Tänkte också höra vad ni använder för nyhetssida eller liknande för att hålla er uppdaterade. Jag scrollar ofta runt på Placera, denna sida känns ofta inte helt objektivt tycker jag.
...
Detta (DI.se) är väl betaltjänst?
Nja, man kan läsa rätt mycket där ändå, prova att gå in på låst artikel och gör ctrl a, ctrl c, och klistra in i wordpad...
Men det jag verkligen tycker att du skall göra som är att prenumerera på The Economist! Kör både papper och app (inklusive varje artikel inläst).
Prenumerera på denna minst något år så får du bra koll på världen och ekonomi, även om du inte hinner läsa hela varje vecka.
gå hit
economist.com
klicka
subscribe
välj print+digital
välj subscribe now
väljs "i am a student" (om du är det?)
här tycker jag du bör ta 1 år för 1882 kr eller kanske 6 månader 1051 kr. Som allra minst bör du ta 12 veckor för superbilliga 220 kr.
Notera att om du tar 12 veckor så blir ditt pris därefter högre än om du tagit 1 års eller halvårs prenumerationen direkt, 572 kr per kvartal.
Economist kommer ju en gång i veckan. Den dagliga ekonomitidningen som gäller i Europa är ju FT, financial times. Där tycker jag att du minst skall ta en provmånad, googla
financial times trial offer
ta översta reklamlänken
Då får jag erbjudande om
8,48 kr för en månad! (om du får fel land/valuta, jag fick norge, kan du ändra det i drop ner menyn uppe till höger) Detta är jättebilligt! En årsprenumeration kostar annars 12 368 kr!
https://www.tidningskungen.se/ekonomi-och-naringsliv/financial-times-(europe-ed)-newspaper-(e-paper)-mon-fri-(sweden)
Denna dagstidning kommer med en dags fördröjning, för de trycker den inte längre i Sverige (gjorde de tidigare). Men om du vill kan du läsa den digitala samma dag, för för 8,65 SEK kan du ta print och digital
De har även något premiumerbjudande för 1 EUR.
Man får rätt bra pris om man fortsätter prenumerationen, men vill du snåla ställer du bara ett kalenderlarm och säger upp din prenumeration några dagar innan provveckorna går ut, säg då tydligt att du vill som sista nummer få det du betalt för, dvs fulla 4 veckor, inte döda prenumerationen direkt (något de gjorde för mig).
Från samma sida som ger priser ovan har du även studentprenumeration, 153,24 EUR för ett år, du kan välja detta en bit ner, men då får du bara digital, inte den tryckta tidningen.
Du får även lördagsnumret samt magasinet "How To Spend It" som kommer typ en gång i veckan, även om inte har råd med allt de har i den tidningen, så finns det ibland prisvärda tips och den ser rätt bra ut på vardagsrumsbordet... ;-)
Ibland finns det även erbjudanden hos DI
. DI på nätet är inte så bra, men papperstidningen / pdf:en är faktiskt mycket bättre.
När jag googlar på prova di hittar jag erbjudanden för 149 kr för 8 veckor, då får du allt, dvs "DI Total".
Varför inte teckna dessa och ha och läsa nu under sommaren?
Så jag rekommenderar dig alltså:
The Economist: 1 år för 1882 kr eller kanske 6 månader 1051 kr. Som allra minst bör du ta 12 veckor för superbilliga 220 kr.
FT, Financial Times, 8,65 SEK kan du ta print och digital! Vad finns det att tveka på där? Blir dyrare om du fortsätter men inte hutlöst dyrt.
DI Total 8 veckor för 149 kr
220 + 8,65 + 149 kr, du kommer ju under 500 kr för att få de tre mest relevanta tidningarna! Notera även att The Economist inte bara skriver om ekonomi, utan i sin första del, nästan halva tidningen, går igenom allmänna nyheter i hela världen, och de gör det på ett mycket mer objektivt sätt än Svenska medier. Svenska medier har tyvärr helt snöat in på sin "agendasättande" linje där det viktigaste är att uppfostra befolkningen.
Dessutom bör du lyssna på podcasts.
Börja med svenska
börspodden
samt
fill or kill podden
och komplettera med amerikanska
https://www.fool.com/podcasts
där du väljer att lyssna på "money" och "market foolery".
player fm är en bra podcastapp för android.
Tro inte att du kan köpa en bok som lär dig en vinnande strategi, som du kan köra till 100%. Du måste själv skaffa dig kunskap och åsikter och utveckla dina egna strategier och ideer.