• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Får ni kommentarer på era klockor?

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Mig har det hänt två ggr såvitt jag kan minnas. En gång när jag satt bredvid en kille som berättade för sitt damsällskap om att han och några kompisar hade en ny affärsidé. De hade startat ett klocklotteri och köpt en Batman som de skulle lotta ut. Han var inte särskilt ledsen när han berättade att de betalt 164k för klockan för det var minsann vad man fick hosta upp för en sån. Jag har skrivit om detta i nån annan tråd minns jag nu. Hursomhelst så hade jag en Hulk på armen som han kommenterade och berättade för sagda dam att ”Här är iaf en kille som har koll på klockor.” Jag kommenterade det inte vidare mer än att jag önskade honom lycka till och att jag hoppades att han inte köpt klockan för att tjäna pengar på den...

Den andra gången jag fått en kommentar var när jag skulle betala i baren på lokala hotellet i vintras. Kyparen tog helt sonika tag i min arm och konstaterade att jag hade en sjukt snygg Panerai. ”Jag älskar Panerai”. Ok... Han hade en Sub på armen och jag antar att han faktiskt gillar klockor på riktigt. Det låter knepigt men det upplevdes inte riktigt så sjukt som det kanske verkar i text.
999 av 1000 har ju dock ingen aning om vad man har på armen och det är väl lika bra det.
 

[Bobo]

Rolex
Jo jävlar i min låda. Det har hänt en gång till, men det räknas knappt.
Jag hörde ett ungt tyskt par viska något till varandra medan jag checkade in dom. Hon viskade något frågande ohörbart och det enda jag hörde var att karln sa "es ist eine Smartwatch".
Jag bar en Huawei watch den dagen. Låtsades som vanligt att jag inte pratar tyska och gick vidare i livet.
Som sagt. En nätrullare...
 

F32

Panerai
2-Faktor
Har nog aldrig fått någon kommentar på mina klockor. Kommenterar andras ibland men det blir ofta rätt spänt.
 

Denvy

Omega
Navitimer, fått lite blickar när man är ute men aldrig riktigt någon kommentar av folk nära.

Har man inte en Rolex så har folk ingen aning om vad det är för klocka. Kommenterar aldrig folk som har Rolex, allt för mycket fakes så jag antar bara att alla som har Rolex har fejk, speciellt om de går runt i foppatofflor eller liknande.
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Min förra chef får många kommentarer på sin klocka. 57mm. Jag får det väldigt sällan, undantaget kanske min Omega Officer.

DZ7221_Front_www.watchmax.co.uk_Diesel_1.jpg


Jag läste en lång artikel av the Parisian gentleman, Hugo vad han nu heter. Han påstår att klockuntusiasten törstar efter uppmärksamhet och kommentarer, medan mannen med skräddarsydda kostymer vill känna sig stilig utan att andra ska märka eller se hur mycket det kostat.

Kanske finns det en sanning i det ;)
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Utgår från att kommentarerna var konstruktiva. Brrrr! :depressed:
Han är lite för trygg i sig själv för att det ska spela någon som helst roll vad andra säger. En avundsvärd egenskap. Däremot kanske det blir en naturlig ändring snart, eftersom förra batteribytet kostade som hela klockan, vilket han inte gillade. Det är ju typ fem kvartsverk i en sån där, med varsitt batteri...

Men åter till ämnet – med vetskapen att sånt här tarvar kommentarer, då kanske inte kommentarer är något eftersträvansvärt. Jag ger komplimanger till fina klockor, och kommer fortsätta med det, men precis som många andra märker jag att många med de vanliga finmärkena inte har en aning om vad de äger.
 
Senast ändrad:

ganondorf

Omega
Men åter till ämnet – med vetskapen att sånt här tarvar kommentarer, då kanske inte kommentarer är något eftersträvansvärt. Jag ger komplimanger till fina klockor, och kommer fortsätta med det, men precis som många andra märker jag att många med de vanliga finmärkena inte har en aning om vad de äger.
Det är kul att kunna ge en komplimang. Tror att de flesta uppskattar det, särskilt om man känner igen klockan. Jag brukar också säga till folk, men gärna lite diskret, inte sådär vråla över fikarummet.

