• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

F**k you Coca-Cola

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Illa nu. Jag har köpt på mig så mycket must att kylskåpet och skafferiet blev alldeles fullt. Blev att packa ihop en fin blandning för att ställa ned i matkällaren. #itsamust
1203.jpg

Omdöme än så länge:
Nygårda lagrad på bourbonfat: i vanlig ordning den allra bästa musten, en aning bourbonsmak gifter sig väl med musten
Nygårda lagrad på romfat: näst bäst, gäller att man gillar arrak då den smaken slår igenom rätt hårt
Zeunerts: stabil och bra, inte för söt
Nygårda lagrad på ekfat: bra, inte för söt
Dufvenkrooks: bra, lite blaskig och för kort eftersmak
Nygårda lagrad på calvadosfat: äpple och julmust? nja, inte så bra!
Apotekarnes årsmust: nej, must och saffran lirar inte så bra ihop
Nygårda ekologiska: usch, usch, usch, usch, vedervärdig
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
VASA bryggeri Exklusivt Lagrad Gammeldags Julmust

"Extraktet lagras under flera månader innan det används, efteråt lagras även den färdiga produkten omsorgsfullt och låter smakerna mogna. Därmed får musten en sötare och fylligare smak. Musten tappas i en exklusiv, mörktonad flaska som påminner om buteljer från förr. Snygg och dekorativ på julbordet!"

IMG_0226.PNG

FullSizeRender.jpg
 
Senast ändrad:

Adro

Panerai
2-Faktor
Illa nu. Jag har köpt på mig så mycket must att kylskåpet och skafferiet blev alldeles fullt. Blev att packa ihop en fin blandning för att ställa ned i matkällaren. #itsamust
1203.jpg

Omdöme än så länge:
Nygårda lagrad på bourbonfat: i vanlig ordning den allra bästa musten, en aning bourbonsmak gifter sig väl med musten
Nygårda lagrad på romfat: näst bäst, gäller att man gillar arrak då den smaken slår igenom rätt hårt
Zeunerts: stabil och bra, inte för söt
Nygårda lagrad på ekfat: bra, inte för söt
Dufvenkrooks: bra, lite blaskig och för kort eftersmak
Nygårda lagrad på calvadosfat: äpple och julmust? nja, inte så bra!
Apotekarnes årsmust: nej, must och saffran lirar inte så bra ihop
Nygårda ekologiska: usch, usch, usch, usch, vedervärdig
Tycker årsmusten med saffran är den bästa must som gjorts
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
VASA bryggeri Exklusivt Lagrad Gammeldags Julmust

"Extraktet lagras under flera månader innan det används, efteråt lagras även den färdiga produkten omsorgsfullt och låter smakerna mogna. Därmed får musten en sötare och fylligare smak. Musten tappas i en exklusiv, mörktonad flaska som påminner om buteljer från förr. Snygg och dekorativ på julbordet!"

IMG_0226.PNG
Utlåtande?
 

POO

Panerai
VASA bryggeri Exklusivt Lagrad Gammeldags Julmust

"Extraktet lagras under flera månader innan det används, efteråt lagras även den färdiga produkten omsorgsfullt och låter smakerna mogna. Därmed får musten en sötare och fylligare smak. Musten tappas i en exklusiv, mörktonad flaska som påminner om buteljer från förr. Snygg och dekorativ på julbordet!"

IMG_0226.PNG

FullSizeRender.jpg

LOL. Lagrad? Var och på vadå? Får den stå ett par dagar extra på en pall på lagret innan skickas iväg eller?
 
Till och med i min lilla ICA-butik står en pall Zeunertz, mig veterligen första gången.
Gjorde som på den gamla goda tiden , nöp en sexpack.
 

Veratio

Cartier
Smaken är som baken! Har testat ett par olika nu.

Zeunerts julmust. För bränd i smaken. Inte så god.
Nygårda ekfat. Smaklös!

Light (jag vet, jag vet, men dricker bara cola light i vanliga fall och skulle nog behöva gå ner några kilon, så man måste ju testa!).
ICAs light julmust. Helt smaklös!
Apotekarnas light julmust. Helt smaklös!
Nygårdas light julmust. Hyfsad, för att vara light. Men lite smaklös. Bäst hittills.

Har fyra-fem olika varianter kvar att testa, men jag är nog ingen finsmakare när det gäller julmust. :D
 
Matgeek kör ett test av de flesta julmust sorter
Intressant och bra video, Johan levererar som vanligt! MEN, kanske det mest intressanta är hur olika våra uppfattningar kan vara angående olika smaker. Jag trodde vi var eniga: Nygårda Ekologisla julmust smakar inge bra. Jag tyckte den var så äcklig att jag inte ens drack upp halva, en solklar 2/10. Det som nu förvånar mig är att Johan, som är riktigt duktig på smaker, ger den en 9/10. Det får en att tänka om, kanske var den inte så äcklig ändå? Jag ska ge den ett nytt försök i alla fall! Skål!
 
Topp