ScubaKing
Guld
Oris har väl ett verk som match allt det? Tudor också väl?![]()
Ja du har helt rätt om Oris. Men har Tudor ett i samma prisklas?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Oris har väl ett verk som match allt det? Tudor också väl?![]()
@ScubaKingOris har väl ett verk som match allt det? Tudor också väl?![]()
Så "In-House" verket MT5621 Tudor skryter om i North Flag är ett Kenissi egentligen?@ScubaKing
Tudor, Fortis, Norquain har mer eller mindre samma verk från Kenissi som tillverkar det. Så inga sv de har Inhouse utan gamla klassiska Proprietary movements från en fabrikshylla. Inget fel med det.
Japp. Men Kenissi startades av Tudor och sedan kom Chanel m fl in i bilden. Så semi-inhouse…Så "In-House" verket MT5621 Tudor skryter om i North Flag är ett Kenissi egentligen?![]()
@ScubaKing
Tudor, Fortis, Norquain har mer eller mindre samma verk från Kenissi som tillverkar det. Så inga av de har Inhouse utan gamla klassiska Proprietary movements från en fabrikshylla. Inget fel med det.
Jag är inte så intresserad av verket då ett Sellita SW/ETA 2824 duger gott åt mig då jag sällan har av mig uret mer än några timmar åt gången eller mer än 70 h.
70 h PR kommer snart vara standard på Sellitas verk också tyvärr, då det säkert kommer påverka priset. Helt onödigt imho.
Men klockan är snyggare i denna LE då någon kommit och styrt upp färg-kombinationerna![]()
Ungefär som för Longines och ETA alltså? ETA tillverkar ju L888 exklusivt för Longines.Japp. Men Kenissi startades av Tudor och sedan kom Chanel m fl in i bilden. Så semi-inhouse…
![]()
Who owns Kenissi manufacture? | Professional Watches
For those of you wondering how Kenissi relates to Tudor, Professional Watches reached out to Kenissi and they referred us to this generic release and said this was the only details they could provi…professionalwatches.com
Ja, lite precis som business as usual i Schweiz klockindustri tycker jag.Ungefär som för Longines och ETA alltså? ETA tillverkar ju L888 exklusivt för Longines.
Bilindustrin är likadan. Där kan du köpa en Toyota som är en Renault med BMW-motor liksom.Ja, lite precis som business as usual i Schweiz klockindustri tycker jag.
Oj, har aldrig sett en sådanMin senaste, Fortis för Blaupunkt, ref 425.20.99
![]()
Det hade inte jag heller innan jag hittade den. Tydligen fanns den i svart också.Oj, har aldrig sett en sådan![]()
Nej, ingen ny Fortis för min del. Tycker de har ballat ur prismässigt.Någon som ska ansöka om en "flown" Stratoliner S-41 White Dust Supernova?
Vad tycker ni om guld och vitt?
Fortis Supernova
Jo priset har absolut stuckit iväg, det kostar en del att ta sej "upmarket"...Nej, ingen ny Fortis för min del. Tycker de har ballat ur prismässigt.
Äntligen, mycket trevligt!![]()
Nu är det officiellt! Sekvens är den enda auktoriserade Fortis-handlaren i Sverige!
Ett flertal modeller finns i lager:
www.sekvens.com
Fortis unboxing på IG
(Kommer posta lite goa bilder framöver)