Själv har jag nog bara varit med om det två gånger. En certina som en bekant tyckte va fin och det va roligt att höra för jag själv va lite less. Han lånade och provade. Verkade mena det. Sen en annan gång på ett möte på nya jobbet när en kollega bara la märke till att jag hade en klocka på mig och skämtsamt häver ur sig ”snygg klocka hurru, e de rolex eller???”

”...Ja.” Han blev tyst rätt fort. Det va lite roligt hehehe
 

Andwal

Omega
Inte ofta! En i luckan på Mc Donalds som tyckte min SKX var snygg en gång haha.... Datejusten har två personer kommenterat... brukar ni kommentera själva?
 
Den enda kommentaren jag har fått över min aquis 39,5 mm var den gång jag var ute och åt middag efter en tuff dags förhandlingar, och leverantören säger till mig "
Du har ju en 8
Pris på handleden, det kan inte gå dålig för er"
Jag svarade, mig klocka och min lön angör inte dig, framförallt inte med tanke på att du skulle tjäna mer än mig på sälj.
 

Mattemush

Breitling
2-Faktor
Den enda kommentaren jag har fått över min aquis 39,5 mm var den gång jag var ute och åt middag efter en tuff dags förhandlingar, och leverantören säger till mig "
Du har ju en 8
Pris på handleden, det kan inte gå dålig för er"
Jag svarade, mig klocka och min lön angör inte dig, framförallt inte med tanke på att du skulle tjäna mer än mig på sälj.
Klockrent svar. ;)
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Jag har fått positiva kommentarer om fem av sex klockor som jag haft i two tone eller färgen guld.

Guld verkar vara poppis bland folk.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Har fått det en gång utanför den innersta kretsen.
Åt frukost med dottern på ett närliggande café när jag bar en Reverso.
Då knackade bordsgrannen mig på axeln och frågade om han fick titta på den (han hade koll på både Reverson i stort och modellen).
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Händer ofta med Rolex.
Ibland med andra klockor, oftast mynnar frågan ut i vad klockan kostar.

Många blir förvånade och tror att en Rolex skulle kosta mer, medans förvåningen är ännu större åt andra hållet när det är en icke Rolex och den kan kosta 80k.
 

Matsfuhre

Omega
Händer absolut, framförallt av andra som bär liknande modeller. Alltid kul att prata med någon annan entusiast.
 

mardroem

Omega
Nästan aldrig, förutom när jag använder min Full metal G-Shock, då har det hänt att någon likasinnad nörd har fällt en kommentar :D
 

Sheepdog

Panerai
2-Faktor
Inga kommentarer direkt. Vid senaste julbordet visade en kollega sin ”guldklocka” som han nyligen tilldelats. Han bad att få se vad jag bar. Kommentaren: -Nääe, jag har inte glasögonen så jag ser inte! Jag mumlade något om mr Magoo som svar.
 

Johnel

Omega
Min förra chef får många kommentarer på sin klocka. 57mm. Jag får det väldigt sällan, undantaget kanske min Omega Officer.

DZ7221_Front_www.watchmax.co.uk_Diesel_1.jpg


Jag läste en lång artikel av the Parisian gentleman, Hugo vad han nu heter. Han påstår att klockuntusiasten törstar efter uppmärksamhet och kommentarer, medan mannen med skräddarsydda kostymer vill känna sig stilig utan att andra ska märka eller se hur mycket det kostat.

Kanske finns det en sanning i det ;)

57 mm? Den hör väl snarare hemma på väggen än på handleden? :D
 

Johnel

Omega
Inte ofta! En i luckan på Mc Donalds som tyckte min SKX var snygg en gång haha.... Datejusten har två personer kommenterat... brukar ni kommentera själva?

Ja, det händer. En ny kollega kom in till jobbet en dag med en spillans ny Hulk. Ville nästan inte säga något men kunde inte hålla mig. Killen hade knatat in hos AD för ett par år sedan och skrivit upp sig på listan (hur vet jag inte). Han är inte särskilt klockintresserad i övrigt vilket stack lite då man vet hur svårt det är att få tag på en sån klocka hos AD idag, men kul för honom så klart :)
 
Topp