Nu sitter med en fot i varje träsk.Fick kommentaren av min sambo idag:
"Du sa ju att du inte skulle köpa en ny klocka innan du köpte en förlovningsring till mig."
![]()
Jag svarade att jag lovar att inte köpa en ny klocka innan en ring..![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu sitter med en fot i varje träsk.Fick kommentaren av min sambo idag:
"Du sa ju att du inte skulle köpa en ny klocka innan du köpte en förlovningsring till mig."
![]()
Jag svarade att jag lovar att inte köpa en ny klocka innan en ring..![]()
I second thatBara av killar, helt värdelöst jag vill få kommentarer av tjejer![]()
Jag antar att du svarade "en Lorier köper man inte, den förvaltar man bara åt nästa generation"Det händer ju aldrig....
Men idag var ingen vanlig dag tydligen. Först kommenterade en på jobbet min klocka.
När jag var på affären nyss berömde kassakillen min klocka och frågade var jag hade köpt den.
Klockan ifråga:
![]()
![]()
Då hade han åtminstone koll på att pengarna räckte till ett aktiebolagRolex Day-Date, suck..
Tycker både tjejer och killar mellan 25-30 i Stockholm har väldigt bra koll på åtminstone de mest ikoniska modellerna. Får kommentarer titt som tätt på alla mina Rolexklockor. Sämre är det med de mindre etablerade modellerna från tex Sjöö Sandström och Seiko.
Det kan jag förstå. Rolex har lyckats bra att ta sig in i folkhemmet som en klocka som är dyr och exklusiv. Jag personligen förstår inte hypen bland vanligt folk ang. Rolex. Rolex är för lekmän som ett hallmark över att man lyckats. Rolex gör fina klockor absolut, men inget jag personligen dras till. Kanske just pga. att youtubers etc. som tjänar mycket pengar bara ska ha en rolex, för då har man liksom "lyckats". No hate, men hypen ger motsatt effekt på mig.
Så sant som det är sagt!Så kan det vara. Lite popkonst i finkulturen i dessa sammanhang. Men vi får inte glömma vad Rolex genomgått för att uppnå den position de har. Förbannat fina klockor med otrolig historia enligt mig (och många andra) oavsett.
![]()
![]()
![]()
Haha vafan, löjligt.Var i Turkiet på semester för några år sedan och hade då min Certina DS Action Diver på armen.
Gick inne i gamla stan bland alla möjliga butiker och de flesta butiksinnehavarna står ju på gatan utanför för att dra in turisterna.
När vi passerar en ”klockbutik”*
så pekar en man på min klocka och säger
”What is that?”
”Why do you have à Fake-Rolex?”
”Come in and buy à Rolex from me instead”
*Det sorgliga är ju att hela butiken var full med kopior på alla de större tillverkarna....
Haha ja, visste inte om jag skulle skratta eller gråta faktisktHaha vafan, löjligt.
Var med om en liknande situation i Grekland, passerade en AD för ett flertal större märken, bland annat Rolex. Säljaren som stod utanför butiken noterar min klocka och påpekar att den där är minsann fake, helt random från ingenstans. (Seamaster PRO) Ibland undrar man hur det står till med folk.Var i Turkiet på semester för några år sedan och hade då min Certina DS Action Diver på armen.
Gick inne i gamla stan bland alla möjliga butiker och de flesta butiksinnehavarna står ju på gatan utanför för att dra in turisterna.
”What is that?”
*Det sorgliga är ju att hela butiken var full med kopior på alla de större tillverkarna....
Allt för att kunna sälja mer så klart, tråkig stil dock...Var med om en liknande situation i Grekland, passerade en AD för ett flertal större märken, bland annat Rolex. Säljaren som stod utanför butiken noterar min klocka och påpekar att den där är minsann fake, helt random från ingenstans. Ibland undrar man hur det står till med folk.
Möjligt. Tänkt dig det scenariot här i Sverige. Du går förbi Nymans, får den kommentarer av en säljare. Blir troligtvis inte många sålda klockor.Allt för att kunna sälja mer så klart, tråkig stil dock...
Haha troligtvis inte nej!Möjligt. Tänkt dig det scenariot här i Sverige. Du går förbi Nymans, får den kommentarer av en säljare. Blir troligtvis inte många sålda klockor.
Var i Turkiet på semester för några år sedan och hade då min Certina DS Action Diver på armen.
Var i Turkiet på semester för några år sedan och hade då min Certina DS Action Diver på armen.
”What is that?”
”What is that?”
”What is that?”