• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

få pengar att växa.

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Kul att man har både Catena och Embracer en dag som denna. Har ju sett ganska ok ut sista tiden trots allt, men nu försvann rätt mycket av senaste tidens uppgång.
 

aLiter

Cartier
2-Faktor
Blir spännande att se vilket av de stora fastighetsbolagen som går i konkurs först!
Castellum ser lite oroligt ut nu när chefer lämnar.
SBB har alltid varit ytterst oklart.
Spännande tider oavsett och snart kommer nog första att falla, sen blir det domino och ett antal konsoliderar och står kvar.

Vad räknar de med? 5 % avkastning? Blir tufft det när obligationerna ligger högre än så.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Blir spännande att se vilket av de stora fastighetsbolagen som går i konkurs först!
Castellum ser lite oroligt ut nu när chefer lämnar.
SBB har alltid varit ytterst oklart.
Spännande tider oavsett och snart kommer nog första att falla, sen blir det domino och ett antal konsoliderar och står kvar.

Vad räknar de med? 5 % avkastning? Blir tufft det när obligationerna ligger högre än så.
Castellum går nog inte i konkurs med RA som ägare :)
De som lämnar är väl främst fd Kungsledenpersonal som inte riktigt har en plats/ville vara kvar hos Castellum
 
Var det inte nån här som låg tungt i Catena med?

1668676779413.png
Back 60%+ i embracer och catena :')
 

Erdna

Cartier
Jösses Embracer.. den ser ju inte trevlig ut rent tekniskt.

Ökade lite Nilar International idag, får se vart de bär. Lång posse.
 

Bonumm

Panerai
Var det inte nån här som låg tungt i Catena med?

1668676779413.png
Ha ha, jag ligger bra tung i CTM. Portföljen har åkt jojo sista tiden. Köpte på mig ännu mera i rapportraset. Köpte både TO och stam. Hoppas att de blir klara med översyn som legat som en filt över aktien snart, Daily sa att den blir klar under Q4. När den är klar så kan de börja återköpa aktier igen. Samt att de nog kommer räta ut riktningen framåt med lisning i USA.
Tror fortfarande på CTM men man får nog ge detta tills TO försvinner i 2024. Tror att CTM kommer listas i USA då och förhoppningsvis få samma multipel som liknande bolag. CTM har ju sjukt lågt p/e tal idag.

Det var inga roliga dagar förra veckan. Först raset i CTM och sedan raset i Africa energy dagen efter. Dyra dagar.
 
  • Like
Reactions: PJZ

leicaphile

Panerai
Även om jag är indexkramare så kunde jag inte låta bli att plocka upp lite laxbolag för ett tag sedan. De blev ju rätt brutalt dumpade när det lades fram ett förslag att höja skatten på deras vinster. Nån annan som hoppat på detta tåget? Köpte lite MOWI och Salmar, blir förmodligen en kortsiktig (1-3 månader) investering spekulation.
 
Topp