Mig har det hänt två ggr såvitt jag kan minnas. En gång när jag satt bredvid en kille som berättade för sitt damsällskap om att han och några kompisar hade en ny affärsidé. De hade startat ett klocklotteri och köpt en Batman som de skulle lotta ut. Han var inte särskilt ledsen när han berättade att de betalt 164k för klockan för det var minsann vad man fick hosta upp för en sån. Jag har skrivit om detta i nån annan tråd minns jag nu. Hursomhelst så hade jag en Hulk på armen som han kommenterade och berättade för sagda dam att ”Här är iaf en kille som har koll på klockor.” Jag kommenterade det inte vidare mer än att jag önskade honom lycka till och att jag hoppades att han inte köpt klockan för att tjäna pengar på den...
Den andra gången jag fått en kommentar var när jag skulle betala i baren på lokala hotellet i vintras. Kyparen tog helt sonika tag i min arm och konstaterade att jag hade en sjukt snygg Panerai. ”Jag älskar Panerai”. Ok... Han hade en Sub på armen och jag antar att han faktiskt gillar klockor på riktigt. Det låter knepigt men det upplevdes inte riktigt så sjukt som det kanske verkar i text.
999 av 1000 har ju dock ingen aning om vad man har på armen och det är väl lika bra det.
Den andra gången jag fått en kommentar var när jag skulle betala i baren på lokala hotellet i vintras. Kyparen tog helt sonika tag i min arm och konstaterade att jag hade en sjukt snygg Panerai. ”Jag älskar Panerai”. Ok... Han hade en Sub på armen och jag antar att han faktiskt gillar klockor på riktigt. Det låter knepigt men det upplevdes inte riktigt så sjukt som det kanske verkar i text.
999 av 1000 har ju dock ingen aning om vad man har på armen och det är väl lika bra det.