sälja av allt, låta pengarna ligga i ett sparkonto och svälja inflationen?