Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu var ju uppenbarligen inte personen det? Och han verkar ju uppenbarligen bry sig om att personen inte visste vad Rolex var.Är personen klockintresserad och inte vet vad Rolex är känns personen ifråga rätt korkad! Skulle tyckt samma sak om hen inte visste om Omega men bar en Rolex!
Hade en nära kommentarsupplevelse vid fikabordet på jobbet;
Kollega 1: Vilken fin klocka!
Precis när jag ska säga tack;
Kollega 2: (som sitter bredvid mig) Tack!
Kollega 1: Är det än äkta Michael Kors?
Kollega 2: Japp, fick den av min sambo i födelsedagspresent.
Suck..
Nu var ju uppenbarligen inte personen det? Och han verkar ju uppenbarligen bry sig om att personen inte visste vad Rolex var.
Jag bet ihop den här gången, men en vacker dag kommer jag EXPLODERAJag är inte juridikutbildad MEN. i extrema situationer så brukar straffet bli lindrigare då man hänvisar till excess. DVS att situationen var så pass extrem att man inte hade sinnens fulal bruk. Jag tror om du hade valt att kasta ut kollegorna geonom fönstret hade du av samma anledning aldrig fällts i domstol..![]()
I princip har du rätt. Är inte katten utställningsmaterial så är den inte! Men konkurrensen är stenhård och på nästa utställning kanske ni möter andra katter och domare. Men det där med att ha rätt klocka på sig, var något nytt!Är med på att det finnas olika klasser beroende på ras men poängen var att om man har "fel" hårdvara (kissens gener) så är det kört for ever, de går inte att ändra på eller hoppas man på att domarna vid nästa tävling har en annan syn på vad den optimala längden på benen är etc (utgår från en vuxen kisse)?
Exempel: vackraste klockan på KS. Extremt subjektivt med Rolex-maffian och SEIKO falangen etc. Skulle man då dyka upp med sin DW klocka så skulle det var svårt att vinna vid denna tävling och även om ett år. Onekligen en populär klocka hos folket (över millen som köpt den) men som domarna här på KS, som är konnässörer inom horology, kommer föralltid dömma ut den. Då torde det känns lite meningslöst att komma dragande med den tävling efter tävling.
Det är ju ett elände att alla här på KS är så förbaskat smarta, och därför ställer bra frågor som är svåra att svara på!Men om kattrasen är notoriskt grinig och tvär och din katt är trevlig och gosig, är det dåligt då?
Jag har några på jobbet som gillar klockor, nu har de inga dyrare så jag ser deras blickar på fikat...kommer jag med något nytt noteras det snabbt.
Däremot aldrig i övrigt. Jag började snacka med en säljare som kom till oss förra veckan, han hade en Rolex GMT men verkade helt ointresserad och kommenterade inte ens min Sub... suck![]()
Om jag ser att den är fejk så kommenterar jag den inte. Kan dock inte minnas om jag någon gång kommenterat en klocka som sen visar sig vara fejk men skulle gissa på att konversationen skulle dö ut rätt fort, skulle inte driva den framåt.På tal om det här "är den äkta" som ofta hörs i samband med rolex-kommentarer. Hur hanterar ni när ni kommenterar en klocka som är fake? Jag går all in med entusiasm när jag ser en trevlig klocka och vljer att kommentera. Utgår från att den är äkta om inte nåt ser brutalt fel ut så man är helt säker, men jag nämner det nog inte.
KS goes Step BrothersKillen som satt i kassan på Ica: Va fan, är det en BP?
Jag: Ja.
Han: Fy fan, 120 timmars kraftreserv och safirglas i vridringen va?
Jag: Ja, exakt.
Han: Fett cool, jag har en 116600 hemma som jag aldrig använder, Rolex suger, borde sökja den och köpa nåt kul istället.
Jag: Blev vi precis bästa vänner?
Han: Ja, ska vi gå och köra lite karate på lagret.
Jag: Jepp.
Killen som satt i kassan på Ica: Va fan, är det en BP?
Jag: Ja.
Han: Fy fan, 120 timmars kraftreserv och safirglas i vridringen va?
Jag: Ja, exakt.
Han: Fett cool, jag har en 116600 hemma som jag aldrig använder, Rolex suger, borde sälja den och köpa nåt kul istället.
Jag: Blev vi precis bästa vänner?
Han: Ja, ska vi gå och köra lite karate på lagret.
Jag: Jepp.
Konceptet med att man självklart behöver fler än en klocka har uppenbarligen gått vissa förbi.![]()
WTF, har vi samma dam eller är alla damer lika (o)observanta?I princip aldrig. Som klocknörd köper jag gärna dykarklockor emellanåt. De som vet att jag är klockintresserad vet aldrig om att jag köper nya dykarklockor förutom när jag nämnder det. Då säger de alltid : "Va, den ser ju likadan ut som dina andra!" (= de tycker alltså att t ex Seiko Sumo, Seiko SKX ser likadana ut) . Samma individ tyckte dessutom att min f.d. Rolex submariner no date var så ful!
Hon gillade inte visst mercedesvisaren visade det sig.
Det senaste inköpet, Citizen diver, är utrustad med gummistrap och jag fick frågan; "Har du bytt band på din klocka?".
Min fru märkte inte ens att jag köpt en ny klocka. Hon tittade lite längre än vanligt på min handled men sa ingenting.
Jag tror inte att folk i allmännhet märker om ens klocka är nyinförskaffad. Kanske om urtavlan är knallröd på måndag och ill-grön på tisdag, men inte annars.