• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

få pengar att växa.

Hatom

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
Det var banne mig vänligt av dig. Du vet alltså hur kursen kommer dra i öppningscallen på noteringsdagen?
Najs, garanterad vinst ju.
Nä ingen aning. Finns ju som sagt risk med all handeln och speciellt med noteringar! Jag tvingar ingen att köpa och tänkte bara vara snäll och dela med mig!
 
D

Deleted member 5780

Guest
Nä ingen aning. Finns ju som sagt risk med all handeln och speciellt med noteringar! Jag tvingar ingen att köpa och tänkte bara vara snäll och dela med mig!
Ok. Hur fungerar det rent praktiskt att köpa aktier av dig i det onoterade bolaget vid sidan av börsen?
 

Hatom

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
Ok. Hur fungerar det rent praktiskt att köpa aktier av dig i det onoterade bolaget vid sidan av börsen?
aktierna är ju inte noterade ännu men ges ut direkt av bolaget. Det görs på samma sätt som i Sverige med en teckningsnota och betalning. Aktierna erhölls därefter på Din depå.
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Har hållit på att investera i aktier och fonder under några år nu men känner att jag skulle vilja fördjupa mina kunskaper. Någon som har tips på några bra böcker eller siter?
Har även funderat på ett medlemskap i Aktiespararna, något som har erfarenhet av det? Ger det någonting?
 

DrDre

Patek
Har hållit på att investera i aktier och fonder under några år nu men känner att jag skulle vilja fördjupa mina kunskaper. Någon som har tips på några bra böcker eller siter?
Har även funderat på ett medlemskap i Aktiespararna, något som har erfarenhet av det? Ger det någonting?

Om man är intresserad av finansmarknaden och aktier, så är Warren Buffets årliga brev till aktieägarna i Berkshie Hathaway intressant och trevlig läsning. Här finns de samlade:
http://www.berkshirehathaway.com/letters/letters.html
 

Ketan

Cartier
Precis börjat läsa lite om Angler gaming. Tror det kan bli ett spännande case. Bolaget verkar prestera bra och börjar få lite mer exponering på aktiemarknaden. Di, Svd har skrivit om det och aktiviteten ökar på avanza forum. Även nämnts lite på twitter. Äger ej aktier men funderar på att gå in imorgon. Känns som att aktien kommer uppvärderas inför q3 och om tillväxten fortsätter blir det även relativt enkla jämförelsetal i samband med q3.

Någon som har insikter? :D
 

KMS

Rolex
Har hållit på att investera i aktier och fonder under några år nu men känner att jag skulle vilja fördjupa mina kunskaper. Någon som har tips på några bra böcker eller siter?
Har även funderat på ett medlemskap i Aktiespararna, något som har erfarenhet av det? Ger det någonting?

Kolla in snåljåpens hemsida finns många bra boktips där. Snaljapen.se
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
För att sedan gå ner som en sten igen efter företagsskandaler :D

Ja det är ju tyvärr så det sett ut tidigare.
Men känslan är att det nu är lite mer ordning och redan efter att Won tog över.
Oavsett vilket är avkastningen den samma oavsett om det är ett bra eller mindre bra företag. Men det ska bli kul att följa dem under hösten.

Bara en liten bit kvar till ATH på 1,80 då... ska vara tjäna pengar först.

Det är helt klart en bit kvar till ATH.
Jag har ett GAV på 0,20 så jag sitter lugnt i båten. Det är väl en ganska uppenbar risk för vinsthemtagningar och rekyler denna vecka dock. Men på sikt tror jag att det kan bli fint.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Detta uttryck hör jag ofta. Sjuk resa x %. Vad blev nettovinsten blir min följdfråga.

Hör vad du säger. Och håller med.

Men procent är alltid procent.

Och mycket kapital bygger alltid ännu mer kapital. I.e. det är inte lika läskigt att göra en stor nettovinst med en en större startsumma som man inte behöver lägga i något högriskpapper.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Hör vad du säger. Och håller med.

Men procent är alltid procent.

Och mycket kapital bygger alltid ännu mer kapital. I.e. det är inte lika läskigt att göra en stor nettovinst med en en större startsumma som man inte behöver lägga i något högriskpapper.

Men är resan sjuk för vederbörande eller för en storägare. Ogillar floskler. Vill veta om det är dags att köpa 991 turbo S cab eller inte.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Men är resan sjuk för vederbörande eller för en storägare. Ogillar floskler. Vill veta om det är dags att köpa 991 turbo S cab eller inte.

Det är ALLTID dags att köpa Turbo S. Det är dock aldrig dags att köpa cab.

Det är sen gammalt. :)

Gör det bara. Grymt åk. Kommer dock inte vara lika bra investering som en GT.

Och jag tror oftast resan mest är sjuk i procent för gemene man. Sällan i absoluta tal. Vi är för fega.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Det är ALLTID dags att köpa Turbo S. Det är dock aldrig dags att köpa cab.

Det är sen gammalt. :)

Gör det bara. Grymt åk. Kommer dock inte vara lika bra investering som en GT.

Jag är en fattig feskrensare. Ingen turbo för min del. Däremot vill jag veta om den"sjuka resan" medför att jag kan få följa med till Porsche Center och kolla på när beställningen görs.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Det är ALLTID dags att köpa Turbo S. Det är dock aldrig dags att köpa cab.

Det är sen gammalt. :)

Gör det bara. Grymt åk. Kommer dock inte vara lika bra investering som en GT.

Och jag tror oftast resan mest är sjuk i procent för gemene man. Sällan i absoluta tal. Vi är för fega.

Bara för att förtydliga för @Feskarn. GT betyder inte Gin och Tonic i detta sammanhanget. ;)
 

Ketan

Cartier
Angler gaming upp 22% idag. Tror på vidare kursuppgång. Hade först möjlighet att köpa idag och då hade redan kursen gått upp 12%.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Detta uttryck hör jag ofta. Sjuk resa x %. Vad blev nettovinsten blir min följdfråga.

Hur stor vinst jag gjort på köpet eller hur stor vinst bolaget redovisade vid senaste rspporten?
Om det är det första så kan du glömma att jag skulle redogöra för något sådant på ett öppet forum och för någon som jag inte känner.
 
Topp