• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fortistråden

Är sugen på en Fortis Flieger F-39 och undrar hur den sitter på en 17 cm handled. 50mm lug till lug känns lite väl tilltaget.
Någon som har testat den?

Bullet.JPG

En bild som legat i telefonen ett tag, it's a bullet... 😁

Fortis Aero.png

Är i valet och kvalet att skaffa den här Aeromastern för att få en länk till min B-42 Pilot Professional som sitter på svart läderband, och kunna sätta läderbandet på denna.
"Problemet" är att jag har min IWC Mark XVIII på länk också... Lite kaka på kaka med många fliegers med svart tavla... :rolleyes:

Fortis Aero.png

Är i valet och kvalet att skaffa den här Aeromastern för att få en länk till min B-42 Pilot Professional som sitter på svart läderband, och kunna sätta läderbandet på denna.
"Problemet" är att jag har min IWC Mark XVIII på länk också... Lite kaka på kaka med många fliegers med svart tavla... :rolleyes:

Tycker det låter som en utmärkt ide och den ovan på tjockt svart matt läder skulle bli ap-snyggt!

nu sitter Hirschen på igen

Gillar verkligen Fortis dyrare modeller. Man får extremt mycket klocka för pengarna. Har haft flera stycken och alltid varit extremt nöjd med finish och kvalitet. Tycker dem slår många märken på fingrarna till ett betydligt bättre pris. Vad heter din modell, den ser grym ut. Och vad fick du ge, om du vill avslöja det givetvis.

jag gillar den nya boetten, det lovar gott om de ska göra en ny cosmonauts också. Gillar denna skarpt men kommer inte köpa, har inte råd tyvärr. Ser ut att ha lagom tjock boett och de verkar t.o.m. ha busat till det och satt lume på baksidan runt "column wheel", eller?
Fortis-Stratoliner-Chronograph-watch-for-Space-Travelers-tested-in-space-hands-on-15.jpeg

Fortis-Stratoliner-Chronograph-watch-for-Space-Travelers-tested-in-space-hands-on-7.jpeg

Fasiken vad läcker!

Fortis-Stratoliner-Chronograph-watch-for-Space-Travelers-tested-in-space-hands-on-16.jpg
Fortis-Stratoliner-Chronograph-watch-for-Space-Travelers-tested-in-space-hands-on-8.jpg

Jag har alltid tyckt om Fortis. Men här var finishen på tavlan inget vidare. Jag förstår man inte kan räkna med finish där du kan förstora en mängd gånger som senaste Omega eller AP. Men när det brister vid en enkel koll med ögat är det inte bra. Det är ända inte billiga klockor vi talar om här. Jag har sett bättre finish på klockor som kostar en tiondel av denna.

Jag har alltid tyckt om Fortis. Men här var finishen på tavlan inget vidare. Jag förstår man inte kan räkna med finish där du kan förstora en mängd gånger som senaste Omega eller AP. Men när det brister vid en enkel koll med ögat är det inte bra. Det är ända inte billiga klockor vi talar om här. Jag har sett bättre finish på klockor som kostar en tiondel av denna.
Berätta, vad är det för fel och brister du avser?

Tillbaka
Topp